Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف با بیان این مطلب افزود: به این موضع در نشست مشترک رئیس جمهوری روسیه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کردیم.
وی در خصوص احتمال دیدار سران روسیه و آمریکا در حاشیه نشست 20 کشور صنعتی جهان در ژاپن صحبت می کرد، افزود: اگر پیشنهاد رسمی در این زمینه وجود داشته باشد ما از آن حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لاوروف این پاسخ را در واکنش به پرسشی در خصوص تمایل آمریکا برای برگزاری این دیدار در صورت آزادی ملوانان اوکراینی بیان کرد و گفت: ما در باره هر موضوعی صحبت می کنیم چرا که معتقدیم باید به یکدیگر گوش فرا دهیم و صحبت های دیگری را بشنویم اما قطعا با دادن هر گونه امتیازی مخالف با منافع اساسی و ملی فدراسیون روسیه مخالف هستیم.
آذرماه پارسال روسیه سه شناور اوکراینی را به دلیل ورود غیر مجاز به آب های سرزمینی این کشور توقیف و تمامی 24 ملوان آن را بازداشت کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی که قرار بود با همتای روس خود در آرژانتین دیدار کند شرط دیدار را آزادی ملوانان اوکراینی قرار داد اما پوتین از این درخواست چشم پوشی کرد و دیدار سران دو کشور منتفی شد.
مایک پمپئو دیروز با سفر به شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه با سرگئی لاوروف و ولادیمیر پوتین دیدار کرد و از احتمال برگزاری نشست سران دو کشور در نشست جی 20 خبر داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • خوان لاپورتا: ژاوی همیشه به فکر منافع بارسلونا است؛ هواداران به ما اعتماد کنند
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند