Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:54:49 GMT

دستگیری اعضای باندکلاهبرداری اینترنتی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۴۵۲

دستگیری اعضای باندکلاهبرداری اینترنتی در البرز

کرج - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی که با ترفند خرید شارژ رایگان و افزایش فالوور ، اطلاعات حساب کاربران را مورد هک قرار داده و از این طریق اقدام به خالی کردن حساب آن ها می کردند، خبر داد.

سرهنگ محمد اقبالی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: در پی دریافت چند فقره پرونده کلاهبرداری مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی به صورت فیشینگ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد : با انجام اقدامات ویژه پلیسی مشخص شد که بیشتر مالباختگان با ورود به یک برنامه کاربردی تحت عنوان خرید شارژ رایگان و یا افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند .
وی خاطرنشان کرد : فردی که وجوه به حساب وی واریز می شد شناسایی و به پلیس فتا دعوت که طبق اظهارات وی مشخص شد ، اطلاعات حساب نامبرده نیز پس از هک با استفاده از یک نرم افزار مخرب تلفن همراه در اختیار کلاهبردار اصلی قرار گرفته است.
وی بیان داشت : در ادامه ماموران یکی از متهمان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به 30 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.
وی ادامه داد:با توجه به پیچیدگی فنی پرونده متهم که انتظار دستگیری از سوی پلیس را نداشت به 30 فقره کلاهبرداری با همدستی یک برنامه نویس رایانه اعتراف کرد .
اقبالی با بیان این که همدست متهم درعملیات جداگانه دستگیر شد در خصوص شیوه و شگرد متهمان گفت : اعضای این باند کلاهبرداری با ورود به یک برنامه تحت عنوان خرید شارژ رایگان و یا افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی اقدام به فریب کاربران و در نهایت برداشت رمز دوم و سرقت موجودی حساب آن ها کرده و سپس با انتقال به حساب افراد دیگر اقدام به برداشت از حساب می کردند .
رئیس پلیس فتا یادآورشد : کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir موارد را اطلاع دهند .
2098/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دستگيري هكر البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سردار "سعيد دادگر" اظهار داشت: بدنبال شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از آنان توسط فردي در گرگان، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادير هنگفتي پول از آنان دريافت کرده اما بجاي پرداخت سود، به مکاني نا معلوم متواري شده است.
فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: با توجه به اهميت موضوع، اقدامات تخصصي پليس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي محل تردد متهم شدند.
سردار دادگر تصريح کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي، در عملياتي غافلگيرانه متهم در مخفيگاهش دستگير و به مقر پليس آگاهي منتقل شد.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات اوليه به کلاهبرداري 200 ميليارد ريالي از شهروندان اقرار و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود