Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- آيا اين اتفاق براي شما هم افتاده است که يک روز صبح که از خواب برخاسته و قصد داريد به کارهاي عقب افتاده خود بپردازيد ناگهان با قطع تلفن خود مواجه شده باشيد، آن هم بدون اخطار قبلي، بدون بدهي و بدون اينکه قبضي براي شما صادر شده باشد که نپرداخته باشيد؟

اين داستان دهها مشترکي بود که امروز با ايرنا تماس گرفته و اعلام کردند که تلفن ثابت آنها بدون بدون بدهي، بدون هشدار قبلي و عليرغم پرداختن قبض تلفن در موعد مقرر قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از اين افراد با بيان اينکه اولين اقدام او تماس با مرکز خرابي تلفن بود، اظهار داشت: تلفنم خراب نبود، خطوط هم مشکلي نداشت و قبض بدهي خود را هم پرداخت کرده بودم و ديگر فکرم به جايي قد نمي داد.
احمد درتومي افزود: عاقبت به اين فکر افتادم که با امور مشترکان شرکت مخابرات تماس گرفته و ماجرا را جويا شوم اما فردي که پشت خط بود از اين ماجرا اظهار بي اطلاعي مي کرد.
وي در ادامه گفت: تصميم گرفتم قيد تلفن به اين و آن را زده و حضوري به اداره امور مشترکان تلفن بروم.
وي مدعي شد: در آنجا بود که دريافتم طرحي در حال اجراست که به علت آزمايشي بودن و شتابزدگي در اجرا، تعدادي از شماره تلفن هايي که سقف بدهي مياندوره آنها از مبلغ وديعه اي که در ابتداي خريد شماره به مخابرات سپرده اند، بيشتر بوده قطع شده اند.
يکي ديگر از مشترکان که تلفنش قطع شده بود به خبرنگار ايرنا گفت: مهمترين سئوال من اين است که چرا بدون اخطار قبلي تلفن قطع شده است و مخابرات حتي پيامکي هم براي آن عده که با قطع مياندوره تلفن مواجه شده اند، ارسال نکرده است.
او افزود: در اين شرايط اگر فردي بدون دسترس به تلفن با مشکل مواجه شود و يا سالمندي بيمار باشد و يا نياز به پليس و مواردي مانند آن بيابد، با قطع بدون مقدمه تلفنش، چه بايد بکند؟
وي با انتقاد از آنچه که ناديده گرفتن حقوق شهروندي مشترکان مخابرات خواند، گفت: اکنون بايد براي وصل مجدد تلفن با صرف زمان و هزينه به اداره مشترکان مراجعه کنيم و حال آنکه اين مساله با يک پيامک قابل پيشگيري بود.
* 30 قطعي تا ساعت 10
گفته مي شود اين طرح که از ديروز اجرايي شده، تاکنون گريبان دهها مشترک از همه جا بي خبر را گرفته است به طوري که مدير تجاري مخابرات منطقه اي در گفت و گو با ايرنا به اين نکته اشاره کرد که تا ساعت 10 روز چهارشنبه 30 مشترک دچار قطعي تلفن به مخابرات مراجعه کرده اند.
* قطع تلفن بدون اخطار قبلي
طرح قطع مياندوره اي تلفن ثابت در صورتي اتفاق مي افتد که هزينه مکالمات مياندوره از ميزان وديعه اي که مشترک نزد مخابرات دارد، بيشتر شده باشد.
پس اگر از جمله مشترکاني هستيد که استفاده بالايي از تلفن دارند و هزينه‌ تماس هايتان معمولا از وديعه تلفن خريداري شده بيشتر مي شود، تعجب نکنيد اگر پيش از موعد صدور صورتحساب‌هاي دوره اي، تلفن تان بدون هشدار قبلي قطع و يکطرفه شود.
منظور از وديعه مبلغي است که هنگام خريد خط تلفن ثابت از مشترک دريافت شده و اگر ميزان استفاده‌ از تلفن بيش از وديعه شود، مخابرات با دادن هشدار، به صورت خودکار تلفن شما را قطع خواهد کرد.
اما مساله اينجاست که براي اين افراد، نه هشدار قطع از طريق آنونس در تلفن داده شده و نه با پيامک ارسال شده است.
* مهلت ارسال پيامک نبود
مدير تجاري مخابرات منطقه خراسان شمالي در اين مورد گفت: اين طرح به طور آزمايشي در اين استان به اجرا درآمده است و با توجه به فرصت کمي که از آغاز طرح مي گذرد نتوانستيم به مشترکاني که با قطع تلفن مواجه شده اند، اخطار قطع بدهيم.
محمود گريانلو افزود: با گرفتن کارکرد 5 ماهه تلفن هاي ثابت، خط تلفن آن دسته از مشترکان که صورتحساب آنها بيش از اين کارکرد شده بود، قطع شد.
وي گفت: اجراي اين طرح از 4 سال قبل در کشور آغاز شده و ما از آخرين استان هايي هستيم که طرح قطع مياندوره تلفن ثابت در آنها اجرا شده است.
وي افزود: با وجود اين که ميانگين کارکرد را محاسبه و نصاب قطع هر مشترک را بيش از ميانگين محاسبه کرده ايم اين طرح شامل حال تعدادي از مشترکان تلفن ثابت شده است.
وي افزود: تعداد مشترکاني که تلفن آنها قطع شده در مقايسه با تعداد کل مشترکان که بيش از 230 هزار نفر است، رقم زيادي نيست و به محض پرداخت بدهي تلفن ها دوباره وصل مي شود.
خراسان شمالي يک ميليون و 236 هزار مشترک ثابت و همراه دارد که ضريب نفوذ تلفن ثابت در اين استان 31.3 درصد است.
شمار روستاهاي داراي ارتباط مخابراتي در خراسان شمالي هم اکنون 777 روستا است.
استان 863 هزار نفري خراسان شمالي در شمال شرق کشور واقع است.
ب/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟