Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: تحريم‌هاي دولت‌هاي غربي موجب ايجاد اخلال در روند انجام پروژه انتقال آب به شهرهاي شمال شرق خوزستان شده است.

کيامرث حاجي‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه براي انتقال آب شرب به ايذه 2 طرح در نظر گرفته شده بود بيان کرد: طرح نخست، پروژه بزرگ انتقال آب به شمال شرق خوزستان است که مصوبه دولت بود و مقرر شده بود با همکاري سرمايه‌گذار چيني به انجام برسد که به دليل تحريم‌ها، اين شرکت پاي کار نيامد و مشکلاتي براي اين پروژه پيش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه آب شرب ايذه فعلا از طريق چاه ها تامين مي شود افزود: اين تصميم سرمايه‌گذار چيني، نتيجه همان شعارهاي دروغين مدعيان دروغين حقوق بشر است که حتي در بحث‌هاي مربوط به آب شرب و نيازهاي ضروري مردم نيز ورود کرده و اين حق طبيعي را از مردم سلب مي‌کنند.
مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان ادامه داد: با وجود اين مشکلات، اين طرح به طور کلي از دستورکار خارج نشده و دولت و مقامات استاني پيگيرند که سرمايه گذار چيني اين پروژه را انجام دهد اما اگر اين سرمايه گذار از انجام اين پروژه سر باز زند، سرمايه گذار داخلي براي طرح تعيين مي‌شود.
پروژه آبرساني به شمال شرق خوزستان از درياچه سد کارون سه در بالادست شهر ايذه، با احداث آبگير و احداث ايستگاه پمپاژ به ظرفيت 11.1 مترمکعب در ثانيه و نيز احداث سه تونل به قطر 3.7 متر درمجموع به طول پنج هزار و 700 متر و ساخت يک باب تصفيه خانه، نياز آب شرب 735 هزار نفر مردم هفت شهر و 689 روستاي ايذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز، صيدون، قلعه تل و ميداوود در شرق و شمال شرق خوزستان براي مدت 30 سال تامين شود.
قرارداد اين پروژه آبرساني تير سال 97 در استانداري خوزستان امضا شد و مقرر شد به صورت کنسرسيوم بين شرکت هاي ايراني و شرکت چيني انجام شود.
به گفته مسئولان محلي، مردم اين مناطق به دليل مشکلات کم آبي درحال مهاجرت از اين منطقه بوده اما اجراي آن مانع مهاجرت جمعيت حدود 500 هزار نفري مردم به ساير نقاط مي شود.
** 2 طرح کوتاه مدت براي معضل بي آبي در ايذه
حاجي زاده در ادامه با اشاره به پيشنهاد 2 طرح کوتاه مدت براي برون رفت از معضل آب براي ايذه و دهدز افزود: اين طرح‌ها از طرف سازمان آب و برق پيشنهاد شده و مطالعات طرح انتقال آب به دهدز از روستاي رکعت به شهر دهدز انجام، و مقدمات کار مانند فراخوان و تعيين پيمانکار در حال انجام است.
وي گفت: در نشست‌ مديريت بحران آب ايذه که مرداد پارسال در اين شهر برگزار شد، پروژه کوتاه ‌مدت آب‌رساني به ايذه مصوب شده بود ، اما به دليل نزديکي هزينه انجام آن به هزينه طرح آرساني شمال شرق خوزستان، مقرر شد در يک طرح ضربتي جديد، چاه‌هاي جديد حفر، و چاه‌هاي قديمي نيز کف شکن شوند.
وي ادامه داد: 700 ميليارد ريال براي اين طرح در نظر گرفته شد و آبفاي خوزستان در حال انجام آن است.
مديرکل مديريت بحران استانداري خوزستان همچنين از کلنگ زني تصفيه خانه ايذه در خرداد امسال خبر داد و افزود: با پيگيري استاندار خوزستان 900 ميليارد ريال براي تصفيه خانه ايذه در نظر گرفته شده و با انجام آن، فاضلاب شهري ايذه تصفيه شده و به تالاب ميانگران ريخته خواهد شد تا اين تالاب نيز با بي آبي روبه رو نشود.
به گزارش ايرنا در چند سال اخير، قطعي و کمبود آب و محدوديت‌هاي ناشي از آن از مشکلات اصلي مردم ايذه به ويژه در فصول بهار و تابستان بوده است.
اين مشکلات در حالي رخ مي‌دهد که سه درياچه سدهاي شهيد عباسپور، کارون سه و کارون چهار ايذه را احاطه کرده و زمزه هايي براي شروع عمليات ساخت سد کارون2 نيز به گوش مي‌رسد.
سطح سفره‌هاي آب زيرزميني ايذه و حومه، به طرز چشمگيري کاهش يافته و آخرين چاه‌هاي آب حفر شده در ايذه با حفاري 350 متري به آب رسيده اند.
شهر ايذه 40 هزار مشترک آب شرب دارد، ميزان توليد آب از چاه‌هاي ايذه حدود 27 هزار متر مکعب در يک شبانه روز است.
9434/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین٬ مهدی رشیدی در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی به تشریح عملکرد دولت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه اوایل کار دولت،  خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده  در گذشته کافی نبود اولویت‌های استان پیش از سفر هیات دولت در نظر گرفته شد. 

وی افزود: با تاکید استاندار تامین آب استان در اولویت قرار گرفت نقاط ضعف و قوت احصاء و با برگزاری 1100 ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه تمام و بالای 50 درصد مشخص شد. 

رشیدی به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تامین آب استان اشاره داشت و گفت: طرح انتقال آب‌رسانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی  اواخر سال گذشته، مجوز ماده 23 آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف های بودجه سال 1403 برای آن 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین از مرمت و احداث و آسفالت بیش از 700 کیلومتر راه روستایی و 850 هزار متر مربع آسفالت معابر روستاها و 830 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری  خبر داد.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است