Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@17:03:36 GMT

بارش رگباری میهمان دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۷۰۰

کبری رفیعی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود:در پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دامنه های زاگرس مرکزی مثل استان های کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، غرب استان اصفهان ، استان مرکزی ، دامنه های زاگرس جنوبی در کرمان ، مناطقی از استان فارس ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده و همچنین برای بخش هایی از مرکز کشور در استان های اصفهان ، قم ، شرق یزد و ارتفاعات البرز در تهران و شرق سمنان بارش های پرکنده ای رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امروز در شمال شرق کشور هم بارش خواهیم داشت که به شکل رگباری خواهد بود و بارش ها در شمال خراسان رضوی ، شمال خراسان شمالی ، کهگیلویه و بویر احمد ، جنوب اصفهان ، سیستان و بلوچستان ، جنوب شرق کرمان و شمال هرمزگان شدت بیشتری خواهد داشت و فردا انتظار داریم بیشترین بارش ها در غرب و جنوب اصفهان ، چهارمحال بختیاری ، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان باشد .
وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه نیز در مناطقی از شمال غرب کشور مثل آذربایجان های شرقی و غربی ، اردبیل بارش های پراکنده ای رخ می دهد که برای روز دوشنبه از میزان این ناپایداری کاسته می شود .
رفیعی یادآور شد : پدیده دیگرنیز وزش باد شدید است ، که امروز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور پیش بینی شده است ، این پدیده در شمال سیستان و بلوچستان سبب پدیده گردو خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد .
وی گفت: از بعد ازظهر امروز پنجشنبه و طی روز جمعه فردا بخش های شرقی دریای عمان مواج متلاطم خواهد بود .

*** کاهش دمای 6 درجه ای در شمال شرق کشور
کارشناس هواشناسی افزود: از نظر نوسانات دمایی نیز روزهای پنجشنبه و جمعه استان هایی که در شمال شرق کشور واقع شده اند از جمله خراسان شمالی و خراسان رضوی 4 تا 6 درجه کاهش دما پیش بینی شده است که باز این مناطق از روز شنبه تا دوشنبه با افزایش دمای 5 تا 8 درجه نیز خواهند داشت .
وی گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا برای استان های سواحل دریای خزر نیز حدودا 3 تا 5 درجه افزایش پیدا می کند ،اما شرایط جوی تهران نیز امروز آسمان صاف خواهد بود و البته در بعد از ظهر نیمه ابری خواهد شد و گاهی وزش باد خواهد داشت ، حداکثر دمای تهران در امروز 31 درجه بالای صفر پیش بینی شده و حداقل دمای فردا صبح تهران نیز19 درجه بالای صفر خواهد شد .

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران همچنان میهمان کرمانیها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: برای امروز بارش باران درمناطق غربی ،ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان پیش بینی می شود.

 وی افزود:با توجه به نوع بارش های آبگرفتگی معابر به صورت نقطه ای دور از انتظار نیست.

 راستی بیان کرد:ضمن اینکه در نیمه غربی ،شمالی و برخی مناطق جنوب استان وزش باد به همراه خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شاهد هستیم و فردا از وزش باد در سطح استان کاسته می شودفقط برای برخی مناطق جنوبی وزش باد را داریم.

وی گفت:برای روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی نسبتا آرام و پایدار را در سطح استان داریم و برای روز سه شنبه افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی است.

راستی تصریح کرد:دیروز در میانده جیرفت ،دشتخاک و فیض آباد گزارش بارندگی داشته ایم.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد:فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۶درجه سانتیگراد خنک ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

  راستی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • بارش‌های رگباری و بهاری از فردا میهمان برخی مناطق فارس
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • باران همچنان میهمان کرمانیها
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
  • زمان ورود موج‌ رگباری شدید به کشور اعلام شد
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده