Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- يک رسانه چيني در تحليلي خاطرنشان کرد ايران با خودکفايي و رفتن به سمت توليدات بيشتر مي تواند بر همه تحريم هاي آمريکا فايق آيد.

روزنامه گلوبال تايمز روز پنجشنبه نوشت وقتي به ايران مي رويد تعجب مي کنيد که مردم با آرامش در سايه تحريم ها زندگي مي کنند و فروشگاه ها داراي مواد کامل و مايحتاج مردم هستند و رستوران ها مملو از مشتري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش خاطر نشان مي کند اصولا کشورهايي که در زمينه مايحتاج غذايي خود داراي خودکفايي هستند داراي ثبات اجتماعي مي باشند و ايران در اين زمينه سرآمد است و جالب تر اينکه بهاي بسياري از مواد غذايي در ايران به مراتب از کشورهاي ديگر کمتر است.
رسانه چيني از وجود منابع غني غله، چغندر و برنج در ايران خبر داده و آورده است: ايران سرزمين با برکتي است پهناور است ايران هميشه يکي از قطب هاي مهم کشاورزي بوده است و با برنامه ريزي صحيح تر مي تواند يکي از بهترين منابع توليد مواد کشاورزي و غذايي در جهان باشد و همين اکنون هم جايگاه شايسته اي دارد.
روزنامه ارگاني چين با اشاره به رفتن ايران به سمت خودکفايي مي نويسد: ايران از سال 2004 ميلادي به اين طرف در زمينه توليد گندم خودکفا شد ايران از آن زمان با 45 سال وابستگي به واردات اين محصول وداع کرد و توانست يک ميليارد دلار از درامد سالانه اش را در داخل حفظ کند.
گلوبال تايمز با اشاره به اينکه ايران يک صادر کننده برنج نيز هست، افزود: از لحاظ منابع غذايي ايران يک قدرت بي نظير است در جهان کمتر کشوري را مي توان در اين زمينه با ايران يکسان دانست همه مواد غذايي در ايران به وفور در دسترس است مرکبات و خشکبار و ميوه و هر چه شما در انديشه داشته باشيد در عرصه مواد غذايي در ايران وجود دارد.
روزنامه با اشاره به اينکه توليد کشاورزي ايران که در سال 2013 ميلادي 97 ميليون تن بود در 2017 ميلادي به 122 ميليون تن رسيده است، افزود: ايران البته هنوز به واردات ماشين آلات و کود کشاورزي نياز دارد اما اينطور نيست که اين مواد تاثير زيادي بر ثبات تامين مواد غذايي در کشور داشته باشد.
رسانه چيني تاکيد کرد که سامانه کشاورزي بخشي از قدرت ايران است ايران در زمينه بانکي در داخل هم پيشرفت هاي بي نظيري داشته است ايران در توليد سوخت و بنزين و داشتن منابع گازي نيز يک قدرت بزرگ است اين کشور آنقدر قدرت و خودکفايي دارد که بتواند از تحريم ها عبور کند.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد