Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@10:06:23 GMT

پروتئین درمانی موها در منزل

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۱۰۸

پروتئین درمانی موها در منزل

 آیا می دانید پروتئین درمانی چیست؟ تا به حال برای درمان مشکلات موهایتان، سراغ پروتئین درمانی رفته اید؟ آیا تا به حال در مورد پروتئین درمانی برای مو شنیده اید؟ اگر نه بیایید فورا آن را بررسی کنیم.   به گزارش صدای ایران از دکتر سلام، پروتئین ها شامل آمینواسید هایی هستند که برای تقویت و رشد موها ضروری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا می خواهید بیشتر درمورد پروتئین درمانی یا محصولات پروتئینی برای موهای طبیعی بدانید؟ پس متن زیر را مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی پروتئین درمانی و کاربرد آن برای مو می پردازیم. در ابتدا انواع پروتئین درمانی مورد بررسی قرار داده و سپس چند روش طبیعی و خانگی برای رساندن پروتئین به موها ذکر می کنیم

پروتئین درمانی چیست؟
پروتئین درمانی یعنی رساندن پروتئین به مو. آیا موهای شما سست، خشک و شکننده هستند؟ پروتئین درمانی یک راه حل موقتی و موثر برای چنین مشکلاتی است. اگر زیاد در معرض خورشید، باد، آلاینده ها و مواد شیمیایی قرار بگیریم، کراتین مو (پروتئین طبیعی موجود در مو) آسیب می بیند. پروتئین درمانی، موها را تغذیه و محکم می کند و انواع متفاوتی دارد که در بخش بعد خواهید دید.

انواع پروتئین درمانی
بسته های پروتئین
این روش برای درمان آسیب های خفیف مو مناسب است و بهتر است که ماهی یک بار یا دو ماهی یکبار استفاده شود.

 درمان سبک
این درمان برای موهایی که آسیب کمی دیده اند موثر است و به عنوان ماسک حالت دهنده هم شناخته می شوند. این روش برای مراقبت مرتب از مو مناسب است.

 درمان عمیق
این روش برای درمان موهایی که به طور ملایم آسیب دیده اند مناسب است و به خاطر خواص رطوبت کنندگی قوی که دارد شناخته می شود و توصیه می شود که دو هفته یکبار استفاده شود.

بازسازی
این روش برای موهایی که به شدت آسیب دیده اند استفاده می شود و توصیه می شود که دو هفته یکبار استفاده شود. پروتئین درمانی موهای آسیب دیده شما را به موهایی سالم تبدیل می کند. برای اینکه فواید پروتئین درمانی برای موهایتان را بدانید، بخش بعدی را مطالعه کنید.

مزایای پروتئین درمانی برای موهای طبیعی
موها را نرم می کند- پروتئین درمانی با خارج کردن سلول های مرده از پوست سر، موهای شما را نرم و تغذیه می کند.

تار موها را محکم می کند- پروتئین درمانی به طور مستقیم پروتئین های هیدرولیز شده را به فولیکول های موی شما اضافه می کند و کوتیکول ها را سفت می کند، در نتیجه تار موها را محکم می کند.
موها را مرطوب می کند– با پاک کردن سلول های مرده روی پوست سر و اضافه کردن پروتئین، موهای شما را مرطوب می کند.
موها را حجیم می کند- سرانجام، پروتئین درمانی موهای شما را ضخیم تر، بلندتر و سالم تر می کند.
اگر شما نمی خواهید که وقت خود را در سالن ها صرف کنید، چند روش خانگی پروتئین درمانی برای شما قرار داده شده است که می توانید امتحان کنید.

آووکادو
آووکادو شامل اسیدهای چرب و پروتئین هایی است که موهای آسیب دیده را بازسازی، محکم و تغذیه می کند. شما می توانید با آووکادو یا مخلوط آووکادو خرد شده با مایونز، پروتئین درمانی کنید. شما می توانید از این ماسک برای کل موها و پوست سر خود استفاده کنید تا آنها را حالت دهید و تغذیه کنید.

ماست
محصولات لبنی، مانند ماست و خامه شامل پروتئین ها و اسید لاکتیک هایی هستند که موهای شما را تمیز می کنند. شما می توانید یک نرم کننده پروتئینی با مخلوط کردن یک تخم مرغ و مقداری ماست بسازید. اجازه دهید این مخلوط حدود ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

چگونه یک درمان طبیعی برای موهای خود داشته باشیم
شما می توانید با ترکیب کردن چند ماده، پروتئین درمانی خود را در خانه انجام دهید. شما می توانید با استفاده از تخم مرغ، آووکادو یا ماست و ترکیب کردن آنها با موادی مانند روغن نارگیل، عسل، شیر نارگیل، موز، خامه یا مایونز، ماسک موی غنی از پروتئین خود را بسازید.

مخلوط به دست آمده را گرم کنید، روی موهای نم دار خود استفاده کنید و سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید. اجازه دهید این مخلوط حدود ۳۰-۴۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس موهایتان را کامل بشویید.



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: منزل مو پروتئین درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل

پنیر یکی از انواع لبنیات است که از هزاران سال پیش تا کنون بخشی از رژیم غذایی بشر را تشکیل می‌دهد. پنیر انواع مختلف و طعم های متفاوتی داشته و در بسیاری از دستورهای آشپزی موجود در دنیا نقشی اساسی ایفا می‌کند. پنیر کوتاژ از انواع پنیر است که مزه ترشی دارد و فواید بی نظیری برای سلامتی دارد که در این بخش از بهداشت و سلامت به آن پرداخته ایم.

پنیر کاتیج یا کوتاژ چیست؟

به گزارش نمناک، پنیر کوتاژ یا پنیر کاتیج که به آن پنیر کلبه نیز می گویند، یک پنیر سفید و نرم است که در تهیه آن از مایه پنیر استفاده نمی‌شود و از شیر ترش تهیه می‌شود. پنیر کوتاژ یک پنیر تازه است و خیلی زود خراب می‌شود، بنابراین باید به سرعت مصرف شود و در یخچال نگهداری گردد.

طرز تهیه پنیر کوتاژ یا کاتیج سنتی سرشیر و چربی شیر را جدا کنید. شیر را در یک کاسه شیشه‌ای بریزید و رویش را هم با یک پارچه پشمی با بافت درشت بپوشانید. شیر را برای 2 روز در هوای آزاد و محوطه باز بگذارید تا شیر کمی ترش شده و حالتی ژله‌ای و دلمه دلمه بگیرد. بعد از 2 روز هیچ آبی نباید روی شیر ببینید واگر بعد از 2 روز شیر شما آب داشت، به آن وقت بیشتری برای ترش شدن بدهید. چربی شیر را دوباره بگیرید. شیر بریده شده را در یک ظرف فلزی بریزید و روی حرارت خیلی کم بگذارید و اجازه بدهید که 5 تا 10 دقیقه حرارت ببیند تا آب و دلمه‌های شیر جدا شود. بعد از جدا شدن آب شیر، آن را در پارچه نخی یا آبکش توری بریزید تا قسمت جامد شیر جدا شود. پارچه حاوی پنیر چند بار بفشارید. پارچه را 2، 3 ساعت از جایی آویزان کنید یا یک جسم سنگین روی پارچه بگذارید تا آب پنیر از آن خارج شود. این پنیر را می‌توانید چرخ کرده یا رویش خامه بریزید و مصرف نمایید. پنیر کاتیج یا کوتاژ برای چه کسانی مناسب است؟

پنیر کوتاژ یک ماده عالی برای افراد زیر است:

زنان باردار کودکان در حال رشد ورزشکاران، بدنسازان و دوندگان سالمندان موارد مصرف پنیر کاتیج یا کوتاژ از این پنیر به صورت رنده شده در انواع سالاد و نان می‌توان استفاده کرد. در بسیاری از دستور‌های آشپزی پنیر کوتاژ را یک جایگزین خوب برای پنیر ریکوتا می‌دانند، چون این پنیر چربی کمی دارد. در پاستا‌های پنیری هم می‌توان از این پنیر استفاده کرد. میزان مصرف پنیر کاتیج

پنیر یکی از غذاهایی است که در مصرف آن باید اعتدال را رعایت کنید و اگر به شیر حساسیت دارید مراقب مصرف آن باشید.

فواید بی نظیر پنیر کاتیج یا کوتاژ

پنیر کوتاژ دارای فواید زیر می باشد:

یکی از فواید مهم پنیر کوتاژ حفظ دندان هاست. پنیر کوتاژسرشاراز کلسیم بوده و موجب می شود استخوان های قوی و سالمی داشته باشید و از پوکی استخوان و سایر مشکلات استخوانی مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنید. با افزایش سن، توده استخوانی شروع به ضعیف شدن می کند و سلامت استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. پنیر سرشار از ویتامین ب کمپلکس و کلسیم است که با مصرف آن کلسیم و ویتامین ها جذب و در سراسر بدن پخش می شوند. ویتامین ب کمپلکس موجود در پنیر کوتاژ برای فعالیت های متابولیکی مختلف بدن بسیار مفید است. ویتامین ب12 موجود در پنیر کوتاژ برای عملکرد صحیح مغز مورد نیاز است و به جذب آهن کمک می کند. ریبوفلاوین کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل واسید پانتوتنیک به عنوان یک سنتز کننده عمل و به تشکیل پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه در بدن ما کمک می کند.از طرف دیگر نیاسین نقش مهمی در هضم، تولید انرژی و کاهش کلسترول دارد. یک و نیم فنجان پنیر کم چرب حاوی 14 گرم پروتئین و 81 کالری است. مطالعات نشان می دهد پروتئین می تواند به افراد کمک کند در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشند و زنانی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، عضلات لاغرتری دارند همچنین این مطالعه نشان داد زنانی که پنیر کوتاژ می‌خورند نسبت به زنانی که پروتئین کمتری (18 درصد کالری) مصرف می‌کنند، مدت بیشتری احساس سیری دارند. چربی پنیر کوتاژ برای رشد جنین زنان باردار مفید شناخته شده است. پنیر تازه 12 درصد و میزان چربی پنیر کوتاژ بین 40 تا 50 درصد می باشد. پنیر کوتاژ سرشار از مواد مغذی است،به همین دلیل برای زنان باردار و ورزشکاران توصیه می شود. پنیر کوتاژ سرشار از ویتامین آ است و مطمئنا برای سلامتی و رشد جنین در زنان باردار بسیار مفید خواهد بود. پنیر و محصولات فرآوری شده سرشار از کلسیم، فسفر و روی هستند. مقدار کلسیم موجود در پنیر کوتاژ 8 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است و علاوه بر این، سدیم فراوانی دارد. این مواد معدنی برای رشد جنین در رحم زنان باردار نیز بسیار مفید هستند. پنیر علاوه بر کلسیم، حاوی پروتئین های با کیفیتی است که مصرف آن در طول دوره رشد بسیار اهمیت دارد و همچنین برای داشتن توانایی کنترل وزن مناسب است. پروتئین موجود در پنیر کوتاژ می تواند از بدن در برابر سموم، باکتری ها و ویروس ها محافظت کند. نحوه نگهداری پنیر کاتیج

پنیر کوتاژ را می توان در یخچال نگهداری کرد و باید حداکثر تا چهار روز پس از خرید آن را مصرف کنید.

عوارض پنیر کاتیج

این پنیر حاوی حدود 364 میلی گرم سدیم است. رژیم غذایی پر نمک می تواند منجر به عوارضی مانند فشار خون بالا، افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین دیابت شود.

مطالعه اخیر روی رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی از جمله پنیر نشان داد که خوردن غذاهای غنی از گوشت و پنیر در دوران میانسالی می تواند خطر مرگ را دو برابر و احتمال چهار برابر خطر مرگ ناشی از سرطان را افزایش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • (ویدئو) شتر موهای سر یک زن را کند و خورد!