Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، با اشاره به میزان بیکاری هشت و 9 دهم درصدی این استان گفت: برنامه ریزی و تلاش همه دستگاه ها باید برای رساندن این نرخ به پنج درصد باشد.

به گزارش ایرنا یدالله رحمانی، پنجشنبه در حاشیه نشست شورای راهبری اجرای برنامه اشتغال فراگیر و روستایی استان فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این استان در بحث بیکاری در رتبه بیست و نهم کشور قرار داشت اما مجموعه اقدامات و برنامه ریزی های سال های اخیر سبب شده که هم اینک فارس در رتبه هفتم کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: این در حالی است که استان فارس به دلیل شرایط مناسب و مطلوب آب و هوایی و همچنین ظرفیت های خدمات رسانی آن یک استان مهاجر پذیر است.
وی بیان کرد: تلاش برای کاهش میزان بیکاری در این استان به ویژه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال رونق تولید نامگذاری شده باید در دستور کار تمام مجموعه ها قرار گیرد چرا که این نامگذاری مسئولیت همه ما را سنگین تر می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، از دستگاه های اجرایی استان خواست که نسبت به شناسایی واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل اقدام کنند و برنامه ریزی های لازم را برای تقویت و فعال کردن مجدد واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل انجام دهند.
رحمانی گفت: بی شک با توجه به اهمیت موضوع، این مساله به عنوان یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی مدیران مد نظر خواهد بود.
وی، در مورد عملکرد طرح های اشتغال پایدار و روستایی نیز اظهار داشت: در مجموع 27 هزار و 757 متقاضی برای بهره برداری از تسهیلات این بخش در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس همچنین در باره طرح های اشتغال فراگیر و روستایی مصوب کمیته فنی این استان بیان کرد: تا کنون 2 هزار و 49 طرح اشتغال فراگیر و 6 هزار و 324 طرح اشتغال روستایی در این کمیته بررسی شده که از این تعداد در مجموع 6 هزار و 208 طرح به مبلغ چهار هزار و 329 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.
رحمانی ادامه داد: پیش بینی می شود که با اجرای این طرح ها، 45 هزار و 767 فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد شود.
وی، در مورد طرح های اشتغال فراگیر و روستایی و همچنین طرح های حمایتی معرفی شده به بانک ها نیز گفت: تا کنون 11 هزار و 475 طرح به مبلغ سه هزار و 959 میلیارد تومان و اشتغال پیش بینی شده 50 هزار و 303 نفر به بانک ها معرفی شده است.
او بیان داشت: از این تعداد طرح های معرفی شده، چهار هزار و 423 طرح با 694میلیارد تومان تسهیلات و 19هزار و 464 نفر اشتغال توسط بانک ها به تصویب رسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: در مجموع تا کنون به سه هزار و 843 طرح اشتغال فراگیر، روستایی و حمایتی با 17هزار و 683 فرصت شغلی از سوی بانک ها بیش از 458 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
رحمانی بیان کرد: همچنین بر اساس آخرین گزارش عملکرد طرح اشتغال پایدار روستایی در کشور، استان فارس در بحث طرح های مصوب روستایی در کشور، رتبه دوم و در پرداخت تسهیلات این طرح ها رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
6122 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استانداري فارس نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

ایسنا/کرمان معاون عمرانی فرماندار بم گفت: ۱۰ راه روستایی مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات این شهرستان به دلیل بارش شدید مسدود شده و همچنین ۱۰ خانه در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

محمدصادق دادالله پور امروز ششم اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در  پی بارندگی از شب گذشته و طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، ۱۰ راه روستایی بخش بروات در منطقه روداب غربی مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان اداره راهداری شهرستان با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند، افزود: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بوده و آب وارد منازل روستای خان خاتون شده است.

دادالله پور بیان کرد: به دلیل حجم بی سابقه آب و طغیان رودخانه تهرود، آب حاصل از بارندگی از دو پل و مسیر سیل بندها عبور کرده و وارد روستای خان خاتون شد که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

معاون فرماندار بم با اشاره به اینکه سیلاب به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت روستای خان خاتون آسیب وارد کرده، افزود: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار است و آب، برق و گاز  روستا وصل است.

وی اظهار کرد: بارش باران و تگرگ به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد کرده که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

دادالله پور با اشاره به اینکه منازل بافت قدیمی مردم نیز آسیب جزئی دیده، گفت: پیگیری‌های لازم صورت گرفته و تیم‌های کمکی توسط مجموعه دهیاری‌ها و شهرداری‌های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

معاون عمرانی فرماندار بم با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی را در شمال شهر بم داشتیم، عنوان کرد: سیلابی که به همراه رواناب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود، در مسیر رودخانه‌هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار