Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لیبیایی از تسلط نیروهای دولت وفاق لیبی بر بیشتر قسمت‌های فرودگاه بین‌المللی طرابلس خبر دادند. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های لیبیایی، نیروهای عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است امروز چهارشنبه از دو محور به فرودگاه بین المللی طرابلس پایگاه نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی یورش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرحمن الشکری فرمانده میدانی وابسته به دولت وفاق ملی گفت: نیروهای ما بعد از حملات توپخانه‌ای، راکتی و هوایی به مواضع نیروهای حفتر بر بیشتر قسمت‌های فرودگاه تسلط پیدا کرده‌اند. 

وی افزود: بعد از کامل شدن سیطره بر فرودگاه بین المللی طرابلس نیروهای دولت وفاق ملی خواهند توانست راه امدادرسانی به نیروهای حفتر از شهر غریان در جنوب غرب لیبی را مسدود کنند.

درگیری‌ها بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق لیبی ازسرگرفته شدنشست شورای امنیت درباره لیبی؛ درخواست برای برقراری آتش‌بس

این فرمانده میدانی گفت که نیروهای دولت وفاق همزمان با درگیری‌ها در جاده فرودگاه طرابلس موفق به پیشروی در منطقه "الطویشه" در جنوب غرب طرابلس شده و مقادیری سلاح و چندین خودروی جنگی از نیروهای حفتر به غنیمت گرفتند.

ژنرال خلیفه حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات  حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

R36348/P1011199/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ

صهبا شرافتی، بازیگر نقش روناک در سریال نون خ، بعد از پخش قسمت پایانی این سریال در یک استوری نوشت: سخت بود، خیلی، حتی فیلم بازی کردنش!

دیگر خبرها

  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم