Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@03:31:13 GMT

نگرانی ژاپن از بسته شدن احتمالی تنگه هرمز

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۵۳۷

وزیر خارجه ژاپن می گوید دولت اقدام هایی برای مقابله با تنش فزاینده در خلیج فارس را که ممکن است به بسته شدن تنگه هرمز بینجامد، در نظر خواهد گرفت.

تلویزیون ژاپن گزارش کرد 'تارو کونو' روزچهارشنبه به خبرنگاران گفت که اوضاع در نزدیکی تنگه هرمز، که برای تامین انرژی ژاپن حیاتی است، به شدت آسیب پذیر است.

او اضافه کرد که دولت ژاپن چگونگی واکنش در صورت بسته شدن این تنگه را در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ژاپن گفت لازم است تا از تاثیر مستقیم بسته شدن احتمالی این تنگه بر اقتصادهای ژاپن و جهان جلوگیری شود.

تنگه هرمز نقش مهمی در مبادلات منطقه ای و بین المللی به ویژه تانکرهای نفتی دارد و در صورت بسته شدن این گذرگاه راهبردی، در عمل امکان انتقال نفت از آسیا به اروپا وجود نخواهد داشت.

تنگه هرمز به عنوان دروازه ورود به خلیج فارس در دهانه خلیج فارس بین ایران و عمان واقع شده است، این تنگه 55 کیلومتر طول و 63 کیلومتر عرض دارد و هر زمان ایران بخواهد می تواند این کانال را ببندند.

امارها نشان می دهد روزانه 17 میلیون بشکه نفت از طریق این تنگه به سوی آسیا حمل می شود و 14 نفتکش بسیار بزرگ کار انتقال نفت خام را از این مسیر انجام می دهند که نزدیک به سه چهارم آنها به چین، هند، کره و ژاپن حمل می شود.

همچنین 18 درصد از صادرات گاز طبیعی از طریق تنگه هرمز انجام و بیش از یک چهارم تجارت گاز مایع طبیعی جهان از این طریق حمل می شود.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E2O برچسب ها: تنگه هرمز ، خلیج فارس ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تنگه هرمز خلیج فارس بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال پلمپ شد

علی خطیر، مدیرعامل استقلال که شب گذشته از سوی اعضای هیات مدیره این باشگاه برکنار شد امروز برای جمع‌آوری وسایل خود به باشگاه رفت.

پس از خروج خطیر از باشگاه استقلال، نماینده هلدینگ خلیج فارس طبقه چهارم و پنجم باشگاه را پلمپ کرده و اجازه تردد اعضای باشگاه را تا روز یک‌شنبه گرفت.

رسانه رسمی هلدینگ خلیج فارس امروز به صورت رسمی خبر برکناری علی خطیر را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • وضعیت بلوار خلیج فارس شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • باشگاه استقلال پلمپ شد
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند