Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انگلیس سطح هشدار امنیتی را برای نیروهای نظامی و دیپلمات‌های خود در عراق افزایش داد. این اقدام در پی فضاسازی آمریکا و انتشار بیانیه وزارت خارجه این کشور در خصوص لزوم خروج کارکنان غیرضروری سفارت این کشور در بغداد صورت می‌گیرد.

این در حالیست که کریستوفر گیکا، ژنرال ارشد انگلیس در ائتلاف ضدداعش در جلسه‌ای با پنتاگون گفته است که  هیچ افزایش تهدیدی در منطقه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ژنرال انگلیسی اذعان کرده است که گزارش‌های مربوط به وجود تهدیدات امنیتی علیه نیروهای غربی و آمریکایی در عراق صحت ندارد. 

اظهارات کریستوفر گیکا، معاون فرماندهی کل نیروهای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش مبنی بر نبود تهدیدات جدید در عراق علیه نیروهای غربی و آمریکایی، با آنکه با گزارش‌ها و اظهارنظرهای متعدد مقامات سیاسی و امنیتی عراق مطابقت دارد، باعث خشم مقامات نظامی و سیاسی آمریکا و توبیخ او  شده است. 

علی‌رغم فضاسازی اخیر آمریکا و کشور‌های غربی، دولت عراق روز گذشته اعلام کرد هیچ مشکل امنیتی در این کشور وجود ندارد.

وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج برخی از کارکنان سفارت خود از عراق به «دلایل امنیتی» اعلام کرد وضعیت کنونی عراق بسیار باثبات است و هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور