Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزارت کشور عراق اعلام کرد: آتش سوزي در مرکز تجاري البشير نجف موجب کشته و زخمي شدن 21 نفر شد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، وزارت کشور عراق اعلام کرد مرکز تجاري البشير کاملا در آتش سوخته است.
بر اساس اعلام وزارت کشور عراق، در اين حادثه تاکنون چهار نفر کشته و 17 نفر زخمي شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درگيري خونين در مرکز تجاري البشير نجف
نيروهاي امنيتي عراق، پس از تجمع تظاهرکنندگان مقابل مرکز تجاري البشير، پنج نفر از کساني را که به سوي تظاهرکنندگان در استان نجف اشرف تيراندازي کرده و همه از ماموران اين مرکز تجاري بودند، بازداشت کردند.
ستاد اطلاع رساني امنيتي اعلام کرد همه تظاهرکنندگان به ضرب گلوله ماموران مرکز تجاري البشير کشته و يا مجروح شده اند.
همچنين مرکز اورژانس بيمارستان الحکيم در نجف اشرف اعلام کرد که از ساعات اوليه درگيري ها مقابل مرکز تجاري البشير تاکنون، 17 مجروح و نيز سه جسد به اين مرکز منتقل شده اند که حال برخي از زخمي ها وخيم است.
بيمارستان الحکيم از پرسنل خود خواست تا درمان زخمي ها و ارائه خدمات به مجروحان حوادث نجف را در اولويت کار خود قرار دهند. همچنين از دکتر عبدالله الغزالي رئيس بيمارستان الحکيم نيز خواسته است که کار اورژانس را پي گيري کند و همه کادر پزشکي و درماني و پرستاني در محل خدمت خود مستقر و درحال آماده باش باشند.
اين درحاليست که درخواست ها براي اعلام وضعيت فوق العاده و منع آمد و شد در شهر نجف اشرف براي حفظ جان مردم و دارايي هاي آنان افزايش يافته است.
دفتر اطلاع رساني محمد الحلبوسي رئيس مجلس نمايندگان عراق هرگونه اظهار نظر يا صدور بيانيه درباره تظاهرات اخير را رد و اعلام کرد از حق شهروندان در برگزاري تظاهرات مسالمت آميز حمايت مي کنيم و از رسانه ها وخبرگزاري ها مي خواهيم که در انتشار خبرها و بيانيه هايي که صرفاً از سوي دفتر اطلاع رساني صادر مي شود، نهايت دقت را به کار گيرند.
بخش سياسي جريان صدر اعلام کرده بود که آخرين تحولات در برخي از استان ها را پي گيري مي کند و به شدت، استفاده از زور عليه تظاهرات مسالمت آميز مردم را به ويژه در استان نجف اشرف محکوم مي کند.
بخش سياسي جريان صدر اعلام کرد تيراندازي به تظاهرکنندگان بي دفاع و مسالمه جو، جنايتي فجيع در حق انسان و به منزله نقض حق آزادي بيان ومطالبه حقوق خود و حقوق وطنش است که اين کار به منزله نقض قوانين به شمار مي رود و شهادت و زخمي شدن شماري از تظاهرکنندگان مسالمه جو در نتيجه تيراندازي ماموران فاسد آن افراد به سوي تظاهرکنندگان و يا مقر و موسسات فاسد آنان، جنايتي نابخشودني است.
بخش سياسي جريان صدر از موسسات ذيربط و شخص نخست وزير و رئيس قوه قضائيه خواست فوراً با اتخاذ تدابيري عاملان اين جنايت را شناسايي کنند و آن ها را مورد اشد مجازات قرار دهند تا درس عبرتي براي ديگران باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، به گفته دولت، سه نفر در محل حادثه جان باختند، یک نفر با وجود تلاش‌های امدادی جان باخت و دو مجروح نیز در بیمارستان تحت مداوا هستند.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این حادثه ناشی از عملکرد نامناسب اپراتور جرثقیل در حین ریختن بتن بوده است. سطل جرثقیل به طور تصادفی به ستون سازه خانه برخورد کرد و باعث ریزش دیوار شده است.

اپراتور جرثقیل توسط مقامات امنیتی عمومی محلی بازداشت شده است.

تحقیقات تکمیلی در خصوص این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 6086879

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهر ری (فیلم)
  • (ویدئو) آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری
  • (ویدئو) تصاویری از آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری
  • تصاویری از آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو