Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- استاندار با تقدير از تلاش ها وعملکرد مطلوب پليس در حوزه مقابله با مواد مخدر گفت : آسيب هاي ناشي از مواد مخدر ويرانگر امنيت، آسايش و هنجارهاي اجتماعي جامعه مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پليس، " بهمن مرادنيا " در ديدار با فرمانده انتظامي استان وديگر مسئولان استاني، ضمن قدرداني از فعاليت هاي قاطعانه پليس در حوزه مقابله با عوامل تهيه وتوزيع مواد مخدر، با تاکيد بر برنامه ريزي در زمينه پيشگيري از اعتياد اظهار داشت : آگاه سازي شهروندان و توانمندسازي آنان موجب کاهش آمار اعتياد به مواد مخدر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اقدامات سلبي در مبارزه با موادمخدر به تنهايي نتيجه بخش نخواهد بود، افزود: بايد با اقدامات فرهنگي و پيشگيرانه و عزمي راسخ با همکاري خانواده ها و همه اقشار مختلف جامعه به مقابله با اين پديده شوم پرداخت.
مرادنيا با اشاره به شيوع پديده اعتياد در جامعه، گفت: اعتياد به عنوان يکي از چهار بحران جهاني تلقي شده که آسيب هاي ناشي از آن مي تواند ويرانگر امنيت، آسايش و هنجارهاي اجتماعي باشد.
وي با بيان اين که بحث مقابله با مواد مخدر نيز نبايد ناديده گرفته شود اظهار داشت: مقابله با مواد مخدر نبايد منجربه کاهش توجه و تمرکز مسئولان نسبت به پيشگيري از اين معضل شود.
رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گرايش به مواد مخدر را يکي از منکرات در جامعه دانست و افزود: بسياري از جرايمي که در جامعه اتفاق مي افتد مستقيم يا غير مستقيم، ناشي از پديده اعتياد است.
وي با تاکيدبر اينکه هيچ جامعه و يا کشوري بدون آسيب اجتماعي نبوده اما آنچه مهم است نحوه مديريت و مقابله با آن معضل است تصريح کرد: بحث اطلاع رساني در راستاي کاهش مسائل وآسيب هاي اجتماعي بسيار مهم بوده واز اين رونقش صدا وسيما وديگر رسانه هاي گروهي بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
استاندار کردستان پيشگيري اجتماعي در حوزه کاهش آسيب هاي اجتماعي خصوصا اعتياد به مواد مخدررا راهبردي موثروتاثيرگذار دانست وگفت: زماني که به اين نتيجه برسيم که همه اقشار جامعه در مقابل آسيب هاي اجتماعي احساس مسئوليت کنند مي توانيم ادعا کنيم که اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر در جامعه محقق شده است .

ريشه کن کردن اعتياد نياز به کارجهادي دارد
سردار " علي آزادي " فرمانده انتظامي استان نيز در اين جلسه با بيان اينکه مبارزه با عناصر تهيه وتوزيع مواد مخدر يکي ازمطالبات به حق مردم از پليس است گفت : پليس نيز در پاسخ به مطالبه مردم در اين راستا از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد وبا تمام توان محيط را براي فعاليت مجرمانه عوامل تهيه وتوزيع مواد مخدر ناامن خواهد کرد.
وي با بيان اينکه کارکردن در حوزه مقابله با مواد مخدر واعتياد ماموريت بزرگ وخطيري است اظهار داشت : اعتياد بستر بسياري از آسيب هاي اجتماعي است لذا فعاليت در اين حوزه نياز به همت وکار جهادي وهمدلي دارد.
اين مقام ارشد انتظامي استان با بيان اينکه مقابله تنها راه ريشه کن کردن اعتياد نيست تصريح کرد: پرواضح است که مبارزه با مواد مخدر يک عزم جدي وهمگاني مي خواهد که در اين راستا راهبرد اجتماعي شدن مبارزه با اعتياد مي تواند بهترين راهکار وگزينه مناسب براي حل اين معضل بزرگ جامعه محسوب شود.
فرمانده انتظامي کردستان در بخش پاياني سخنان خود به اقدامات هدفمند پليس کردستان در راستاي مقابله با مواد مخدر از ابتداي سال جاري اشاره وخاطر نشان کرد: از ابتداي سال جاري با تلاش ماموران انتظامي کشف مواد مخدر در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 120درصد رشد داشته ضمن اينکه طي اين مدت 755نفر از معتادان متجاهر جمع آوري و بخشي از آنان براي درمان به مراکز ترک اعتياد معرفي شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آسيب مواد مخدر هنجار اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه