Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:04:17 GMT

بیش از یک میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت بوکان اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۴۲۲

بیش از یک میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت بوکان اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرماندار بوکان گفت: برای حمایت از بخش صنعت در این شهرستان یک میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت در س الجاری اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب بوکان اظهار داشت: پیش از این قرار بود این میزان آب از سد شهید کاظمی انتقال و به بخش صنعت اختصاص پیدا کند که هم اکنون تصمیم گرفته شده است تا نیاز بخش صنعت از منابع آب های زیرزمینی اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان که تخصیص آب ندارد، از این ظرفیت استفاده می کند، اضافه کرد: شرکت های آبفای روستایی و شهری می توانند منابع آب های بخش های صنعتی را از این طریق تامین کنند.
خسروپور ادامه داد: باید با مدیریت صحیح بر مصرف آب و ترویج کشت محصولات کم آب بر در حوزه کشاورزی در راستای جبران کمبود آب سفره های زیرزمینی تلاش کرد.
وی با بیان اینکه ترویج کشت محصولات کم آب بر باید در دستور کار مسوولان بخش کشاورزی این شهرستان قرار گیرد، اضافه کرد: با کشت محصولات کم آب بر می توان سطح آب سفره های زیرزمینی را نیز به تعادل رساند.
سرپرست فرمانداری بوکان با تاکید بر استفاده بهینه از آب سد «خراسانه» نیز گفت: آب این سد باید برای استفاده از بخش کشاورزی و بخش گردشگری اختصاص پیدا کند تا علاوه بر رونق این بخش ها زمینه لازم را برای اشتغال جوانان نیز فراهم سازد.
«خسروپور» با بیان اینکه بخش عمده کارهای احیای دریاچه ارومیه در حوزه بوکان صورت گرفته است، اظهار داشت: با این وجود این شهرستان کمترین استفاده را از تسهیلات ستاد احیای دریاچه ارومیه کرده است و در این زمینه همه ادارات موظف هستند که سهم خود را از این بخش دریافت کنند.
وی در ادامه گفت: بحث لایروبی زرینه رود و سیمینه رود نیز باید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد و نسبت به رفع تصرفات در حریم این رودخانه ها نیز اقدامات اساسی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه شماری از مسوولان دستگاه های اجرایی و ادارات این شهرستان نیز گزارشی از عملکرد خود ارایه کردند.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای 2 سد شهید کاظمی در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان و سد خراسانه در محور مهاباد به بوکان است.
7510/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور آب سهميه صنعت بوكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

نخستین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ به‌ریاست معاون اول رئیس ‌جمهوری برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه در مناطق مشترک با کشورهای همسایه بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این نشست بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز تأکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر» بررسی و مقرر شد پس از برگزاری نشست‌های مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات این طرح‌ها، تصمیمات نشست ابلاغ شود.

براساس این گزارش، درباره طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی اعلام شد که با افزایش مبلغ اعتباری تا ۳.۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد