Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@12:19:13 GMT

اعلام داروهای غیرمجاز و ممنوعه‌ برای حجاج

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۴۹۶

اعلام داروهای غیرمجاز و ممنوعه‌ برای حجاج

دکتر محمودرضا فقیهیدرباره داروهای ممنوعه حجاج برای سفر به کشور عربستان گفت: بنا بر نظر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، لیست داروهای غیرمجاز و ممنوعه‌ای را که زائران نباید در موسم حج به همراه داشته باشند، ۱۴ قلم است.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نگهداری این داروها توسط زائران حج تمتع ممنوع است، گفت: همراه داشتن این داروها در فرودگاه‌های ایران سبب بازماندن از سفر شده و در کشور عربستان نیز امکان دستگیری زائران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقیهی داروهای غیر مجاز و ممنوعه را به شرح زیر اعلام کرد:

 

۱‏-آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم
۲- آمپول مرفین ۱۰ میلی گرم
۳‏- قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی گرم
۴‏- شربت متادون
۵‏- قرص هیدرومرفین ۲ میلی گرم
۶‏- قرص متیل فنیدات هیدروکلراید
۷‏- قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم
۸‏- آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم
۹‏- شربت اکسپکتورانت کدئین
۱۰‏- قرص استامینوفن کدئین
۱۱‏- آمپول دیازپام ۱۰ میلی گرم
۱۲‏-قرص دیازپام ۲ ،۵ و ۱۰ میلی گرم
۱۳‏- آمپول بوپرنورفین
۱۴‏- قرص بوپرنورفین

 

به گفته وی همراه داشتن سایر داروهای خاص مورد نیاز زائران برای مصرف در ایام حج حداقل به مدت ۴۰ روز با داشتن نسخه پزشک متخصص الزامی است و زائران باید نسخه را به همراه داشته باشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حجاج دارو حج داروهای غیرمجاز عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انجام همه تمهیدات لازم برای اعزام حجاج به سفر معنوی حج گفت: حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع ۱۴۰۳ می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع 1403 در مشهد گفت: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج صورت گرفته و حجاج ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع خواهند شد.

وی افزود: نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه ها 319 دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمتها شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی تصریح کرد: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان است.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم زائران با رعایت توصیه‌های هیئت پزشکی و همکاری با خادمان در کاروان‌ها و مجموعه های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز گفت: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است.

وی افزود: اگر زائری نیت و برنامه ریزی نداشته باشد این سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: زائران باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کنند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است