Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@23:50:53 GMT

شکایت قربانیان تجاوز جنسی کشیش‌های آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۴۲۶

طومار بی‌پایان سوءاستفاده جنسی کشیش‌های کاتولیک در سراسر جهان همچنان سنگین‌تر می‌شود و این بار چند قربانی آمریکایی علیه واتیکان طرح شکایت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری «آکسیوس» گزارش داد که قربانیان تجاوز جنسی کشیش‌های آمریکایی علیه واتیکان طرح شکایت کردند.

به گزارش اکسیوس، روز گذشته (سه‌شنبه) پنج مرد آمریکایی شامل سه برادر که می‌گویند در دوران کودکی توسط کشیش‌های کاتولیک مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند، دادخواستی را علیه واتیکان در دادگاه منطقه‌ای ایالت «مینه سوتا» تنظیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این افراد می‌گویند که کلیسا اسناد و نیز هویت بیش از ۳۴۰۰ کشیش و مقام ارشد کلیسا که متهم به سوءاستفاده جنسی هستند را در اختیار دارد.   این قربانیان در دادخواست خود از واتیکان خواسته‌اند تا جزئیات پرونده‌های مذکور را افشا و کلیه جنایات مطرح شده را به پلیس آمریکا و نیز خارج از کشور گزارش دهد.   سه برادر قربانی سوءاستفاده جنسی، حوزه قضایی کلیسا را مسئول اتفاقات مرتبط با خود دانستند؛ آن‌ها بر این باورند که یک اسقف اعظم سابق و سفیر پیشین واتیکان در آمریکا پرونده آن‌ها را به درستی بررسی و هدایت نکرده‌اند.   این اقدام قانونی تنها سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که «پاپ فرانسیس» وعده اقدامات موثر و جدی کلیسای کاتولیک علیه آزارهای جنسی کشیش‌ها را اعلام کرد. پاپ در ماه جاری قانون جدیدی در واتیکان به تصویب رساند که از همه کشیش‌ها و راهبه‌ها می‌خواهد تا سوءاستفاده جنسی و پنهان‌کاری متعاقب آن را به مقامات کلیسای کاتولیک گزارش دهند.   قابل ذکر است کلیه شکایات مطرح شده علیه واتیکان تا به امروز با شکست مواجه شده‌اند؛ چرا که واتیکان به عنوان کشوری مستقل دارای مصونیت قضایی در سایر کشورها است.   با این حال دادستان ایالت مینه سوتا بر این باور است که دادخواست وی می‌تواند موفق شود، زیرا تلاش کامل‌تری در مورد تأیید قدرت واتیکان بر مقامات کاتولیک انجام داده است.   منبع: میزان

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی برخی رسانه ها گزارش داده اند که خانواده پسر متهم به قتل از سازندگان فیلم خواسته‌اند که اگر برخی سکانس های ملتهب "بی بدن" را حذف نکنند، پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار داده و حتی ممکن است حکم توقیف فیلم را بگیرند؟

کم شدن تدریجی سانس های فیلم "بی بدن" در برخی پردیس های سینمایی و جایگزینی با برخی آثار کم‌خطرتر،این ظن را تقویت می‌کند که گردانندگان اکران هم قصد دارند بی سروصدا، "بی بدن" را محدود و درنهایت از اکران حذف کنند؟

با این حال آنچه از اقبال عمومی پیش‌روست اینکه "بی بدن" با وجود محدودیتها، نه فقط در تهران بلکه در شهرستان ها هم گزینه اصلی بسیاری از مخاطبان جدی سینماها برای فیلم دیدن بوده و حتی برخی دستفروشان هم دی‌وی‌دی‌های خالی را به اسم اسم این فیلم به علاقمندان می‌فروشند!

باید منتظر ماند و دید بالاخره سرنوشت "بی بدن" به کجا خواهد انجامید و این فیلم الناز شاکردوست خواهد توانست سر سلامت اکران خود را به پایان برساند؟

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899762

دیگر خبرها

  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است