Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال 10 میلیارد دلار تسهیلات ارزی پرداخت می شود و سرمایه گذاری ها باید رویکرد صادراتی داشته باشد. آفتاب‌‌نیوز : علیرضا صالح روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: 80 درصد منابع صندوق باید برای بخش خصوصی واقعی استفاده شود که این در اساسنامه صندوق توسعه ملی ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات ارزی این صندوق برای سرمایه گذاران بخش های عادی سه و نیم درصد است که این رقم در دنیا کم نظیر بشمار می رود. 
صالح ادامه داد: همچنین بر اساس اساسنامه، استفاده دولت از تسهیلات صندوق توسعه ملی ممنوع است و نهادهای عمومی فقط می توانند تا 20 درصد از منابع صندوق استفاده کنند. 
وی خاطرنشان کرد: امروز به عنوان صندوق توسعه ملی 30 درصد منابع نفتی کشور را در اختیار داریم که برای سرمایه گذاری در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. 
قائم مقام صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این صندوق جایگاه متفاوتی از بانکداری و حسابداری دارد افزود: منابع صندوق باید برای نسل های آینده کسب درآمد کند و این به عنوان منابع و سرمایه برای نسل های آینده است. 
وی ادامه داد: همدان استعداد خوبی دارد و اگر نتوانیم در این استان سرمایه گذار بیاوریم برای سایر استانها ناامید می شویم. 
صالح تاکید کرد: تسهیلاتی که منجر به صادرات شود در همدان از میانگین کشور بالاتر است. 
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تسهیلات ارزی سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی