Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@13:03:16 GMT

آمریکا از اتباع خود خواست تا عراق را تَرک کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۳۹۸

آمریکا از اتباع خود خواست تا عراق را تَرک کنند

وزارت خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواست تا عراق را ترک کنند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه از اتباع خود خواست تا عراق را تَرک کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود در این خصوص سطح هشدار ۴ مبنی بر عدم سفر اتباع این کشور به عراق را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

پاسخ عراق به آمریکا: وضعیت عراق بسیار با ثبات است

واشنگتن در این بیانیه ادعا کرده است خطراتی از قبیل تروریسم، آدم ربائی و درگیری مسلحانه آن‌ها را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه مذکور همچنین هشدار داده است که احتمال حملاتی در عراق علیه اتباع آمریکا و یا شرکت‌های غربی با استفاده از وسایل انفجاری دست ساز حتی در بغداد نیز وجود دارد.

این در حالیست که وزارت خارجه عراق ساعاتی پیش در واکنش به تحرکات آمریکایی‌ها برای بی ثبات نشان دادن این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اوضاع امنیتی در عراق بسیار باثبات است و عراق کشوری است که شرکا و دوستانش را مورد احترام قرار می‌دهد. عراق بر حاکمیت خود و در عین حال حمایت از منافعش تاکید دارد. وزارت خارجه عراق با همه طرف‌ها هماهنگی می‌کند و به گفتگو پایبند است.

همزمان سفارت آمریکا در عراق از تصمیم خروج برخی دیپلمات‌های این کشور از بغداد و اربیل حمایت کرد.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه خود اعلام کرد: تصمیم خروج کارمندان را به دلیل شرایط امنیتی کنونی مناسب می‌دانیم و سلامتی کارمندان و شهروندانمان در اولویت قرار دارد.

در این بیانیه آمده است که تصمیم خروج شهروندان غیرضروری آمریکایی از عراق، به دلیل افزایش تهدیدات بوده و اگر چه به قدرت نیروهای امنیتی عراق در حمایت از ما اطمینان داریم اما تهدیدی که وجود دارد خطرناک است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز بندر فجیره آدم ربایی آمریکا اتباع آمریکایی تحولات منطقه تروریسم حمله مسلحانه درگیری مسلحانه عراق وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.   به گزارش ایسنا، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.   هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.   سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.   استعفا‌های قبلی   حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.   طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.   ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.   رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.   نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان