Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي سيستان و بلوچستان گفت: تبيين عملکرد هر دستگاه با توجه به آمار صحيح و کارهاي مهم صورت گرفته در هر حوزه از جمله عوامل مهم در شفافيت و اعتماد مردم به دستگاههاست.

به گزارش ايرنا غلامرضا مالکي روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تبليغات عامل مهم در شناسايي و تبيين عملکرد هر دستگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي صنايع تبديلي و بازاريابي را از عوامل مهم در توسعه رونق توليد و اقتصاد عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به اهميت اين دو موضوع يک نشست ويژه در اين موارد در نظر گرفته شده است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي سيستان و بلوچستان امنيت غذايي را مهم دانست و بيان کرد: بايد آنچه توليد مي کنيم با توجه به نياز و اولويت برنامه ريزي و ارائه شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست اظهار داشت: کشاورزي بر پايه دانش نوين و استفاده از تجارب کارشناسي بسيار حائز اهميت است.
غلام حيدر زورقي بهره برداري صحيح از محصولات کشاورزي را مهم دانست و افزود: در سازمان جهاد کشاورزي در اين زمينه برنامه هاي بلند مدت وجود دارد که انجام خواهد شد.
وي اظهار داشت: 23 سند توسعه محصولات کشاورزي و زير بنايي در سيستان و بلوچستان تهيه شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان نخيلات، پسته، ميوه هاي گرمسيري، گياهان دارويي، پرورش شتر را از جمله موارد اين سند عنوان کرد و به تشريح برنامه هاي اين نهاد در اين حوزه ها پرداخت.
وي با اشاره به ميزان توليد پسته در سيستان و بلوچستان گفت: توليد پسته در اين استان از هفت هزار و 456 تن سال 95 هم اينک به هشت هزار و 800 تن رسيده است.
زورقي اظهار داشت:2 هزار و 142نفر به طور مستقيم و چهار هزار و 284 نفر به طور غير مستقيم در بخش پسته مشغول به فعاليت هستند.
وي بيان کرد: 148هزار و 460 تن ميوه گرمسيري پارسال در سيستان و بلوچستان توليد شده که اين امر اشتغالزايي هزار و 520 نفر به طور مستقيم و سه هزار و 40 نفر به طور غير مستقيم را فراهم کرده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت:750 هزار نفر شتر در اين استان وجود دارد که با توجه به ظرفيت هاي خوب منطقه مي توان صادرات نيز داشته باشيم.
وي افزود: 50 درصد شترهاي سيستان و بلوچستان پلاک گذاري شده و بقيه نيز در حال انجام است.
زورقي به ظرفيت هاي سيستان و بلوچستان در بخش گياهان دارويي اشاره کرد و گفت: از توليد هزار و 12 تن گياه دارويي سال 95 به 15 هزار و 179 تن در سال 97 رسيده ايم که اين امر موجب اشتغال هزار و 376 نفر به طور مستقيم و پنج هزار و 504 نفر به طور غير مستقيم شده است.
9914**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان