Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@15:14:53 GMT

اروپایی‌ها بهانه می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۸۸۰۷

اروپایی‌ها بهانه می‌گیرند

رئیس بانک مرکزی درباره ادعای برخی مقامات اروپایی درمورد کامل نبودن ساختار منتاظر اینستکس در ایران گفت: این ادعا درست نیست. این شرکت با نام «ساتما» ثبت شده و مدیر عامل دارد و آن را به اطلاع اروپایی‌ها هم رسانده‌ایم. از این به بعد عدم همکاری اروپایی‌ها با این شرکت بهانه‌گیری است و امیدواریم هرچه زودتر شروع به کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، ناصر همتی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار ارز و نوسانات آن در روزهای اخیرنیز اظهار داشت: عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند ولی نتوانستند.
وی در پاسخ به این سوال که پس چه عمالی سبب شد ارز به حدود ۱۵ هزار تومان برسد، گفت: نرخ ارز تابع متغیرهای اقتصادی و سیاسی است. از بابت اقتصادی ما می‌دانیم وضع چگونه است. ذخایر ارزی و اسکناس ما بهتر شده، ولی متغیرهای سیاسی تأثیر می‌گذارد که مبنای اقتصادی ندارد. نرخ ارز تابع متغیرهای اقتصادی و سیاسی است. از بابت اقتصادی ما می‌دانیم وضع چگونه است. ذخایر ارزی و اسکناس ما بهتر شده، ولی متغیرهای سیاسی تأثیر می‌گذارد که مبنای اقتصادی ندارد.
ارز متاع خوبی برای سرمایه‌گذاری مردم نیست
همتی تأکید کرد: بارها گفته‌ام که مردم نباید تابع این متغیرهای سیاسی به ارز نگاه کنند. من همچنان اعلام می‌کنم که این نرخ‌ها نرخ‌های پایدار نیست و هر لحظه ممکن است تغییر کنند، مردم عادی و کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند روی این نرخ‌ها سرمایه‌گذاری نکنند.
وی افزود: من نمی‌توانم بگویم در آینده نرخ ارز چه می‌شود ولی مطمئناً این نرخ‌ها ارزش ذاتی پول ما نیست. ان‌شاءالله شرایط بهتر شود و وضعیت بهتری در ارتباط با نرخ ارز خواهیم داشت.
آخرین وضعیت بازار متشکل ارزی نیز گفت: طرح اینست که در این بازار بانک‌ها، صرافی‌ها و کسانی که می‌خواهند خرید و فروش عمده ارز به صورت اسکناس را انجام دهند در این بازار فعال باشند تا قیمت واقعی ارز بجای کشورهای همسایه یا یازارهای غیر رسمی در این بازار مشخص شود.
همتی خاطرنشان کرد: در ارتباط با این بازار آنچه به عهده بانک مرکزی بوده ابلاغ شده است و شرکت بازار مشتکل ارزی تشکیل و مدیرعامل آن تعیین شده است. از حالا به بعد بر عهده آنهاست که کار را شروع کنند و در حال آماده سازی بیزینس پلن و مدلهای کاری خود و ثبت نام و تخصیص کد به صرافی‌ها هستند و تقریباً قرار است مثل یک بازار بورس کار کنند. نمی‌توانیم برای نقطه شروعش زمانی تعیین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اینستکس رئیس کل بانک مرکزی عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین

بیش از ۳۰ سناتور آمریکایی طرح کاخ سفید برای پذیرش پناهجوی فلسطینی از غزه را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانستند؛ مخالفت گسترده جمهوری‌خواهان نشانگر رویکردی جدید برای حمله سیاسی به نامزدی بایدن پیش از برگزاری انتخابات آتی است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود