Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:08:08 GMT

ماجرای یک نفوذ کاملاً خیرخواهانه!

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۲۳۷

ماجرای یک نفوذ کاملاً خیرخواهانه!

وزارت خارجه انگلیس باز هم نگران شده است! انگلیسی‌ها، همان دو روز پیش وقتی سخنگوی قوه قضائیه از محاکمه و محکومیت یک عامل نفوذی در ایران خبر داد، واکنش نشان داده و با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «گزارش‌های منتشره مبنی بر حکم زندان برای یک کارمند ایرانی شورای بریتانیا به اتھام جاسوسی، لندن را نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این مرحله نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را در این باره مورد تأیید قرار دھیم و به صورت فوری به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه ھستیم». البته در ایران کسی نگرانِ «نگران شدن» انگلیسی‌ها نیست، اما چون دَم و دستگاه دیپلماسی سرزمین ملکه اعلام کرده به صورت فوری در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر است، ما هم در این مطلب، اطلاعات بیشتری را از دلایل نگرانی انگلیسی‌ها، پیش روی شما می‌گذاریم.

مجید تربت‌زاده/

وزارت خارجه انگلیس باز هم نگران شده است! انگلیسی‌ها، همان دو روز پیش وقتی سخنگوی قوه قضائیه از محاکمه و محکومیت یک عامل نفوذی در ایران خبر داد، واکنش نشان داده و با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «گزارش‌های منتشره مبنی بر حکم زندان برای یک کارمند ایرانی شورای بریتانیا به اتھام جاسوسی، لندن را نگران کرده است... در این مرحله نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را در این باره مورد تأیید قرار دھیم و به صورت فوری به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه ھستیم». البته در ایران کسی نگرانِ «نگران شدن» انگلیسی‌ها نیست، اما چون دَم و دستگاه دیپلماسی سرزمین ملکه اعلام کرده به صورت فوری در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر است، ما هم در این مطلب، اطلاعات بیشتری را از دلایل نگرانی انگلیسی‌ها، پیش روی شما می‌گذاریم.

جورج ششم

البته اگر از آن‌هایی باشید که دوست دارند خبرهای سیاسی و غیرسیاسی را دست اول و ‌تر و تازه از منابع خبری آن طرف آب بشنوند و ببینند، ممکن است با خواندن روایت‌هایی که بی بی سی، صدای آمریکا، دویچه وله، یورونیوز و... از ماجرا دارند، شما هم نگران شوید. یعنی وقتی می‌خوانید یا می‌شنوید که «ارس امیری»، دانشجوی مشغول به تحصیل در انگلیس و کارمند یک تشکیلات کاملاً فرهنگی انگلیسی به نام «بریتیش کانسیل»، در ایران به جرم جاسوسی و... به 10 سال زندان محکوم شده است، احساسات فرهنگی‌تان جریحه‌دار می‌شود. بخصوص که بلافاصله دست به کار شوید و این «‌بریتیش کانسیل» را در اینترنت جست‌وجو کنید و به نتیجه زیر برسید: «بریتیش کانسیل همان شورای فرهنگی بریتانیاست که در ارائه فرصت‌های آموزشی و فرهنگی در عرصهٔ بین‌الملل فعال است. این شورا که به عنوان سازمانی خیریه در انگلستان و ولز و اسکاتلند ثبت شده‌ است، در سال ۱۹۳۴ با نام «کمیتهٔ بریتانیا برای روابط با دیگر کشورها» تأسیس شد و جورج ششم در سال ۱۹۴۰ با صدور فرمان شاهی، به فعالیت آن رسمیت بخشید».

مأموریت «هانت»

«ارس امیری» هم تا پیش از اینکه دستگیر شود نه در فضای مجازی و نه حقیقی چهره شناخته شده‌ای نیست. پس از دستگیری هم کاربران فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و... «ارس امیری» را فردی کاملاً فرهنگی و هنری معرفی می‌کنند که در وهله اول به خاطر رشته تحصیلی و بعد هم عشق و ‌علاقه‌اش به مقولات فرهنگی و هنری با «شورای فرهنگی بریتانیا» همکاری می‌کرده است. چهره این شخصیت اما در برخی سایت‌های ایرانی و از چشم ‌مقام‌های اطلاعاتی یا قضایی، آن قدرها هم فرهنگی- هنری نیست. مثلاً آبان ماه سال گذشته و در ماجرای سفر وزیر خارجه انگلیس «جرمی هانت» به ایران بسیاری از ‌رسانه‌ها و سایت‌ها از اهداف پشت پرده این سفر نوشته و تأکید کردند که یکی از مأموریت‌های «هانت» تلاش برای آزادی چند ایرانی- انگلیسی است که به جرم جاسوسی بازداشت شده‌اند. این رسانه‌ها پس از نام بردن از افرادی چون نازنین زاغری، کمال فروغی ابر و عباس عدالت، نوشتند: «ارس امیری، دیگر دوتابعیتی بازداشتی است که از 10 سال پیش در لندن زندگی می‌کند و دانشجوی رشته فلسفه هنر در مقطع کارشناسی ارشد است... امیری که خردادماه امسال بازداشت شده، از جمله عوامل پروژه نفوذ بود که...».

فعالیت فرهنگی

اگر متحیرید که چطور می‌شود بین مقوله‌هایی مانند رشته دانشگاهی فلسفه هنر، پروژه نفوذ، جاسوسی و مسائلی از این دست ارتباط برقرار کرد، بهتر است سخنان دو روز پیش سخنگوی قوه قضائیه را دوباره و البته دقیق‌تر مرور کنید: «اخیراً محاکمه‌ای در ارتباط با یکی از عناصر مهم نفوذ فرهنگی کشور انگلیس داشتیم... از سالیان دور، شورای فرهنگی انگلیس معروف به «بریتیش کانسیل» با نام اختصاری «BC» در ایران و تهران دفاتری داشت که این دفاتر در پوشش اقدامات فرهنگی، تحرکاتی را انجام می‌دادند... این دفاتر با مستنداتی که علیه آن وجود داشت در سال ۱۳۸۷ تعطیل شد... اما این‌ها با احیای مجدد فعالیت‌های خود تحت پوشش‌های دیگر در کشور حضور داشتند و با حمایت سرویس امنیتی انگلیس به اصطلاح فعالیت فرهنگی می‌کردند... آن‌ها از دانشجویان و ایرانیان مقیم انگلیس و شهروندان داخل کشور برای این منظور استفاده می‌کردند...». گویا «ارس امیری» هم که در انگلیس مشغول تحصیل و دنبال کار بوده؛ جذب می‌شود و پس از مدتی به عنوان مسئول میز ایران در شورای فرهنگی انگلیس مشغول به کار می‌شود.

پای سلبریتی‌ها در میان است

حالا با توجه به سخنان آقای سخنگو و ‌سابقه‌ای که در اخبار و گزارش‌های سال گذشته سایت‌ها و روزنامه‌ها پیدا می‌شود، می‌توان «ارس امیری» را کمی بیشتر شناخت. دانشجوی ۳۲ ساله ایرانی دانشگاه کینگستون بریتانیا که اواخر سال ۹۶ بازداشت شده است، برای عضویت در شورای فرهنگی انگلیس و بعد هم تبدیل شدن به عاملی نفوذی مراحلی طولانی را طی می‌کند. همه چیز از یک فراخوان توسط شورای فرهنگی بریتانیا شروع می‌شود و بعد با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص، فعالیتش را ابتدا در انگلیس و سپس در ایران آغاز می‌کند. سخنگوی قوه قضائیه در این باره گفته است: «در فرایند رسیدگی به پرونده قضایی، این فرد اعترافات صریحی در زمینه موضوعاتی از قبیل نحوه جذب، همکاری با این شورای به اصطلاح فرهنگی، تعالیم داده شده توسط سرویس امنیتی انگلیس به وی و همچنین مأموریت‌های ویژه فرهنگی‌اش داشته و اطلاعات خوبی را درباره سایر افراد جذب شده به این مجموعه در فرایند دادرسی و تحقیقات ارائه و اقرار کرده است». خانم نفوذی، خرداد سال گذشته با وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد می‌شود اما شهریور ۹۷ دوباره بازداشت شده تا روند محاکمه درباره‌اش آغاز شود. «ارس امیری» ارتباط بسیار نزدیکی با برخی سلبریتی‌های تئاتر و سینما داشته و به‌عنوان عضوی از شبکه فرهنگی وابسته به انگلیس، برای جریان‌سازی ضدفرهنگی در کشور به کمک سلبریتی‌ها تلاش می‌کرده است.

از در می‌روند، از پنجره می‌آیند

در بحث تهدید و شاخ و شانه کشیدن‌های نظامی علیه ایران، چه در گذشته و چه امروز آمریکایی‌ها رکورددار هستند، اما وقتی پای آمار جاسوسی و نفوذ علیه کشورمان وسط می‌آید در فهرست جاسوس‌های دستگیر شده، انگلیسی‌ها جلودارند! سربازان و عوامل ملکه عادت دارند که هر بار پس از لو رفتن اگر آن‌ها را از در بیرون انداختیم، بار دیگر از پنجره و با پوشش فعالیت علمی- تحقیقاتی خیرخواهانه وارد شوند یا از هر سوراخ و روزن دیگری که از آن غافل شویم به عنوان همکاری‌های فرهنگی، هنری، تجاری و... نفوذ کنند. این را هم درباره «شورای فرهنگی انگلیس» فراموش نکنیم که اگرچه به عنوان سازمانی خیریه و فرهنگی ثبت شده، اما پایه‌گذار اصلی آن «سِرریجینالد لیپر» مأمور عالیرتبه اطلاعاتی انگلیس است که با تِز «تبلیغات فرهنگی برای پیشبرد منافع و اهداف بریتانیا» دست به راه‌اندازی و تقویت چنین تشکیلاتی می‌زند. در ضمن خود انگلیسی‌ها در معرفی این شورا نوشته‌اند: «وزارت امور خارجه بریتانیا مسئولیت پشتیبانی مالی شورای فرهنگی را برعهده دارد، گرچه شورا در تصمیم‌گیری و پیشبرد امور روزانه‌اش مستقل است»!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها

شیوه جعل اسناد و مدارک منتشر شده در بی‌بی‌سی شباهت بسیار زیادی به اسناد جعل شده توسط گروه‌های هکری وابسته به نفاق دارد!

سرویس سیاست مشرق- انتشار یک گزارش ضدایرانی درباره چگونگی فوت نیکا شاکرمی در کوران اغتشاشات ۱۴۰۱ توسط شبکه بی‌بی‌سی همچنان با حاشیه‌هایی روبه‌رو است، از روز انتشار این گزارش تاکنون، گاف‌های فراوانی از اسناد جعلی ارائه شده در این گزارش توسط رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی رو شده است، این خطا آنچنان آشکار و بزرگ است که بی‌بی‌سی یک بازیگر ایرانی به عنوان یکی از عوامل مرگ نیکا جا زده است!

تا جایی که بسیاری از کارشناسان سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که بخش جهانی بی‌بی‌سی یا به صورت عامدانه و با هدف ایجاد تشنج رسانه‌ای این گزارش را منتشر کرده یا آنکه یک کلاه بزرگ بر سرش رفته و جریانی با اهداف پنهان سیاسی به صورت سازمان‌یافته انگلیسی‌ها را سرکار گذاشته‌اند.

با پذیرش هر کدام از این دو روایت، انتشار یک ماجرای عجیب و غریب از سوی بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که دست‌هایی در پشت پرده در تلاش بوده است تا با بازکردن دوباره یک پرونده سوخته بار دیگر افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد، اما چه کسی این گزارش خاص را در رسانه‌ انگلیسی منتشر کرده و در شبکه سایبری ضدانقلاب گردانده است؟ نگاهی به نویسندگان این گزارش اطلاعات جالب توجهی را در اختیار قرار می‌دهد.

آیدا میلر، نام یکی از نویسندگان گزارش بی‌بی‌سی جهانی درباره نیکا شاکرمی است. یک بررسی ابتدایی نشان می‌دهد که به ظاهر این نام به صورت مستعار در این گزارش استفاده شده است، اما ظاهر شدن یک اکانت با این نام در شبکه‌های اجتماعی ردپای نویسنده را هویدا کرده و اطلاعاتی جالبی درباره این شخص به مخاطب می‌دهد، گویی این اطلاعات به صورت عامدانه پخش شده تا عاملین انتشار این گزارش نوربالا زده باشند!

پشت نقاب یک نویسنده مجهول در گزارش انگلیسی

درباره میلر دو نکته قابل‌تأمل وجود دارد؛ ابتدا اینکه تاکنون هیچ گزارش دیگری با نام آیدا میلر در بی‌بی‌سی کار نشده و دوم اینکه سابقه‌ای از هویت واقعی او در شبکه‌های اجتماعی از او وجود ندارد، این دو شاهد نشان از فیک(ساختگی) بودن این فرد دارد.

اما نکته جالب توجه صفحه تازه‌تأسیس «آیدا میلر» پس از آغاز فعالیت صفحات افرادی را دنبال می‌کند که مستقیما یا غیرمستقیم با عناصر گروهک تروریستی منافقین و نیز عوامل همکار با موساد در ارتباط هستند.

یکی از این افراد، دومنیک آتیاس است. آتیاس وکیل و معاون ریاست‌جمهوری وقت فرانسه در سال ۲۰۱۷ بوده که اکنون با عنوان پوششی فعال حقوق بشر و کودکان و رئیس هیئت‌مدیره بنیاد وکلای اروپا فعالیت می‌کند.

دومنیک آتیاس همچنین روابط نزدیکی هم با سرکرده تروریست‌ها در آلبانی یعنی مریم رجوی دارد. او از زمان تصدی پست در معاونت ریاست‌جمهوری فرانسه تا کنون همکاری‌های زیادی را با منافقین داشته و حتی در کمپ اشرف نیز با رجوی دیدار و گفتگو کرده است.

یک منبع امنیتی درباره شخصیت آتیاس می‌گوید: رجوی هر بار که قصد پرونده‌سازی حقوق بشری علیه ایران را داشته سراغ این وکیل فرانسوی رفته و با پرداخت پول او را به کار گرفته است، آتیاس با دادن رشوه به سیاست‌مداران اروپایی و آمریکایی علیه مردم ایران پرونده سازی می‌کند!

عجیب آنکه یک روز قبل از انتشار گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی آتیاس با رهبر گروهک منافقین در پاریس دیدار کرده است. این دیدار در حاشیه کنفرانسی که منافقین ترتیب داده بودند، شکل گرفت. این کنفرانس ضدایرانی با مضمون سیاه‌نمایی علیه وضعیت اجتماعی و زنان ایران برگزار شده است، در این نشست آتیاس در کنار مریم رجوی علیه زنان ایرانی سخنرانی کرده است!

هم‌زمان با برگزاری این نشست نیز، هشتگ «زن، مقاومت، آزادی» نیز که از هفته گذشته بارگذاری شده بود، وایرال شد؛ در روزهای اخیر نیز، اکانت‌های سایبری و هوادار منافقین، این هشتگ را درباره گزارش نیکا شاکرمی نیز پخش کردند که نشان از برنامه‌ریزی از پیش هماهنگ شده منافقین با انگلیسی‌ها درباره این گزارش داد، پیش از این بارها اتفاق افتاده است که منتافقین با پرداخت پول‌های کلان به رسانه‌های غربی گزارش‌های ادعایی خود را بدون اسم و عنوان منتشر کرده‌اند.

به عنوان مثال رسانۀ آمریکایی اُپن سیکرت (مرکز سیاست پاسخگو) که به طور تخصصی به مسئله ورود پول‌های با منشاء مشکوک به امور سیاسی در آمریکا می‌پردازد، طی گزارشی از پرداخت مبلغ ۱.۴ میلیون دلار به شرکت لابی‌گر «روزمونت» از سال ۲۰۱۳ تا کنون توسط تروریست‌های منافقین برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های خارجی و دفاعی آمریکا خبر داده است.

این گزارش که به طور خاص اقدام اخیر «مایکل موکازی» در ثبت نام رسمی در فرم مربوطۀ وزارت دادگستری آمریکا به عنوان لابی‌گر گروهک تروریستی منافقین را بررسی می‌کند، به سایر فعالیت‌های تبلیغی این گروهک نیز اشاره کرده و اسامی دیگر سیاستمداران آمریکایی حامی تروریست‌های منافقین مانند رودی جولیانی، جان بولتون و رابرت توریسلی را نیز مطرح می‌کند.

در ادامه این گزارش اسنادی دربارۀ مراودات مالی فرقه تروریستی منافقین با یک شرکت لابی‌گر در آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد منافقین بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در مجموع ۱.۴ میلیون دلار برای تاثیرگذاری بر سیاست‌های دولت و کنگره آمریکا به شرکت روزمونت پول پرداخت کرده است. لازم به ذکر است این اسناد از طریق ادارۀ اسناد عمومی وابسته به سنای آمریکا بدست آمده است.
در همین زمینه گفتنی است بارها اسناد پرداخت مبالغ هنگفت توسط گروهک تروریستی منافقین به سیاستمداران و روزنامه‌نگاران مختلف در رسانه‌های این کشور منتشر شده و اقدامات این گروهک تروریستی برای اثرگذاری بر سیاستمداران آمریکایی مورد انتقاد رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی قرار گرفته است.

دومنیک آتیاس دو روز پس از گزارش نیکا شاکرمی نیز، یک پیام ویدیویی اختصاصی برای تلویزیون منافقین ارسال کرده است، افزوده بر این، آتیاس گزارش بی‌بی‌سی را که به زبان فرانسوی در وب‌سایت متعلق به منافقین نوشته شده بود را در صفحه توییتری خود بازتاب داده است.

دیگر شخصیتی که آیدا میلر، نویسنده گزارش بی‌بی‌سی او را دنبال کرده، برد شرمن است. یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه سنای آمریکا که روابط نزدیکی با منافقین داشته و از حمایان سرسخت اغتشاشات ۱۴۰۱ در ایران بوده است، سال گذشته منافقین در ساختمان کنگره آمریکا نمایشگاهی را برگزار کرده بودند که حامی اصلی آن برد شرمن، نماینده جمهوری‌خواه کنگره بود.

جعل اسناد توسط یک سازمان ضدایرانی!

بررسی های ابتدایی نشان می‌دهد که شیوه جعل اسناد و مدارک منتشر شده در بی‌بی‌سی شباهت بسیار زیادی به اسناد جعل شده توسط گروه‌های هکری وابسته به نفاق دارد، اما این اسناد رد پای یک سازمان ضدایرانی را نیز برملا می‌سازد! یکی از مهمترین شخصیت‌هایی که آیدا میلر آن را دنبال می‌کند، جیسون برادسکی، رئیس شورای سیاست‌گذاری گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای(UANI) است.

برادسکی فروردین ۱۴۰۰ به تیم سردبیری شبکه تروریستی اینترنشنال پیوسته بود. او در زمان ریاست شورای سیاست‌گذاری UANI، فعالیت‌های گسترده‌ای را به بهانه‌های هسته‌ای، علیه ایران ترتیب داده بود و روبط نزدیکی نیز با موساد دارد، برادسکی همان کسی بود که اولین‌بار تصاویر عملیات تروریستی عوامل موساد در ایران علیه شهید صیاد خدایی را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

کنارهم قرار گرفتن قطعات این پازل‌ها نشان می‌دهد که گزارش ضد ایرانی شبکه انگلیسی دست پخت مشترک منافقین و موساد است که تلاش شده با ساخت نسخه رسانه‌ای از آن، مورد استناد قرار بگیرد.

برادسکی رئیس اتحادیه‌ای است که از سال ۲۰۰۸ تاسیس شده که تا پیش از او توسط مقامات اسبق دستگاه سیاست خارجی و دولت آمریکا اداره می‌شد. این سازمان را ابتدا «مارک والاس»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل، همراه با «ریچارد هالبروک» از اعضای دولت «باراک اوباما»، تاسیس کردند.

اما اکنون ریاست آن بر عهده «جو لیبرمن»، سناتور سابق ایالت «کانیتیکت» است و مدیریت اجرایی آن نیز توسط «دیوید ایبسن» اداره می‌شود. این سازمان با عنوان «اتحاد علیه ایران هسته» آغاز به فعالیت کرد و با مشورت گروهی از چهره‌های نظامی و سیاست خارجی برجسته ضدایرانی در ایالات متحده به فعالیت خود ادامه داد.

در بین این مشاوران، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی دولت «دونالد ترامپ» نیز دیده می‌شود که حتی سابقه عضویت در این سازمان را هم دارد. مهم‌ترین تامین‌کنندگان بودجه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، سرمایه داران جمهوری‌خواه در آمریکا هستند، با این حال این سازمان مدعی شده سالانه بین ۱.۳ تا ۱.۷ میلیون دلار کمک مالی معاف از مالیات جمع‌آوری می‌کند که البته اسامی حامیان مالی خود را هیچ‌وقت منتشر و رسانه‌ای نکرده است. با این وجود، ارتباط این سازمان با عناصر صهیونیستی فعال علیه جمهوی اسلامی ایران، نشان از وابستگی کامل مالی آن به سرویس‌های اطلاعاتی سیا و موساد و لابی صهیونیسم است.

اعضای دیگر این گروه شامل جیم ولسی، رئیس پیشین سازمان سیا، مئر دگان، رییس سابق موساد، ریچارد دیر لاو، رییس سابق سرویس اطلاعاتی انگلستان، آگوست هنینگ، رییس سابق سرویس اطلاعاتی آلمان، کریستن سیلوربرگ، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، چارلز گاتری، فرمانده سابق اطلاعاتی در ارتش و مدیر موسسه روچلید در انگلستان (خاندان یهودی روچیلد)، فرنسز تاون‌سند، معاون مشاور امنیت داخلی بوش و عضو شورای خط مشی اطلاعاتی و اطلاعات خارجی، ولفگانگ شوسل، صدر اعظم سابق اتریش، وزیر سابق و معاون صدر اعظم اتریش، هستند.

فعالیت کلیدی و راهبردی این سازمان، لابی‌گری ضدایرانی در کنگره آمریکا است؛ این سازمان با مجموعه اقداماتی نظیر برگزاری کارزارهای ضدایرانی، تحریم و اعمال فشار بر شرکت‌ها و سازمان‌های در حال تجارت با ایران، تهیه پیش‌نویس قوانین ضدایرانی جهت تصویب در کنگره و...، علیه ایران در کنگره آمریکا لابی‌گری می‌کند، اقداماتی که مشابه آن در گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی مشهود است و تلاش شده با این روایت جعلی، دستاوردی ضدحقوق بشری علیه ایران زمینه‌سازی شود.

به خصوص اینکه مهمترین هدف این سازمان در بُعد اطلاع‌رسانی، بسیج پشتیبانی عمومی و استفاده از گستره رسانه‌ای و متقاعد سازی رهبران کشورهای خارجی برای ایران هراسی است. این سازمان همچنین وظیفه دارد اهداف موساد و رژیم صهیونیستی در اروپا و آمریکا را با هدف افزایش تضاد بین دولت و ملت ایران با دولت و ملت آمریکا را رایزنی، زمینه‌سازی و پیگیری کند.

یکی از نکات جالب صفحات مجازی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، اکانت عربی این سازمان در توئیتر است که عنوان هسته‌ای را حذف کرده و با نام اتحاد علیه ایران، فعالیت می‌کند.

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای افزوده بر این که با لابی و حمایت مالی صهیونیست‌ها مدیریت و فعالیت می‌کند، سابقه جعل نامه و اسناد را در سال ۲۰۱۳ دارد. ۱۹ جولای ۲۰۱۳، مالک یک شرکت کشتیرانی یونانی به نام ویکتور رزتیس، علیه گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای در آمریکا شکایت می‌کند.

در این شکایت آمده که سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای علیه شرکت یونانی اتهام زده و با آنها همچون جلادان رفتار می‌کند؛ این سازمان خواسته تا شرکت یونانی متعهد شود که اتهام فعالیت تجاری‌اش با ایران از سوی یک حسابرس موردنظر گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، مورد بررسی قرار گیرد و خود را با عنوان جعلی یک شورای مستقل جهت ممیزی و حسابرسی معرفی کند.

تمامی اتهامات این لابی صهیونیستی علیه تاجر یونانی، بر پایه نامه‌ای است که رزتیس به مسئولان ایرانی در یونان ارسال کرده و در آن خواستار دیدار با آنان شده بود. همچنین گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، مدعی است رزتیس تفاهم همکاری مشاوره‌ای نیز با ایرانی‌ها امضا کرده بوده است که این سازمان البته تاکنون از انتشار این دو نامه مورد ادعای خود، خودداری کرده است. از طرفی رزتیس نیز قویاً اعلام کرد که هر دو نامه، جعل شده است. در ماه آوریل ۲۰۱۳، در نامه‌ای که وکلای رزیتس، مالک شرکت کشتیرانی یونانی، به ریاست دادگاه ارائه دادند، اعلام کردند که به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، توسط افراد ذی‌نفوذ خارجی همچون اونگار تامین مالی می‌شود؛ افرادی که احتمالا اسرائیلی هستند!

ردپای عناصر نفاق و موساد در گزارش بی‌بی‌سی آنچنان عیان است که اعتبار آن با یک بررسی ساده نیز قابل تشریح است، این هماهنگی تابستان سال گذشته و در جریان جلسه وزیر اطلاعات اسرائیل با برخی عناصر رسانه‌ای ضدایرانی در لندن فراهم شده است.

اتهامات حقوق بشری علیه ایران، آخرین تلاش‌های لابی صهیونیسم برای فشار حداکثری علیه مردم ایران در مجامع بین‌المللی پس از عملیات وعد صادق است. نفوذ عوامل رژیم صهیونیستی در رسانه‌های لندنی نیز به همین منظور تقویت شده تا راهبرد صهیونیست‌ها برای فرار از فشار جهانی محقق شود.

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید