Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود طرحهای نیمه تمام اولویت دار ، گفت: طرح های مهم این استان از کمک های فنی و اعتباری بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به منظور رونق سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان و با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی، به طرح های مهم استان از محل کمک های فنی و اعتباری یارانه پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این راستا به طرح های حوزه گردشگری، دهکده المپیک، طرح گردشگری بوستان تهلیجان شهرکرد، فرش بافی، پنل خورشیدی، شهرک کفش در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع تبدیلی و تکمیلی دامداری، کشاورزی و باغداری چهارمحال و بختیاری با تشکیلات تعاونی از کمک های فنی و اعتباری بهره مند می شوند.
عباسی تصریح کرد: در این راستا بخش قابل توجهی از سود تسهیلات بانکی ویژه سرمایه گذاری برای متقاضیان سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری به صورت یارانه اختصاص می یابد.
وی یادآور شد: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای جذب سهم استان از بودجه های مرتبط با حوادث سیل امسال تلاش کنند.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به 3 موج بارش سیل آسای اخیر و وارد شدن 6 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف استان اظهار داشت: در مرحله نخست پرداخت خسارت ها 520 میلیارد ریال کمک بلاعوض و یکهزار و 80 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.
وی گفت: در بخش مسکن چهارمحال و بختیاری 35 میلیارد و 400 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 35 میلیارد و 400 میلیون ریال برای اسکان های موقت شهری اختصاص داده شد.
عباسی تاکید کرد: در همین راستا 47 میلیارد و 600 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 28 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اسکان های موقت روستایی چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: همچنین 10 میلیارد ریال برای کمک معیشتی به حادثه دیدگان شهری و 8 میلیارد ریال ویژه نقاط روستایی اختصاص یافت.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این رابطه 260 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای، 32 میلیارد ریال اعتبار هزینه ای پشتیبانی، 150 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای احداث مسکن های شهری و 190 میلیارد ریال خاص احداث خانه های روستایی به این استان اختصاص پیدا کرد.
وی یادآور شد: 290 میلیارد ریال برای تعمیر منازل مسکونی روستایی و 230 میلیارد ریال ویژه اعتبارات معیشتی روستایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
عباسی اظهار داشت: سهمیه چهارمحال و بختیاری برای جبران خسارت سیل در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون یکهزار و 400 میلیارد ریال و در بخش کشاورزی یکهزار و 600 میلیارد ریال مشخص شده است.
وی برآورد خسارت ناشی از 3 موج بارش سیل آسای اخیر در چهارمحال و بختیاری را 6 هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: از این مبلغ تاکنون 4 هزار و 500 میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تایید شد.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تمامی مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید به تبصره های قانون بودجه 1398 اشرافیت داشته باشند.
وی افزود: تنها 30 درصد از بودجه کل کشور به استان ها اختصاص دارد و بقیه در اختیار مسئولان و ردیف های ملی است.
عباسی تصریح کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای اختصاص و جذب بودجه هایی از ردیف های ملی تلاش کنند.
وی یادآور شد: توان مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در جذب اعتبارات سهم استان از منابع ملی ارزیابی خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: میزان بدهی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری مشخص شود و برای پرداخت بدهی آنان از طریق اعتبارات ملی پیگیری شود.
وی گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری می توانند املاک دولتی مازاد بر نیاز خود را به فروش برسانند.
عباسی تاکید کرد: همچنین با ساخت و احداث ساختمان های جدید دولتی بدون نیاز به منابع و اعتبارات دولتی موافقت می شود.
به گزارش ایرنا، شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با کلیات اجرایی 5 طرح در زمینه های فضای سبز، پرورش شترمرغ، پرورش دام سبک و آرامستان جدید شهر طاقانک شهرستان شهرکرد موافقت کردند.
7362/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح هاي مهم كمك هاي فني و اعتباري چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از لغزندگی محور‌های شهرکرد، فارسان و کوهرنگ خبر داد.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو ازهرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری