Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفظ نباتات کشوربا بیان اینکه روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا ۶۰۰ هزار هکتار ادامه دارد گفت: ۲۳۰ هزار هکتار اراضی استان‌ها علیه آفت و آلودگی ملخ صحرایی از بهمن ماه تاکنون سم‌پاشی شده و این عملیات همچنان ادامه دارد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  دشتستان، محمد رضا درگاهی صبح امروز در بررسی سم‌پاشی مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان دشتستان با بیان اینکه روند مبارزه با هجوم ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر مطلوب است اظهار داشت: مبارزه با ملخ‌های صحرایی در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی قرار دارد و در این راستا برنامه ویژه‌ای در استان‌ها اجراء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 8 استان درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی هستند افزود: در این راستا یک‌هزار نفر از نیروها در استان‌های مختلف جنوبی کشور درگیر مبارزه با آلودگی ملخ صحرایی هستند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به مبارزه علیه ملخ صحرایی در  8 استان خاطر نشان کرد: 230هزار هکتار اراضی استان‌ها علیه آفت و آلودگی ملخ صحرایی از بهمن ماه تاکنون سم‌پاشی شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

درگاهی با بیان اینکه سم و تجهیزات لازم برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی تامین شده است تاکید کرد: براساس پیش بینی‌های فائو سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در  ایران به 600 هزار هکتار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 147 ریزش آفت ملخ صحرایی در استان‌‌ها ثبت شده تصریح کرد:ملخ‌های صحرایی از شبه جزیره عربستان وارد  استان‌های جنوبی کشور شده با  سم‌‌پاشی این استان‌ها از ورود این آفت به استان‌های مرکزی جلوگیری می‌شود. 

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ‌ها در ماه‌های آینده در استان‌های جنوبی از جمله بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان و فارس ادامه دارد افزود:روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی با توجه به حجم آلودگی تاکنون مطلوب بوده است اما با توجه به میزان آلودگی تامین تجهیزات سم‌پاشی و اعتبارات لازم در این بخش ضروری است.

سم‌پاشی 22500 هکتار اراضی استان بوشهر علیه هجوم ملخ صحرایی 10 هزار هکتار اراضی آلوده به آفت ملخ صحرایی ‌بوشهر سم‌پاشی شد 30 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر نیاز است

وی با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای امر مبارزه با ملخ صحرایی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده  با تامین اعتبارات مورد نیاز روند مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی 8 گانه افزایش یابد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت