Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@15:44:57 GMT

وضعیت واردات سه نهاده دامی اصلی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۵۷۶

وضعیت واردات سه نهاده دامی اصلی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بررسی آمار تجارت خارجی کشور در فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۴۹۸ هزار و ۸۴۹ تن ذرت دامی به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار به کشور وارد شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۶۱۹ هزار و ۷۱۰ تن ذرت دامی به ارزش ۱۳۸ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار وارد کشور شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد، واردات ذرت دامی در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۹.۵۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۱.۲۸ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۳۷۱ درصدی واردات کنجاله

همچنین در ماه اول سال جاری ۲۲۸ هزار و ۷۹۲ تن کنجاله و سایر آخال های جامد به ارزش ۹۸ میلیون و ۱۵۹ هزار دلار به کشور وارد شده است.

میزان واردات کنجاله در فروردین ماه سال گذشته ۵۱ هزار و ۸۴۳ تن به ارزش ۲۰ میلیون و ۸۳۴ هزار دلار به کشور وارد شده بود.

بنابراین، واردات موز در ماه اول سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۳۴۱.۳۱ درصد و از نظر ارزشی ۳۷۱.۱۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷۱.۵۰ درصدی واردات جو

در فروردین ماه سال جاری ۱۹۴ هزار و ۶۲۱ تن جو به استثنای بذر به ارزش ۵۲ میلیون و ۱۰۹ هزار دلار به کشور وارد شده است.

این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۱۴۰ هزار و ۱۴۲ تن جو به ارزش ۳۰ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار به کشور وارد شده بود.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل واردات جو از نظر وزنی ۳۸.۸۷ درصد و از نظر ارزشی ۷۱.۵۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ذرت دامی کنجاله سویا گمرک ایران واردات کالا نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است