Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@08:58:59 GMT

جام سرخ می شود یا زرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۳۲۶

هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران امشب با مشخص شدن چهره قهرمان از بین تیم های پرسپولیس و سپاهان به پایان می رسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رقابت بین ۱۶ تیم لیگ برتری امروز با انجام ۸ بازی به پایان می‌رسد و از بین دو تیم پرسپولیس یا سپاهان یکی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص خواهد داد و جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بالای جدول رقابت بسیار فشرده است. دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و استقلال به همراه تراکتورسازی و پدیده برای سهمیه لیگ برتر تلاش می‌کنند.

شرایط جدولی می‌گوید شانس پرسپولیس برای قهرمانی روی کاغذ بیشتر است. سرخ پوشان برای هت تریک قهرمانی فقط یک امتیاز لازم دارند که باید این امتیاز را از شهر کوچک جم با خود به تهران بیاورند. سپاهان که تفاضل گلش به مراتب بهتر از پرسپولیس است، ۳ امتیاز از این تیم عقب است و تنها شکست پرسپولیس در جم و پیروزی خودشان در خانه مقابل تیم سقوط کرده استقلال خوزستان آن‌ها را به ششمین قهرمانی در لیگ برتر می‌رساند.

نوسان پرسپولیس در جدول کم است و حتی اگر قهرمان نشود، نهایتاً از رده دوم جدول پایین‌تر نخواهد آمد.

سپاهان که هم اینک با ۵۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد، بیشترین ظرفیت را برای نوسان را در بین تیم‌های بالای جدولی دارد. آن‌ها می‌توانند لیگ را از قهرمانی تا چهارمی جدول به اتمام برسانند.

پرسپولیس تنها بشار رسن را به دلیل مصدومیت در جم نخواهد داشت و سپاهان در خانه با همه داشته‌هایش به مصاف حریف می‌رود. 
استقلال-سپیدرود
آبی پوشان تهران و سرخ پوشان رشت با تمام قوا مقابل هم قرار می‌گیرند، چون هر کدام برای پیروزی در این بازی انگیزه‌های زیاد، اما متفاوتی دارند. استقلال دستش از قهرمانی کوتاه است، اما در صورت توقف یا شکست سپاهان در اصفهان مقابل استقلال خوزستان، نایب قهرمانی فصل در دسترس آن‌ها می‌باشد.

سپیدرود، اما کاری بسیار سخت برای بقا در لیگ برتر دارد. آن‌ها باید استقلال را در خانه ببرند و انتظار شکست نفت مقابل ذوب آهن در مسجد سلیمان را بکشند.

آبی پوشان در این فصل فرهاد مجیدی را در خدمت ندارند تا بدون سرمربی به این میدان بزرگ قدم بگذارند. سپیدرودی‌ها، اما به جز یکی از مربیانش به اسم مازیار ربیعی فر، یک غایب بزرگ دیگر به اسم محمدرضا مهدوی دارد.

شاگردان مجیدی روی پله سوم جدول قرار دارند، اما آن‌ها می‌توانند لیگ را بین رتبه‌های دوم تا پنجم به اتمام برسانند. ماشین سازی-پدیده

اگر این فرضیه را بپذیریم که ماشین سازی علاوه بر خودش برای تراکتورسازی هم بازی می‌کند، باید این واقعیت را پذیرفت که شاگردان مهاجری که هفته گذشته در تهران نفس پرسپولیس را گرفتند و دست آخر هم با یک امتیاز به خانه بازگشتند، امشب هم با جدیت مقابل پدیده قرار خواهند گرفت.

بعید نیست ماشین سازی امشب حمایت هواداران تراکتورسازی را هم داشته باشند. تراکتوری که خودش در اهواز مقابل فولاد به میدان می‌رود و برای کسب سهمیه چشم امیدش به همشهری‌اش ماشین سازی است تا با امتیاز گرفتن از پدیده این شانس را به آن‌ها بدهد.

پدیده را هم واقعاً باید پدیده فصل ۹۸-۹۷ دانست. شاگردان گل محمدی با شایستگی از ابتدا تا انتهای فصل در کورس قهرمانی حضور داشتند و حالا هم در حالی در جایگاه چهارم قرار دارند که حتی شانس رسیدن به عنوان نایب قهرمانی را هم دارند.

اگر به جز گل محمدی فقط یک مربی دیگر باشد که پدیده را خیلی خوب بشناسد، آن مربی رضا مهاجری، مربی امشب ماشین سازی است. این شناخت ممکن است امشب کار را برای پدیده در تبریز سخت کند.

نفت مسجد سلیمان-ذوب آهن

شاگردان فیروز کریمی اگر می‌خواهند کار را به، اما و اگر نسپارند، باید بهترین تیم ماه‌های اخیر فوتبال ایران را مغلوب کنند. کاری که به ظاهر چندان ساده به نظر نمی‌رسد.

ذوب آهن که با علیرضا منصوریان اوج گرفت تا جایی که بهترین تیم ایرانی در آسیا شد، حالا در رتبه ششم قرار دارد و آن‌ها دوست ندارند رتبه‌ای را که به سختی به دست آوردند را به راحتی از دست بدهند. منصوریان برای این بازی حمید بوحمدان را در اختیار ندارد، اما سبزپوشان به اندازه کافی بازیکن برای پر کردن جای خالی این بازیکن دارند.

ذوب آهن در بدترین حالت ممکن در پایان لیگ در جایگاه هشتم قرار می‌گیرد و در بهترین حالت ممکن در همین رده ششم که الان قرار دارد لیگ را به پایان می‌رسانند.

سپاهان-استقلال خوزستان

شاید این راحت‌ترین بازی برای هر دو تیم باشد. بازیکنان استقلال خوزستان حالا تکلیف شأن روشن است و بدون استرس در این بازی به میدان می‌روند و سپاهان هم قرار است در خانه مقابل تیمی سقوط کرده و بی انگیزه بازی کند.

این عوامل باعث می‌شود که پیش فرض این بازی چنین باشد که بازی برای هر دو تیم راحت است.

فولاد-تراکتورسازی

آخرین امید‌های سرخ پوشان تبریز برای کسب سهمیه تنها در صورتی محقق می‌شود که بتوانند سرخ پوشان شهر اهواز را در اهواز مغلوب کنند. کاری که روی کاغذ ساده به نظر نمی‌رسد.

شاگردان لیکنز در رده پنجم قرار دارند و در بهترین حالت می‌توانند لیگ را با قرار گرفتن در رده سوم به اتمام برسانند. اما آن‌ها هرگز از این رده‌ای که در آن قرار دارند پایین‌تر نخواهند رفت.

به جز محسن فروزان، هر دو تیم همه بازیکنان خود را در اختیار دارند و با تمام قوا به میدان می‌روند.

قطبی کارش را در فولاد با تراکتورسازی آغاز کرد و اولین شکست خانگی این تیم را در هفته چهاردهم به آن‌ها وارد کرد و حالا یک حسن ختام خوب با چاشنی دبل کردن تراکتورسازی برای آن‌ها مهم است.

پارس جنوبی جم-پرسپولیس

این دیدار را می‌توان مهمترین دیدار هفته پایانی دانست. پرسپولیس در حالی در جم به دنبال قهرمانی می‌گردد که تنش‌های زیادی از روز‌های گذشته و در فضای مجازی بین هواداران و لیدر‌های دو تیم در پیش آمده است.

بر خلاف تفکرات عمومی، تارتار می‌گوید انگیزه زیادی برای متوقف کردن و حتی شکست دادن پرسپولیس دارد.

امشب دو دیدار دیگر هم برگزار می‌شود که از اهمیت کمتری در جدول برخوردار است و چهار تیم حاضر در این دو بازی تنها برای اندکی بالا و پایین شدن در جدول با هم دیدار می‌کنند.

سایپا در خانه با صنعت نفت آبادان دیدار می‌کند و پیکان در قائمشهر در حالی به مصاف نساجی می‌رود که سرمربی سابق پیکان و فعلی نساجی، امشب برای آخرین بار روی نیمکت نساجی خواهد نشست.

دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فوتبال فوتبال قهرمان دیدار پایانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس: دو امتیاز مهم از دست دادیم، اما تا آخر برای قهرمانی می جنگیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی تیمش برابر سپاهان گفت: موقعیت‌های خوبی برای رسیدن به گل داشتیم اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و دو امتیاز مهم را از دست دادیم.

به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر چهارشنبه شب در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

اوسمار ویه را در نشست خبری بعد از این بازی گفت: قبل از اینکه راجع به بازی صحبت کنم می خواهم درباره طرفدارانی که به ورزشگاه آمدند و به ما انرژی دادند تشکر کنم. این رابطه نزدیک بین ما با هواداران در شرایط سخت که امروز هم گاهی احساس کردیم به ما کمک می کند.

سرمربی پرپسولیس درباره تساوی دو تیم افزود: می دانستیم بازی سختی داریم. جزئیات بازی تعیین کننده بود. مهدی ترابی شانس خیلی خوبی داشت. پس از ۱۰ نفره شدن هم شانس داشتیم. امروز شانس خوبی داشتیم به صدر جدول برویم اما پنج بازی دیگر مانده است و ما تا آخر می جنگیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است
  • پولی در مسیر قهرمانی پرسپولیس (عکس)
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • جنجال دوباره ستاره استقلالی سپاهان علیه پرسپولیس
  • امیری: پرسپولیس تا آخرین نفس برای قهرمانی می جنگد
  • نظر جالب گولسیانی درباره پزشک سپاهان
  • کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!
  • وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم
  • سرمربی پرسپولیس: دو امتیاز مهم از دست دادیم، اما تا آخر برای قهرمانی می جنگیم
  • آمار‌های مهم از نبرد پرسپولیس - سپاهان