Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران - ايرنا - مدير توليد شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب گفت:به همت فرزندان توانمند اين مرز و بوم و کارکنان شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب تلمبه خانه گوره ( C) که سالها بعلت مشکلات فني از مدار خارج شده بود در ماه هاي آينده راه اندازي خواهد شد.

به گزارش ايرنا، سعيد کوتي روز پنجشنبه دربازديد از تلمبه خانه گوره افزود: تلمبه خانه گوره بعنوان شاهرگ حياتي و اقتصادي کشور نقش مهمي در صادرات نفت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ابراز داشت: بازگشت اين بخش از تلمبه خانه به مدار بهره برداري گواهي بر بي اثر بودن تحريم ها بر همت کارکنان صنعت نفت است.
مدير توليد شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب بيان کرد: انجام خدمات بزرگي چون ايمن سازي خطوط لوله و احياي تلمبه خانه گوره ( C ) بعد از 30 سال علي رغم مشکلات ، تنگناها به ويژه تحريم ها نشان از توانمندي و همدلي مثال زدني در مجموعه نفت گچساران دارد.
کوتي تصريح کرد: نيروي انساني بزرگترين سرمايه شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران است که بي وقفه چرخه اقتصادي کشور را در قلب نفتي ايران ميچرخاند.
مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران نيز در اين آئين گفت: تحريم ها فرصت است تا با دانش فني و عملياتي کارکنان خود کارهاي بر زمين مانده از جمله ايمن سازي خطوط لوله ، توپک راني عملياتي نقاط حساس ،تعميرات اساسي تاسيسات،تجهيزات و تعميرات اساسي انجام شود.
هوشنگ صيدالي اظهار داشت: خودکفايي در ساخت و تعمير قطعات مورد نياز صنعت نفت گامي بلند به سوي تحقق اقتصاد مقاومتي و خودکفايي ملي است.
وي تصريح کرد: تاکنون بيش از چهار هزار قطعه مورد نياز اين صنعت از سوي متخصصان اين شرکت بومي سازي شده است.
صيدالي افزود: اين قطعات از سوي شرکت هاي داخلي و کارگاه مرکزي شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران طراحي و ساخته شده است.
وي بيان کرد: روزانه بيش از 10 قطعه مورد نياز اين صنعت از سوي متخصصان اين شرکت طراحي و ساخته مي شود.
مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران اظهار داشت: وابستگي صنعت نفت به قطعات مورد نياز در خارج از کشور به کمترين ميزان خود رسيده بطوري که در سال گذشته بيش از يکهزار و 700 قطعه در اين شرکت توليد شد.
تلمبه خانه گوره نفت توليدي 5 شرکت بهره بردار نفتو گاز ارون، مارون، گچساران، آغاجاري و مسجدسليمان را جهت صدور به اقصي نقاط جهان، به شرکت پايانه هاي نفتي ايران در جزيره خارک ارسال مي کند. اين تلمبه‌خانه در مجاورت روستاي سياهمکان با انتقال نفت از حوزه هاي نفتي به پايانه هاي خليج فارس بعنوان گلوگاه حياتي و اقتصادي کشور آمادگي ارسال بيش از 3 ميليون بشکه نفت در روز را دارد.
نفت هزاران چاه از اهواز، مسجد سليمان، آغاجاري، انديمشک و اميديه که در خشکي استخراج مي‌شود به اين منطقه مي‌آيد.
نفت در تلمبه خانه گوره پمپاژ،سپس به جزيره خارک ارسال و از آنجا هم بار نفتکش‌ها مي‌شود.
اين مرکز در طول فعاليتش که بيش از 50 سال از آن مي‌گذرد حتي براي لحظه‌اي هم از کار نيفتاده و زمان جنگ که چندبار مورد حمله هوايي قرار گرفت با همت مهندسان و تکنيسين‌ها به کار خود ادامه داد.
شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران يکي از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتي در کشور است که 20 درصد نفت کشور را توليد مي کند.
اين شرکت داراي 10 واحد بهره برداري، 10 واحد تقويت و تزريق فشار گاز، سه پالايشگاه گاز و گاز مايع، پنج واحد نمک زدايي و بيش از 6 هزار و 700 کيلومتر خط لوله انتقال نفت است.
ميدان نفتي گچساران دومين ميدان بزرگ نفتي ايران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگيلويه و بويراحمد و در فاصله 220 کيلومتري جنوب شرقي اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران زيرمجموعه‌ شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، در زمينه استخراج، پالايش و انتقال نفت خام، گاز طبيعي و توليد ميعانات گازي فعاليت مي‌کند.
محدوده فعاليت اين شرکت در استان هاي خوزستان ،کهگيلويه و بويراحمد ،بوشهر و فارس است.
شهرستان 124 هزار نفري گچساران در جنوب غربي کهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
8143/3239
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی با مشارکت شهرداری اصفهان با شرکت مپنا صورت می‌گیرد.

حسین حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به قرارداد دو ایستگاه شارژ شرکت مپنا در اصفهان اظهار کرد: توسعته خودروهای برقی در کلان‌شهرها به منظور کاهش آلاینده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه اضافه کرد: در راستای سیاست‌گذاری کلی حوزه حمل‌ونقل برای توسعه حمل‌ونقل پاک و زمینه‌سازی برای استفاده شهروندان از وسایل نقلیه برقی در سال های گذشته تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای احداث تعدادی جایگاه های شارژ سریع خودروهای برقی منعقد شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دو مورد از این ایستگاه ها که جانمایی آن قطعی شده در دست اقدام است که یکی از این ایستگاه ها در خیابان فرایبورگ در منطقه ۶ اصفهان و ایستگاه دیگر در محدوده میدان بزرگمهر در منطقه ۴ اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به احداث این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان و شرکت مپنا ادامه داد: بخشی از زیرساخت های این دو ایستگاه توسط شهرداری تامین می شود و تامین تجهیزات شارژ این دو ایستگاه توسط شرکت مپنا صورت می گیرد.

حق‌شناس با بیان اینکه خدمات بهره‌برداری از این ایستگاه ها تا شش سال توسط شرکت مپنا انجام می شود و پس از شش سال با پایان دوره تفاهم نامه ممکن است بهره‌برداری ازاین ایستگاه ها تموسط شهرداری یا شرکت مپنا یا هر شرکت دیگری انجام شود، تاکید کرد: با توجه به گسترش استفاده از وسایله نقیله برقی در آینده احداث و راه‌اندازی این دو ایستگاه کافی نیست و قطعاً با توجه به توانمندی بخش خصوصی می‌توانیم در آینده تعداد بیشتری از این ایستگاه ها را در شهر اصفهان احداث و راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی افزود: احداث و راه اندازی این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و بخش خصوصی بیشتر در راستای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با وسیله نقلیه برقی، نحوه شارژ آن و آشنایی و آگاهی مردم با فرایند تردد خودروهای برقی است.

کد خبر 749139

دیگر خبرها

  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون