Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از آنجائیکه این روغن دارای نقطه دود بالایی است، به عنوان روغن سرخ کردنی استفاده می‌شود. این روغن دارای فواید زیادی برای سلامت است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

درمان آکنه: روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین E بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو می‌تواند اکسایش رادیکالی را که نقش مهمی در شیوع آکنه دارد درمان کند.

مرطوب کننده پوست: این روغن حاوی ویتامین‌های A و E بوده که به فرآیند بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست کمک می‌کند. همچنین از آنجائیکه این روغن سبک و غیرچرب است بدون مسدودکردن منافذ پوست جذب می‌شود.

کمک به هضم غذا: روغن پخت و پز نقش مهمی در بروز مشکلات گوارشی دارد. تمایل به استفاده از روغن آفتابگردان به دلیل جذب آسان آن در دستگاه گوارش است. همچنین خاصیت ملین بودن آن به دوری از یبوست کمک می‌کند.

تقویت کننده انرژی: معمولاً بعد از خوردن غذا‌های چرب، احساس خستگی و کسلی می‌کنید. اما روغن آفتابگردان با تحریک به آزادشدن گلیکوژن در جریان خون می‌تواند موجب افزایش انرژی شود.

پیشگیری از ریزش مو: روغن آفتابگردان حاوی GLA (گاما آلفا لینولنیک اسید) است که به پیشگیری از ریزش مو کمک می‌کند. بعلاوه موجب درخشش مو‌ها هم می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی: خواص آنتی اکسیدانی آن موجب تقویت غشاء سلولی شده و در نتیجه، ورود باکتری‌ها و ویروس‌ها را به بدن دشوار می‌سازد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

فواید روغن آفتابگردان در تقویت سیستم ایمنی و درمان آکنه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیأت وزیران برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی اضافه شد.

بیشتر بخوانید: قیمت برنج ایرانی ۹ درصد کاهش یافت

در فهرست قبلی دانه‌های روغنی مَشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی بود اما روغن خام در این لیست قرار نداشت که با اصلاحیه صورت گرفته به همراه برنج به این لیست اضافه شد.

کد خبر: 1229615 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی