Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قرآن آیات متعددی به فریضه حجاب پرداخته است، گفت: یکی از سرمایه‌های مهمی که در سلوک دینی ما باید محور قرار گیرد، غیرت دینی است. بسیاری دوست دارند بگویند ما در روزگار شعب ابوطالب هستیم اما ما در فتح خیبر قرار داریم

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان و در پی تجمعی که در دانشگاه تهران صورت گرفت، در مسجد این دانشگاه به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از سرمایه‌های مهمی که در سلوک دینی ما باید محور قرار گیرد، غیرت دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: پدرم حضرت ابراهیم(ع) غیور بودند اما من از ایشان غیورتر هستم، در روایت است که خداوند بینی مومنی را که غیرت نشان ندهد به خاک می‌کشاند، امروز ما به مراحلی رسیدیم در شرایط اجتماعی کارگزاران فرهنگی به قدری بی‌توجهی کردند و از غیرت و همیت دینی فاصله گرفتند که ما را به انفعال بکشانند، زیرا به بیانات رهبری درباره تهاجم، شبیخون، ناتو و ولنگاری فرهنگی توجه نکردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه اصل معرفت و غیرت دینی با برائت از دشمنان خدا گره خورده است، اظهار کرد:‌ همه دین الهی در حب و بغض است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصل روزه‌داری در همه ادیان وجود داشته است، ابراز کرد:‌ افراد حزب‌اللهی ها اهل تهور، تعصب یا بی‌باکی نیستند بلکه آنها اهل منطق و گفتمان هستند، متاسفانه در فضای دانشگاه فرزندان ارزشی ما که برای دین تلاش کردند که فضا به تشنج کشیده نشود آنها را به تندروی متهم می‌کنند اما از آن طرف برخی سازماندهی شده و با ماسک از بیرون دانشگاه وارد شدند و به آنها ایراد گرفته نشده است.

 

وی با بیان این ما برای آرمان‌های خود با غیرت ایستادگی می کنیم، گفت: ما سوال و گلایه داریم، بنده پیگیری خواهم کرد چطور ریاست و معاونت دانشگاه اجازه دادند افرادی با وضعیت و ظاهر مشخص از بیرون دانشگاه به راحتی ورود پیدا کرده و به جسارت بپردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزاد تهرانی افزود: بچه ها باید در یک حرکت و تجمع پرفروغ محکم ایستادگی کنند، صحبت و مناظره، فن است که شاید گاهی ناحق هم غلبه پیدا کند اما نباید تسلیم شد و به مدد امام زمان(عج) باید محکم ایستادگی کرد، اما در گام اول باید این مساله بررسی شود، مسئولان بدانند که این مساله پیگیری می شود. در این شرایط اجتماعی نااهلانی از بیرون در فضای مجازی علیه ارزش‌ها فراخوان زدند و برخی هم با برنامه قطعی و سازماندهی شده به ساختارشکنی بپردازند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: گاهی صحبت از گرانی و شدائد است که همه ما گله داریم و حرفی نیست، صحبت کنند این خواسته رهبر معظم انقلاب است که در دانشگاه‌‌ها از جمله دانشگاه تهران باید تریبون آزاد وجود داشته باشد که دانشجویان نقد و سوال کنند اما اینکه به بهانه دانشجو به اصل دین هجمه شود و کارگزاران بساط را فراهم کرده در حالی که ناظر ماجرا هستند، حمایت کنند که فضای دوقطبی و درگیری ایجاد شود که به زعم آنهایی که بیرون هستند این درگیری را به سایر نقاط تسری دهند باید این نفوذ شناسایی شود. ما این مساله را محکم پیگیری و بانیان آن را رسوا خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به تعبیر پیامبر(ص) دست ابلیس و جنود آن بسته است، اظهار کرد: ما هرگز دست جنود شیطان را برای هجمه به دین خدا باز نمی‌گذاریم، این عده اندک که وارد دانشگاه شده و درگیری ایجاد کردند درباره اصل ضروری دین یعنی حجاب صحبت کردند که در آیات قرآن آیات متعدد درباره اصل و فریضه حجاب داریم که مصداق آن هم معین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ادامه داد: برخی لچک به سر که کشف حجاب کردند با اصل حجاب مشکل دارند صحبت از اختیار و اجبار نیست، حجاب اصل ضروری دین است اگر کسی اصل ضروری دین را آگاهانه انکار کرد از مسلمانی خارج است شک نکنید، اگر کسی با علم و آگاهی نسبت به حجاب آن را انکار کند او مسلمان نیست، دستور اخلاقی و دینی داریم که وقتی خداوند به شما دختر می‌دهد به او سوره نور را آموزش دهید، زیرا تمام آیات حجاب به روشنی در آن آمده و تکلیف را مشخص کرده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قرآن درباره وضو، حج، روزه و نماز آیه داریم اما درباره رکعات نماز یا کیفیت حج یا وضو آیه نداریم بسیاری از صحبت‌ها در قرآن نیست و باید در سنت ملاحظه کنید، اما درباره حجاب خداوند مصداق آشکار تعیین کرده است، گفت: خداوند در قرآن دقیق می‌فرماید :حجاب زن مسلمان بر پایه جلباب و خمار است بنابراین مصداق را تعیین کرده است، در کتاب خطبه دفاعیه و فدکیه از جانب حضرت زینب کبری(س) درباره پوشش حضرت زهرا(س) آمده است که مادرم به گونه‌ای مقنعه و چادر بلند خود را بر سر می‌کرد که هنگام حرکت کسی متوجه نمی‌شد که زیر آن یک خانم جوان یا یک بانوی سالخورده است این حجاب جامع و کامل است که مصداق قرآنی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی افزود: علت اینکه امروز حجاب استراتژی دشمن شده اگر مقداری بررسی کنید در مصادره انقلاب الجزیزه و لبنان نفوذ دشمن اثرگذار بود، در اندلس یا همان اسپانیای فعلی مسلمانان ۸ قرن حاکمیت اسلامی داشتند اما آنچه سبب شد مسحیت آنروز مسلمانان را بدون درگیری و خونریزی بیرون کند همین مساله اباهه‌گری، ولنگاری و ترویج فساد بین زنان و جوانان بود، در تاریخ انقلاب الجزیزه و لبنان راهی که برای نابودی اهداف انقلابی و اسلامی مسلمانان باز کردن همین بود.

 

وی ادامه داد: امروز در این شرایط وانفسای اجتماعی ما را در دوراهی قرار دادند، رهبر معظم انقلاب در دیدار سال گذشته فرمودند چه بسا فردی با لباس روحانیت درباره حجاب اجباری صحبت کند اما وظیفه حاکمیت اسلامی این است که جلوی حرام ایستادگی کند؛ این ایستادگی بر مبنای غیرت دینی و راهکار عمومی است، حزب اللهی مراقب باشید به بهانه‌های واهی اصل امربه معروف و نهی از منکر لسانی کم رنگ می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه گفت: به سند کتاب خدا شکستن حریم حیا، عفاف و حجاب و اختلاط بین محرم و نامحرم حرام است و باید جلوی آن با غیرت ایستادگی کرد، متاسفانه برخی نظیر اکبرپونز که الان در آغوش بهائیت و وهابیت هستند اوایل انقلاب تندروی‌ و افراط گری‌هایی داشتند که با روش انقلابی و قرآن ارتباط نداشت آنها همان نفوذی‌های آن زمان بودند، آن افراط هایی که به آن شکل بود امروز به این تفریط رساندند به گونه‌ای که جلوی مسئولانی که زیر صندلی مسئولیت آنها خون شهدا ریخته شده برخی هنجارشکن علیه حقیقت حجاب، دین خدا و روزه در ماه رمضان صحبت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه اگر شما قوانین مبتنی بر شرع در کشورهای اسلامی را بررسی کنید خواهید دید که درباره رمضان و فطر محکم هستند، احکامی که مبتنی بر قانون مطرح می‌کنند با زندان و شلاق خیلی تند تا چه سرحدی جلو می روند، عنوان کرد: دین خدا را نمی‌شود زیرپا گذاشت و انکار کرد باید محکم ایستادگی کنید، این فضا می‌تواند برای شما نقطه عطفی باشد که یکدیگر را پیدا و انسجام پیدا کرده و از عدم توجه همیشگی ما این مسائل بروز و ظهور پیدا می‌کند، اگر به یک نفر خطاکار چهل نفر تذکر دهند خود را جمع می‌کند اما وقتی می‌بنیند چهل حزب‌آللهی چیزی نمی‌گویند امروز به غداره کشی علیه دین خدا در دانشگاه رخ می‌دهد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید امر به معروف و نهی از منکر شهید «علی خلیلی» بیان کرد:‌ در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم تازه مسئولان ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر ایجاد کردند، خداوند چک سفید امضاء نداده است بنابراین اگر بلا بیاید خوب و بد باهم می‌سوزند، غیرت نشان داده و برای دین خدا ایستادگی کنید اگر برای اطرافیان خود نگران هستید برای هجمه بر اصول ضروری دین خدا بی‌تفاوت نباشید. جرم قوم شعیب کم فروشی و احتکار بود با اینکه ۶۰ درصد مردم خوب بودند اما وقتی بلا آمد همه خوب و بد با از بین رفتند به این دلیل که خوبان آنها اهل امربه معروف و نهی از منکر نبودند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر در این ماجرا آتش به اختیار عمل نکنید و با شهدا عهد نبدید کار جلو نمی رود بدانید کسی هم از ما حمایت نخواهد کرد، گفت: کانون تشکیل داده برنامه‌ریزی کنید وقت بگذارید که اجازه ندهید نسبت به حریم دین الهی حرمت شکنی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی با بیان اینکه اقتدار توام با حکمت غیرت دینی است، تاکید کرد:‌ شما که فهم از دین خدا دارید محکم ایستادگی کنید، بدانید دست‌های پنهان و جریان نفوذ با چینش چند پازل کنار هم برای هیجان و موج اجتماعی به محیط دانشگاه طمع کردند، آنان برنامه‌ریزی‌ها دارند که از اهرم فشار معیشت به نفع خود استفاده کنند که ما را به سمت سازش گام برداریم.

 

وی افزود:‌ دشمن همواره چنگ و دندان نشان داده اما برخی دلداده غرب مرعوب آن می‌شوند وقتی رهبر معظم انقلاب با تحلیل و مبنا می‌فرمایند جنگ نخواهد شد مطمئین باشید که چنین است، همه نگاه ترامپ این مرد موزرد به صندلی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است بنابراین هیچ وقت جمعیت زیادی از سربازان ۶ هزار نفری فرصت پیدا نمی‌کنند که خوراک کوسه‌های خلیج فارس یا سربازان بدون تابوت شوند، در گذشته به ظاهر یک ناوری را نشان می‌دادند و ایجاد هجمه می‌کردند اما امروز در مهندسی معکوس ما بر آنها غالب هستیم. مثل همان کاری که با هواپیماهای جاسوسی آنها  انجام دادیم.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این پازل‌ها برای مذاکره بعدی و گفتمان با دشمن است، اینکه خلاف قانون اساسی بالاترین سرمایه تفیذ امر را  طبق قانون اساسی ۳۰ خرده اختیارات در اختیار رئیس جمهور است و ۵ تای آن در اختیار رهبری است، رهبری بین قوا فرمودند من کار را واگذار کردم در جزئیات هم به شما کار ندارم بروید کار را جمع کنید، اینکه ریاست جمهوری در جمع سیاسیون بگوید دست و بال من بسته است پالس‌ها و جریاناتی کنار هم است که می‌ خواهد مردم را به این سمت ببرد که ماناچاریم تسلط و استیلای نظام سلطه را قبول کنیم.

 

وی تاکید کرد: اگر بصیرت، اقتدار، حکمت و معرفت شما همراه با غیرت شکل گیرد شما پیش قراوان فرهنگی جامعه هستید، بسیاری دوست دارند بگویند ما در روزگار شعب ابوطالب هستیم اما اصلا اینگونه نیست ما در گردنه فتح خیبر هستیم، افول نظام سلطه شنیده می‌شود و به زودی جای نفس کشیدن برای سگ استکبار یعنی اسرائیل در منطقه وجود ندارد زیرا  جبهه باعظمت مقاومت با اراده الهی مقابل نظام سلطه ایستادگی دارد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان مصلی قرآن کریم سبک زندگی اسلامی نمایشگاه قرآن اردبیل آیت الله مصباح یزدی ماه مبارک رمضان بدحجابی دانشگاه تهران سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: بی‌تردید دشمن برای این موضوع نقشه کشیده و درصدد ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه است، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم بیان کرد:
معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

وی ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت بااهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود