Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- رييس کميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان تاکيد کرد: براساس گزارش هاي موجود اقدام به قطع درختان از سوي کميته امداد (ره) در اردوگاه فجر اين شهر بدون اخذ مجوز صورت گرفته است.

رضوان سلماسي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: باتوجه به تصميم اتخاذ شده توسط کميسيون ماده 7 براساس گزارش ارسالي سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري شهرداري، از طريق مراجع قانوني پيگيري لازم انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: گزارش ها حاکيست که قطع درختان در 4 هکتار صورت گرفته و نيز شواهد موجود، تصاوير هوايي، وجود ادوات و ماشين‌آلات عمراني در محل، انتقال تنه درختان و تخليه خاک در مکان‌هاي نامشخص، وجود تخلف را محرز مي‌کند.
اين سخنان در حالي مطرح شده است که رييس کميسيون خدمات شهري شوراي شهر همدان در بازديد از اردوگاه فجر گفت: در بازديد بازرسان سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري همدان مدارکي بر قطع 140 درخت در اين اردوگاه مشاهده نشد و مطالب منتشر شده در اين خصوص در رسانه ها کذب است.
علي فتحي دوشنبه هفته جاري در بازديد از اين اردوگاه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اطلاعات به دست آمده و شواهد موجود، بيش از 2 هزار و 500 اصل درخت در اين اردوگاه کاشته شده است که نزديک به يک هزار و 500 درخت، درخت گردو است.
وي با اشاره به اينکه وسعت باغ اين اردوگاه هشت هکتار است، اظهار داشت: چهار هکتار از اين باغ باير بوده که حالا با کاشت اين درختان مردم همدان سال هاي آينده از اکسيژن توليدي و سايه آن مي توانند استفاده کنند.
فتحي عنوان کرد: 28 هزار متر لوله کشي با عمق 60 سانتي متر، به منظور آبياري درختان اين چهار هکتار به کار رفته که در نوع خود اقدام شايسته اي است.
وي با قدرداني از مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) براي اين اقدام، افزود: با شنيدن شايعه قطع 140 اصل درخت در اين اردوگاه شوکه شديم، اما با حضور در اين باغ، مشاهده ميداني از آن و بررسي اسناد موجود، به کذب بودن مطلب منتشر شده در فضاي مجازي اطمينان پيدا کرديم.
سلماسي رييس کميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر همدان همچنين اعتقاد دارد: مستندات عيني و موجود نشان مي دهد فعاليت‌هاي کشاورزي، واکاري، تسطيح زمين و کاشت درختان مثمر در اردوگاه فجر به انجام رسيده است.
وي با اشاره به قطع درختان حاشيه دانشکده کشاورزي يادآور شد: گزارش کامل از چگونگي قطع درختان اين منطقه نيز تهيه شده و پرونده در محاکم قضايي در حال رسيدگي است.
سلماسي ياداور شد: شوراي اسلامي شهر همدان به عنوان حافظ منابع مردم و شهر نسبت به قطع درخت حساسيت ويژه داشته و قدردان شهروندان هستيم که مراتب تخلف در اين زمينه را گزارش مي دهند.
وي مشارکت مردم در داشتن شهري پويا، زيبا و زيبنده گردشگري و تفريحي را قابل تقدير دانست و گفت: حفظ کاربري باغ‌ها و جلوگيري از ساخت وساز را حايز اهميت ويژه مي دانيم.
اردوگاه فجر يکي از بکرترين و قديمي ترين اردوگاه هاي فرهنگي، تربيتي زير پوشش کميته امداد امام خميني(ره) استان همدان است که در يکي از مناطق طبيعي همدان قرار دارد.
به گزارش ايرنا، در روزهاي اخير خبري مبني بر قطع حدود 140 اصله درخت در اردوگاه فجر کميته امداد امام خميني (ره) همدان در صحن شوراي اسلامي شهر همدان مطرح شد؛ موضوعي که مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) همدان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: 2 هزار و 500 نهال درخت مثمر در باغ اردوگاه فجر اين نهاد کاشته شد که همه اين درختان از نوع اصلاح نژادي هستند.
پيمان ترکمانه در گفت و گو اختصاصي با خبرگزاري ايرنا، افزود: در برنامه ريزي هاي صورت گرفته نزديک به 2 ميليارد و 480 ميليون ريال اعتبار به منظور بازسازي و بهسازي باغ و همچنين نوسازي درختان آن در نظر گرفته شد.
وي ادامه داد: با ارسال درخواست به رييس کميته امداد کشور حدود 860 ميليون ريال اعتبار ديگر براي بهسازي اين باغ تخصيص يافته است.
ترکمانه اضافه کرد: در مجموع تاکنون بيش از پنج ميليارد ريال به منظور احياء باغ و سامانه آبياري اردوگاه فجر کميته امداد امام خميني (ره) هزينه شده است.
وي با اشاره به اينکه اين باغ در مجموع هشت هکتار مساحت دارد، تاکيد کرد: هر سال درآمد حاصل از فروش ميوه درختان اين باغ، علاوه بر تامين هزينه هاي نگهداري باغ، در حوزه کمک به محرومان و افراد زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره) استان تخصيص مي يابد.
مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) همدان با اشاره به انتشار شايعاتي مبني بر قطع 140 اصله درخت اين اردوگاه، عنوان کرد: به جز ريشه کن کردن پاجوش ها، هرس و از بين بردن گياهان هرز، هيچ گونه درخت سالمي در اين اردوگاه قطع نشده است.
وي تاکيد کرد: تمام درختان کهن و درختان گردوي با قدمت بيش از 100 سال اين مجموعه در جاي خود باقي مانده است و مديريت مجموعه به دنبال حفظ و احياي اين مجموعه است.
7520/2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

آسوده ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱,۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹,۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6098365

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • (ویدئو) واکنش جالب یک «تنبل» بعد از دیدن بچه گمشده‌اش
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو