Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@00:46:43 GMT

اولین پیوند سلول‌های بنیادی در بیمار مبتلا به ایدز

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۸۶۸۸

اولین پیوند سلول‌های بنیادی در بیمار مبتلا به ایدز

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات ایدز، مینو محرز افزود: این عمل پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در بیمار مبتلا به عفونت اچ آی وی، برای اولین بار در ایران و خاورمیانه انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت این پیوند در بیمار مبتلا به عفونت اچ آی وی، گفت: در ماه 200 بیمار مبتلا به ایدز در این مرکز ویزیت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محرز به آمار ایدز در کشور اشاره کرد و گفت: گزارش‌ها حاکی از 40 هزار مبتلا در کشور است که آمارهای غیر رسمی بیش از دو تا سه برابر این آمار است. زیرا ما نمی‌توانیم همه افراد مبتلا را شناسایی کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه برای کنترل بیماری ایدز، افزود: در حال حاضر بیشترین راه انتقال، تماس جنسی است.
سید رضا صفایی فوق تخصص خون و انکولوژی، در تشریح این عمل پیوند، گفت: بیمار، فرد 44 ساله‌ای است که مبتلا به ایدز بوده و شرایط عمومی و سن او، اجازه این پیوند را داد.
وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن این پیوند، افزود: خوشبختانه این پیوند با موفقیت انجام شده و در حال حاضر دو هفته از زمان این پیوند می‌گذرد و بیمار مرخص شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه این بیمار به مدت سه ماه تحت مراقبت قرار می‌گیرد، ادامه داد: بعد از آن، بیمار به پزشک معالج خودش معرفی و تحت نظر قرار دارد.
صفایی در پاسخ به این سوال که این پیوند تأثیری در روند کنترل ویروس اچ آی وی دارد یا خیر، گفت: انتظار چنین تأثیری را نداریم، اما گزارش‌هایی داشته ایم که در روند کنترل ویروس اچآی وی، تأثیر داشته است.
سید علی دهقان منشادی استادیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که عفونت اچ آی وی به تنهایی منعی برای پیوند ندارد، گفت: یکی از مشکلات در مسیر خدمت به این بیماران، عدم آگاهی پرسنل از واقعیت‌های این قبیل بیماران است.
‌وی افزود: شاید همین عدم آگاهی از شرایط بیماران اچ آی وی، باعث شده این افراد از دریافت خدمات پزشکی، محروم شوند.

انتهای پیام/

169 / 156 ایدز سلول بنیادی ایران خاورمیانه دانشگاه علوم پزشکی تهران عفونت اچ آی وی خدمات پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایدز سلول بنیادی ایران خاورمیانه دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد.

در این بازی موعود بنیادی فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی مهم را برعهده داشتند.

مهم ترین تصمیم بنیادی‌فر اعلام پنالتی به سود ازبکستان در ثانیه‌های پایانی بود که ژاپن با مهار این فرصت، با پیروزی یک بر صفر جام قهرمانی زیر ۲۳ساله‌های آسیا را بالای سر برد.

این مهمترین قضاوت یک داور ایرانی در عرصه بین المللی پس از مهاجرت علیرضا فغانی به حساب می‌آید و روز مهمی را برای داوری ایران و موعود بنیادی‌فر رقم زد.

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد