Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@04:19:43 GMT

چرا باید از خریدن خودرو شخصی منصرف شویم ؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۷۶۸۲

چرا باید از خریدن خودرو شخصی منصرف شویم ؟

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   افزایش قیمت بیمه، قطعات یدکی، تعمیرات و ده‌ها خرج دیگر این روزها خودروداری را بسیار پرهزینه کرده است. به‌عنوان مثال هزینه بیمه شخص ثالث خودروی ۲۰۶ مبلغ یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان پای مشتری تمام می‌شود یا برای خودرویی مانند پراید، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان باید حق بیمه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ازسوی دیگر به گفته سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. حال به سراغ هزینه تعمیرات خودرو برویم. چندی پیش رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو از افزایش ۱۵ تا ۱۸ درصدی دستمزد تعمیرکاران خبر داده بود. از قیمت لاستیک و دیگر قطعات هم که بگذریم به‌نظر می‌رسد برای رفت‌وآمد، دیگر استفاده از خودروی شخصی به صرفه نیست و داشتن خودرو و استفاده از آن به‌خصوص در معابر شهری تماما برای خودروداران هزینه است.

 

اگر از قیمت‌های سربه فلک کشیده خودروها که دست بسیاری از مشتریان را از دسترسی به آنها کوتاه کرده، بگذریم هزینه نگهداری خودرو و تعمیرات نیز انگیزه استفاده از خودروی شخصی را از مشتریان گرفته است. در این بین بسیاری از مالکان خودرو برای رهایی از هزینه‌های سرسام‌آور خودرو یا به سراغ استفاده از تاکسی‌های اینترنتی می‌روند یا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. 

 

حالا بیشتر از گذشته از مالکان خودروها می‌شنوید که داشتن خودرو به لحاظ اقتصادی نمی‌صرفد و با پولی که بابت بیمه، بنزین، قطعات یدکی و تعمیرات پرداخت می‌کنید، می‌توانید خیلی راحت تاکسی اینترنتی بگیرید و از خرج‌های دیگر خودرو در امان بمانید.

 

خبرآنلاین

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خودرو شخصی تعمیرات قطعات یدکی اقتصاد جام نیوز بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی گفت: با پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری این نیروگاه و بازگشت دوباره واحد شماره ۴ به مدار تولید، ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید شبکه سراسری افزوده شد.

دوستی افزود: مطابق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، فعالیت‌های تعمیراتی واحد‌های این نیروگاه برای آمادگی تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد که در همین ارتباط، با پیوستن دوباره واحد شماره ۴ بخاری به مدار تولید برق، آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی هم به پایان رسید.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های تعمیراتی این دوره در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که بازدیداز فن‌ها والکتروموتور‌های ۶.۶ کیلوولت، بازدید از کانال‌های دود وهوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والو‌های بای پاس و آماده سازی برج خنک کن در حوزه مکانیک و فعالیت‌های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس‌ها و تست رله‌های حفاظتی آنها به همراه تست ها، بازدید‌ها و تعمیرات تجهیزات ابزاردقیقی هم در حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق به انجام رسید.

نیروگاه‌های حرارتی بیش از ۹۰ درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می‌کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود ۳/۵ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • قیمت تعمیر انواع مبل