Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس صندوق‌ ضمانت صادرات گفت: 113 ميليون دلار خسارت براي صادرکنندگاني که در عراق فعاليت دارند پرداخت شده است.

«افروز‌ بهرامي» روز چهارشنبه در نشست اتاق مشترک ايران و عراق گفت: اگر در روند صادرات، ريسک‌هاي سياسي و تجاري رخ دهد، بازگشت وجوه حاصل از صادرات را با مخاطره مواجه مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي صندوق ضمانت صادرات را تامين کننده امنيت مالي صادرکنندگان دانست و درباره خدمات اين صندوق گفت: بيمه ‌نامه‌هاي صادراتي صندوق پس از تحريم‌ها ارزش بيشتري پيدا کرده و تنها جايگزين ال.‌سي مي‌تواند باشد.
رئيس صندوق‌ ضمانت صادرات ادامه داد: پيش از اين تنها بانک‌ها مي‌توانستند ضمانت‌نامه مبتني بر قرارداد صادر کنند، اما در شرايط تحريم، صندوق ضمانت صادرات شروع به صدور اين ضمانتنامه کرده تا مشکل صادرکنندگان حل شود.
وي اعلام کرد: در صندوق ضمانت صادرات 2 ميليارد و 300 ميليون دلار پوشش ريسک داريم که شامل پنج درصد صادرات غيرنفتي مي‌شود. هدف اين است که ضريب نفوذ خدمات بيمه‌اي به 10 درصد، يعني استاندارد جهاني برسد.
بهرامي با تاکيد بر اهميت کشورهاي همسايه به خصوص در شرايط تحريم، گفت: هم اکنون سهم واردات ايران از 15 کشور همسايه تنها 2.5 درصد است.
وي مجموعه پوشش بيمه‌اي اين شرکت را 3.5 ميليارد دلار عنوان کرد و افزود: 630 ميليون دلار از تعهدات جاري يعني 40 درصد آن به صادرکنندگان عراق اختصاص يافته که نشان‌دهنده تمرکز ويژه صندوق روي اين کشور همسايه است.
به گفته بهرامي، 113 ميليون دلار خسارت براي صادرکنندگاني که در عراق فعاليت دارند پرداخت شده است.
در پايان اين نشست، توافقنامه‌اي بين صندوق ضمانت صادرات و اتاق مشترک ايران و عراق امضا شد.
قتصام** 4037*9132**2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آقای محمد حسین مقیسه گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. وی گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش خطرپذیری (ریسک) بازپرداخت نشدن تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود.  مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل می‌شود.  مقیسه افزود: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است. وی گفت: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه