Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@03:07:42 GMT

عراق ادعای خروج کارکنان «اکسون» از این کشور را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۷۲۳

وزارت نفت عراق گزارش‌های منتشر شده مبنی بر خروج کارکنان شرکت نفتی «اکسون موبیل» از این کشور را تکذیب کرد. آفتاب‌‌نیوز : وزارت نفت عراق چهارشنبه شب ادعای منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه کارکنان شرکت آمریکایی «اکسون موبیل» از بیم تنش‌های احتمالی در منطقه، از عراق خارج می‌شوند، را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، «فیاض حسن نیما» معاون امور استخراج وزارت نفت عراق در این مورد گفته است: «مقام‌های شرکت آمریکایی اکسون موبیل به من اطمینان داده‌اند که بر خلاف آنچه که برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند، آن‌ها کارکنان خود را از میدان "القرنه" غربی بصره خارج نمی‌کنند.»
وی افزود: «آن‌ها طبق برنامه‌ریزی قبلی، همراه همتایان عراقی و خارجی خود در شرکت‌های همکار، به فعالیت در میدان القرنه غربی ادامه می‌دهند.»
ساعاتی پیش برخی از رسانه‌های عراقی به نقل از یک کارمند شرکت اکسون مبیل مدعی شدند که مدیریت این شرکت از بیم حملات احتمالی به منافع آمریکا در عراق، کارکنان آمریکایی خود را از بصره خارج کرده است.
این خبر پس از آن منتشر شد که وزارت خارجه آمریکا با صدور فرمانی به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری آمریکا در اربیل دستور داد هرچه سریع‌تر عراق را ترک کنند. واشنگتن وجود تهدید امنیتی برای اتباع و منافع آمریکا در عراق را به عنوان دلیل اتخاذ این تصمیم، عنوان کرده است.
در روزهای گذشته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، از جمله به انتشار شایعه احتمال اعزام ده‌ها هزار نیروی آمریکایی به منطقه، تلاش کرده‌اند فزایی تنش‌آلود در قبال ایران ایجاد کنند. با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده از گرایش‌های جنگ‌طلبانه برخی مقام‌های ارشد دولت او، گزارش مربوط به اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه را رد کرده و بار دیگر مدعی شده که اطمینان دارد که ایران با آمریکا مذاکره می‌کند. 
منبع: فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عراق شرکت اکسون موبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس ادعای این نهاد آمریکایی، این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

آمریکا برای این ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد ! + عکس و مشخصات پاداش میلیون دلاری آمریکا برای تعقیب این ۲ ایرانی کد خبر 847029 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه اینترنت - هکر

دیگر خبرها

  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی