Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@21:04:50 GMT

کشت برنج در خلخال کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۰۳۷

کشت برنج در خلخال کاهش يافت

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا - مدير جهاد کشاورزي خلخال گفت: سطح زير کشت برنج در مناطق گرمسيري اين شهرستان در مقايسه با سال گذشته يک سوم کاهش يافت.

بهبود عليزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کاهش کشت برنج در اين شهرستان در راستاي اجراي شيوه نامه ممنوعيت تدريجي کشت اين محصول در استان هاي هدف اجراي اين طرح از جمله استان اردبيل صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سطح زير کشت برنج در سال هاي گذشته 60 هکتار بوده، گفت: امسال اين ميزان به 40 هکتار در روستاهاي برندق و مزرعه واقع در بخش خورش رستم خلخال کاهش يافته است.
او اظهار کرد: اجراي مصوبه هيات وزيران مبني بر ممنوعيت تدريجي کشت برنج در استانهاي غير ساحلي جهت صرفه جويي در مصرف آب کشاورزي نيازمند همکاري ساير دستگاه هاي اجرايي از جمله اداره امور اب است.
خلخال در جنوب اردبيل و در همسايگي استان گيلان واقع است.
6018/7119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی افزود: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار هست که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطر نشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 6097890

دیگر خبرها

  • توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود
  • پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد
  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب