Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، افروز بهرامی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در نشست تخصصی چگونگی پوشش ریسک صادرات و سرمایه‌گذاری در عراق، امضا کنندگان این یادداشت تفاهم بودند.

افروز بهرامی در این نشست گفت: در ده سال گذشته مجموع پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق به عراق ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار برای ۳۰۰ شرکت بوده و در حال حاضر ۶۳۰ میلیون دلار تعهدات جاری صندوق برای کشور عراق است.

وی با بیان اینکه این میزان ۴۰ درصد کل تعهدات صندوق است، گفت: این نشان می‌دهد تمرکز صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور حمایت از صادرکنندگان به این کشور مورد توجه قرار دارد و تاکنون نیز ۱۱۳ میلیون دلار خسارت برای صادرکنندگان پرداخت کردیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: در شرایط تحریم استراتژی موثر کمک به کاهش اثرات زیان بار است و تمرکز ما برروی کشورهای همسایه از جمله عراق می باشد تا وضعیت تجارت و مراودات اقتصادی را توسعه دهیم.

بهرامی گفت: سهم واردات ما از پانزده کشور همسایه ۲.۵ درصد است که باید تلاش کنیم آن را افزایش دهیم و برنامه ما این است که با امضاء این یادداشت تفاهم ضمن افزایش فعالیت‌ها خدمات بیشتری به صادرکنندگان فعال در عراق ارائه دهیم.

وی با اشاره به حضور یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی در این نشست یادآور شد: ما وی را پدر معنوی صندوق می‌دانیم چراکه صندوق برای اولین بار در سال ۵۲ تشکیل شد و در مرحله دوم حیات خود لایحه آن در سال ۷۵ با پیشنهاد وزیر بازرگانی وقت (یحی آل اسحاق) به تصویب رسید .

بهرامی با اشاره به خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران افزود نگرانی عمده صادرکنندگان ریسک‌های سیاسی و تجاری است که اگر در روند صادرات رخ دهد بازگشت وجوه حاصل از صادرات و کالاهای خدمات صادرکنندگان را به مخاطره بیندازد. صندوق ضمانت نقش تأمین کننده امنیت مالی صادرکنندگان را برعهده دارد .

وی اضافه کرد: صندوق ضمانت صادرات خدمات متنوعی ارائه می‌کند از جمله ارائه ضمانت نامه‌ها، بیمه نامه‌های صادراتی و خرید دین اسناد صادراتی که ارزش بیمه نامه‌های ما با توجه به شرایط امروز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صندوق ضمانت صادرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 18 MB

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات