Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای طرح ملی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در حال حاضر جمعیت بالای ۳۰سال استان خراسان جنوبی ۳۸۵۳۰۱ نفر است و از این تعداد تا کنون ۱۵۸۸۲۴ نفر حداقل برای یکبار جهت دریافت خدمات خطرسنجی قلبی عروقی از جمله کنترل فشارخون به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کرده اند و از این تعداد ۳۰۹۴۴نفر به عنوان بیمار فشارخونی شناسایی شده و تحت مراقبت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقانی خاطرنشان کرد: بار اصلی بسیج ملی کنترل فشارخون بالا بر عهده مراقبین سطح اول و مردم است که وظیفه مهم مراقب سطح اول و پاسخگویی به نیاز‌های مردم در این زمینه در روستا‌ها به بهورزان و مراقبین سلامت روستایی و در شهر‌ها به عهده مراقبین سلامت در نظام ارائه خدمات سپرده شده است که البته پرستاران هم به این گروه کمک خواهند کرد.

رییس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در خراسان جنوبی با بیان اینکه کلیه افراد ۳۰ سال و بالاتر (کلیه افرادی که قبل از ۲۹/۱۲/۱۳۶۸ به دنیا آمده اند) و بیماران کلیوی و زنان باردار در همه گروه‌های سنی گروه هدف اجرای این برنامه هستند گفت: افزایش نسبت شناسائی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به فشارخون بالا و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشارخون بالا از اهداف کلی اجرای این بسیج ملی است.

دهقانی درباره اهداف اختصاصی اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در استان خراسان جنوبی بیان کرد: اندازه گیری فشارخون افراد ۳۰ سال و بالاتر به میزان ۵۰ % که دراستان خراسان جنوبی تقریبا ۱۹۱هزار نفر است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طرح ملی بسیج کنترل فشار خون بالا بسیج ملی کنترل فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت

روزنامه امروز خراسان جنوبی را مشاهده کنید.

ساخت باند دوم جاده‌های استان شتاب می‌گیرد در روزنامه آوای خراسان جنوبی عنوان تیتر روزنامه‌ای است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند