Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه‌هایی که برای نسل جوان و نوجوان ساخته می‌شود اساس کار است از طرفی هم کارشناس برنامه باید در قالب گفتمان‌های بین جوانان باشد تا آن نیاز‌ها مطرح و راه حل هایش ارائه شود. حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ضرورت ساخت برنامه‌های گفتمان محور برای جوانان، اظهارداشت: طبق فرموده امام خمینی (ره) صداوسیما دانشگاه است و این دانشگاه قدرت دارد آموزش‌های لازم را در ابعاد مختلف نیازمندی‌های انسان در داخل و خارج بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نکته دوم اینکه صداوسیما زبان ملت است و منعکس کننده محتوا‌های ارزشی و اخلاقی و دینی و انقلابی کشور ماست و به مقتضای اینگونه ارزش‌ها باید حرکت کند.
سالک بر همین اساس به پرهیز از هرگونه مطلبی که موجب انحراف مردم و خانواده‌ها و جامع، تاکید کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تولید برنامه‌های گفتمان محور مثل "نسل امروز" ادامه داد: برنامه‌هایی که برای نسل جوان و نوجوان ساخته می‌شود اساس کار است؛ جوانان و نوجوانان نیازمندی‌هایی دارند که باید این نیازمندی‌ها بر اساس یک کار کارشناسی و جامعه شناسی و حتی روانشناسی صورت گیرد، از طرف دیگر کارشناس برنامه اشراف کامل به اسلام ناب داشته باشد و بتواند بر اساس نیازمندی‌های جوانان تولیدمحتوا کند این تولید محتوا می‌تواند در قالب گفتمان‌های بین جوانان باشد تا آن نیاز‌ها مطرح و راه حل هایش ارائه شود.
وی همچنین گفت: از طرف دیگر آسیب‌های آن نیز بررسی شود تا دچار آسیب‌ها نشوند یعنی هم بیان راه حل و آسیب برای ارتقای شخصیت توحیدی جوانان ضرورت دارد و در این راستا هرچقدر برنامه ریزی شود بهتر است.
سالک تاکید کرد: البته باید برای صداوسیما پیش بینی لازم را برای تامین بودجه توسط دستگاه‌های ذیربط دیده شود تا بتواند این مسئولیت و رسالت مهم را انجام دهد و ما در مجلس تلاش کردیم بتوانیم نیاز صداوسیما را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه صداوسیما نیازمند یک پالایش است، تصریح کرد:تا بتواند فضا را برای جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی فراهم کند.

وی با اشاره به ساخت برنامه‌هایی مثل نسل امروز در شبکه پنج، که برای نسل جوان ساخته می‌شوند، یادآور شد: چند برنامه را دیدم قابل توجه بود و گفتمان با فضا و ادبیات روز که نشاطی بین نسل جوان داشت شکل میگرفت و باید چنین برنامه‌هایی را تقویت کرد و برای نسل جوان مفید است.
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جوانان وقتی بدانند برنامه‌ها برای آن‌ها ساخته می‌شود استقبال زیادی می‌کنند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صداوسیما نسل امروز گفتگو محور کمیسیون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کار‌های بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکو‌ها تذکر داده و سکو‌ها هم حذف کردند.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهاد‌های فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟