Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@20:45:32 GMT

وقف یک سرمایه اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۳۲۱

وقف یک سرمایه اجتماعی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: رویکرد سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین است که عموم مردم از آن بهره مند شوند زیرا وقف یک سرمایه اجتماعی است و اعتماد مردم مهمترین مولفه در این سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، حجت الاسلام «مهدی ستوده» در دیدار با رئیس کل جدید دادگستری استان اردبیل ضمن تبریک مسئولیت جدید و آرزوی موفقیت گفت: نیازمند کمک دستگاه قضا در احیای موقوفات و برخورد با متصرفین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، تصریح کرد: رویکرد سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین است که عموم مردم از آن بهره مند شوند زیرا وقف یک سرمایه اجتماعی است و اعتماد مردم مهمترین مولفه در این سرمایه گذاری است.

 

این مقام مسئول، افزود: کمترین انحرافی در اجرای نیات واقفین نخواهیم داشت و در اجرای پروژه های بزرگ نیز نگاه عام المنفعه و بر اساس برطرف کردن نیازهای روز جامعه است و مهمترین مسئله این است که ما باید با عملکرد صحیح لذت وقف را به کام مردم بچشانیم.

 

حجت الاسلام ستوده، بیان کرد: آماده ارتقا همکاری با معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی با توجه به ظرفیت امامزادگان و مساجد هستیم. و این کار کمک شایانی در کم کردن معضلات و مشکلات اجتماعی خواهد کرد.

 

در ادامه این دیدار، ناصر عتباتی، اظهار داشت: بنده به موضوع وقف تعصب بسیاری دارم و اهمیت بسیاری در راستای برخورد قاطع با موقوفه خواران و کسانی که بخواهند حقوق موقوفات را پایمال کنند، می دهم.

 

رئیس کل جدید دادگستری استان اردبیل، یادآور شد: شما در اوقاف اهداف بسیار بزرگی را دارید و هدف نهایی در اوقاف مقدس است و هر کمکی که دادگستری استان بتواند انجام دهد در این راستا انجام خواهد داد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان قرآن قرآن کریم آمریکا اردبیل مصلی سبک زندگی اسلامی نمایشگاه قرآن سنت حسنه وقف نیات واقفان سرمایه اجتماعی وقف اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر: 1229608 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد