Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:47:41 GMT

سالانه 670 تن گوشت بوقلمون در خمین تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۱۱۹

سالانه 670 تن گوشت بوقلمون در خمین تولید می شود

خمین - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: ظرفیت تولید گوشت بوقلمون در این شهرستان سالانه 670تن است که این ماده پروتئینی با استقبال خوبی در بازار مصرف همراه است.

«علی اصغر حمزه لو» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گوشت از 37 هزار قطعه بوقلمون در 2 دوره جوجه ریزی واحدهای پرواربندی این شهرستان به دست می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: خمین رتبه نخست تولید گوشت بوقلمون در استان مرکزی را دارد و از 20 واحد پرورشی این طیور در استان، هفت واحد آن در این شهرستان فعالیت می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: مدت هر دوره پرورش بوقلمون چهار ماه است و نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده زنجیره تولید و پرورش بوقلمون در این خطه محسوب می شود.
وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به واحدهای کشتارگاهی در استان های تهران، اصفهان و قم ارسال می شود درحالیکه می توان با حمایت اصولی از سرمایه گذاران باید توان کشتار بهداشتی و بسته بندی مناسب این ماده پروتئینی در خمین فراهم شده و ارزش افزوده آن نصیب منطقه شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: پرورش بوقلمون در خمین 40 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده که امکان توسعه و اشتغالزایی بیشتر این بخش نیز وجود دارد.
حمزه لو یادآور شد: 125 واحد پرورش طیور در خمین وجود دارد و از نظر تولید گوشت سفید این شهرستان در جایگاه دوم و تخم مرغ در رتبه هفتم استان مرکزی است.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی دارای 105 هزار نفرجمعیت است و چهار هزار بهره بردار فعال در بخش دام، طیور و آبزیان در این شهرستان فعالیت می کنند.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي خمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس

رضا فزونی تصریح کرد: در حال حاضر نسل سی و یکم مرغ مادر بومی پارسه در مرکز اصلاح نژادی شمس آباد جوجه ریزی شده است و با توجه به روند پلاک گذاری جوجه‌ها، رکوردبرداری از این جوجه‌ها آغاز شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: آمار‌های مربوطه بر اساس رکورد‌های گله مادری و اطلاعات شجره نامه و همچنین جوجه‌های نسل جدید برداشت و پس از تحلیل و ارزیابی آماری و اصلاح نژادی، انتخاب مرغ و خروس‌های والدی نسل بعد صورت می‌پذیرد. 

با توجه به بهبود قابل توجه صفات اقتصادی مرغان بومی که طی سنوات متمادی حاصل شده و از طرفی به دلیل پتانسیل ژنتیکی بالای تولیدی این نوع از مرغان که در سطح روستا‌ها توزیع شده است می‌توان به بخش قابل توجهی از نیاز‌های بازار تخم مرغ و گوشت سفید دست یافت

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت