Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:55:54 GMT

رونق تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۳۰۴

رونق تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: باید تمام فعالیت‌های اجرایی بانک‌ها علیه واحد‌های تولیدی متوقف شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاه به اینکه باید در شرایط جنگ اقتصادی آرایش جنگی بگیریم، بیان کرد: در شرایط کنونی باید تمام فعالیت‌های اجرایی بانک‌ها (اعم از ممنوع الخروجی، مسدود کردن حساب‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) علیه واحد‌های تولیدی متوقف شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ بعنوان سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: در اتاق بازرگانی استان و کشور سعی شده تمامی جلسات سال، در رابطه با «رونق تولید» تنظیم شود و امیدواریم به طور جدی به این مسئله پرداخته شود، زیرا اکنون کشور از مشکلات فراوانی رنج می‌برد و «رونق تولید» می‌تواند موجب کاهش تورم و ایجاد شغل در کشور و استان گردد و باید هر سه قوه به این مسائل توجه کنند.

طبیب زاده تصریح کرد: در استان کرمان بخش خصوصی، دولت، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه عزم جزم در این راستا دارند تا به تحقق شعار سال کمک کنند و استاندار شبانه روز و با تمام وجود در این زمینه پیگیری دارد.

وی افزود: «رونق تولید» کلید حل بسیاری از مشکلات است و اشتغال، رفاه، صادرات و ... با رونق تولید شتاب می‌گیرد و باید ببینیم سازمان‌های مختلف در این راستا چه برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده اند؟

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاه به اینکه باید در شرایط جنگ اقتصادی آرایش جنگی بگیریم، بیان کرد: در شرایط کنونی باید تمام فعالیت‌های اجرایی بانک‌ها (اعم از ممنوع الخروجی، مسدود کردن حساب‌ها و ...) علیه واحد‌های تولیدی متوقف شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی همواره نگران تغییر مکرر قوانین و مقررات بوده و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی ماست بیان کرد: متاسفانه همواره شاهد هستیم که بخشنامه‌های متناقضی در کشور صادر می‌شود که همین امر سبب گردیده عرصه بر بخش خصوصی سخت‌تر از گذشته شود. این در حالی است که حمایت از مصرف کننده لازم و واجب است، اما حمایت از این قشر نباید به تولید فشار بیاورد و باید به تولید هم توجه کرد.

طبیب زاده با اشاره به اینکه تصمیم گیری‌های شتابزده به مشکلات دامن می‌زند، افزود: صادرکنندگان نگران هستند با کوچک‌ترین مسئله‌ای جلوی صادرات گرفته شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی که با مشکل مواجه هستند، گفت: مشکل انرژی خورشیدی مشکل بخش خصوصی و دولت نیست و به دلیل افزایش قیمت تجهیزات اجرای پروژه ۲۵ میلیونی به ۵۰ میلیون تومان رسیده در حالی که قیمت خرید برق ثابت است و کدام عقل سالمی این کار را انجام می‌دهد و به این ترتیب هیچ نیروگاهی در بخش بادی، فسیلی و خورشیدی توجیه ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه نیروگاه‌های بخش خصوصی دچار زیان شده اند، افزود: نگرانی داریم در پیک مصرف امسال بسیاری از نیروگاه‌های کشور نتوانند تولید برق لازم را داشته باشند و تا زمانی که اصلاح تعرفه‌های برق اصلاح نشود، نیروگاه خورشیدی توجیه ندارد.

انتهای پیام /س

باید در شرایط جنگ اقتصادی آرایش جنگی بگیریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر آدینه در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، تاکید کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه رفع چالش‌های اقتصادی کشور، تلاش دارد، افزود: دولت یکی از راهکارهای جدی جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور را توجه جدی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال و جهش تولید دوری از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است، تاکید کرد: دولت تلاش دارد راهکار رفع مشکلات اقتصادی را عملی سازد.

حسینی از فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به دنبال به کارگیری ظرفیت این نوع شرکت‌ها در زمینه جهش تولید و کاهش هزینه تولید است از سوی دیگر حضور دانش بنیان‌ها در رویدادهای مختلف ملی و فراملی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را برای کشورمان فراهم سازد.

وی از افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقای رفاه کارگران به عنوان دستاورد دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم به دنبال کاهش مشکلات قشر کارگر است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: یکی دیگر از راهبردهای دولت سیزدهم ارتقای کیفیت تولید داخلی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 6089149

دیگر خبرها

  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند