Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگروه ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صلاحیت شرکت 'گسترش کاربرد فناوری'، به عنوان چهارمین واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان را برای قرار گرفتن در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان تایید کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، سید شمس الدین هاشمی روز چهارشنبه افزود: این شرکت توانسته است در زمینه تولید بومی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، مجوز دانش‌بنیانی تولیدی نوع 1 را دریافت و از مزایای آن بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شرکت گسترش کاربرد فناوری از جمله واحدهای فعال فناور این پارک است که توانسته تا کنون با تولید 6 محصول در زمینه فناوری انتقال دیتا بر روی فیبر نوری، مجوزهای لازم دانش بنیان شدن را کسب نماید.
هاشمی اضافه کرد: این چهارمین شرکتی است که در این پارک مجوز دانش‌بنیان دریافت کرده است و یک شرکت فناور دیگر درحال گذراندن مراحل نهایی ارزیابی برای تبدیل به دانش بنیانی است.
رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: 110 برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان از جمله معافیت های مالیاتی و گمرکی، زمینه های حمایتی مناسبی را در مسیر جذب و حمایت شرکت‌های فناور در حوزه های مختلف بوجود آورده است.
وی افزود: تاکید بر مزیت های نسبی استان در حمایت از شرکت های دانش بنیان برای پارک علم و فناوری در اولویت است.
هاشمی ادامه داد: اهداف اقتصاد مقاومتی با حمایت از شرکت های دانش بنیان محقق خواهد شد و پارک علم و فناوری استان آمادگی کامل برای حمایت از این شرکتها را دارد.
9929/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانش بنيان پارك علم و فناوري كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

فردین علیزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه بازیافت پسماندهی خطرناک صنعتی و مستقر در پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره خطوط تولید «باتری‌های لیتیومی» گفت: ایده تولید باتری‌های لیتیومی، به‎عنوان یک محصول بازیافتی، از جایی آغاز شکل گرفت که بازیافت لیتیوم به‌عنوان یک فلز خطرناک برای محیط‌زیست، مسئله حیاتی تلقی شد.

وی در همین راستا افزود: لیتیوم داراری فلزاتی سنگینی از جمله کُبالت و نیکل است که پسماند آن برای طبیعت، بسیار خطرناک بوده و به یک روش اصولی برای بازیافت نیازمند است.

علیزاده درباره ابداع شیوه نوین بازیافت فلز لیتیوم توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تکنولوژی مورد استفاده توسط تیم متخصصان که در نهایت لیتیوم را به باتری، تبدیل می‌کند، هیچ‌گونه پساب مضر و خطرناکی برای طبیعت ندارد.

این فناورحوزه مواد شیمیایی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در فرآیند تولیدباتری‌های لیتیومی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که مواد شیمیایی اساس کار یک چرخه تولید قرار می‌گیرند، نمی‌توان گفت از یک فناوری خاصی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در فرآیند تولید باتری‌های لیتیومی، عوامل موثری مانند دما، زمان و مواد شیمیایی گوناگون، تاثیرگذار هستند که تعیین فرمول تولید و نحوه چگونگی به‌کارگیری آنها، توسط کارفرما تعیین می‎شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص کاربرد باتری‌های لیتیومی در صنایع گوناگون اضافه کرد: این باتری‌های لیتیومی، برای صنایع تولید اسباب‌بازی، خودرو‌های الکترونیکی و تولید گوشی موبایل و به‌طورکلی هر صنعت یا چرخه تولیدی که نیاز به باتری دارد، می‌توان از باتری‌های لیتیومی بازیافتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود