Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - استاندار زنجان جهت بازديد از روند اجراي زيرساخت هاي توسعه روستايي و بررسي مشکلات روستاها، در پنجمين سفر خود به شهرستان طارم با مردم اين شهرستان از نزديک ديدار کرد.

به گزارش ايرنا، فتح الله حقيقي شامگاه روز پنجشنبه پس از معرفي فرماندار طارم، به همراه مديران کل استاني براي بررسي مشکلات برخي روستاهاي اين شهرستان در دهستان درام و روستاي پاوه رود با مردم ديدار کرد و از نزديک مشکلات مردم و روستاهاي فوق را مورد بررسي و عملکرد مديران در حل مشکلات شهرستان را مورد ارزيابي قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام عالي دولت در استان در اولين برنامه ديدار مردمي خود در دهستان درام اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي استانداري مقرر شده تمام روستاهاي استان تا پايان سال جاري بازديد و مشکلات آنها به همراه مديران کل استاني از نزديک بررسي شود.
وي ادامه داد: فرمانداري ها مشکلات روستاييان را احصا کرده و سپس با حضور مديران کل استاني موضوع مطرح و در نهايت در جهت رفع مشکل تلاش شود.
حقيقي تجاوز به حريم رودخانه ها را يکي از عوامل اصلي ايجاد سيلاب هاي سهمگين برشمرد و خاطرنشان کرد: براي جلوگيري از ورود سيل و سيلاب به حريم شهرها و روستاها بايد از تجاوز به حريم رودخانه هاي جلوگيري کنيم و اين موضوع بايد از همان ابتدا از طرف مديران مربوطه اعمال قانون شود.
استاندار زنجان خسارات حاصل از سيل اوايل سال جاري در برخي استانهاي کشور را نزديک به 400 هزار ميليارد ريال عنوان و تشريح کرد: با توجه به حجم بالاي خسارات در مقابل بودجه 600 هزار ميليارد ريالي بودجه عمراني کل کشور، نمي توان مشکلات مناطق آسيب ديده را برطرف کرد.
اين مسئول در ادمه اظهار داشت: با مشارکت و همياري مردم استان زنجان 200 ميليارد ريال کمک نقدي و غير نقدي جمع آوري و براي مناطق سيل زده ارسال شده است و که اوج همدلي و سخاوت مردم اين استان را نشان مي دهد.
حقيقي افزود: با توجه به کمبود منابع اعتباري، مشارکت شوراها، دهيهاريها و مردم در پروژه هاي اجرائي موجب تسريع در حل مشکلات روستاها خواهد شد.
استاندار زنجان راه ارتباطي زنجان - بناب- طارم را يکي از پروژه هاي اولويت دار در استان عنوان و خاطر نشان کرد: بازگشايي اين مسير موجب کاهش ترافيک محور قزوين به سمت گيلان ، صرفه جويي بسيار بالا در مصرف سوخت و همچنين احيا و توسعه اقتصادي شهر زنجان و شهرستان طارم از محل گردشگري خواهد شد.
وي اظهار داشت: در سال جاري 100 کيلومتر راه بين روستايي و 130 کيلومتر راه درون روستايي در برنامه عمليات آسفالت ريزي قرار دارد.
بهره برداري از مخزن آب آشاميدني جديد دهستان درام تا يک ماه آينده، آسفالت معابر داخلي دهستان درام به مقدار پنج هزار متر مربع با مشارکت دهياري، جابجايي تيرهاي شبکه توزيع برق در صورت جلب رضايت معارض از سمت شوراها، توسعه روستا در ضلع غربي پس از بازنگري و تائيد کارشناسان مربوطه، قرار گرفتن اجراي روکش آسفالت مسير درام - آب بر در رديف بودجه فرمانداري شهرستان و برطرف کردن موانع موجود در اجراي طرح زيتونکاري افق درام از طرح هايي بود که در اين سفر با حضور مديران کل استاني بررسي شد.
بهره برداري از مرکز جامع سلامت روستايي درام در زمان بندي تعيين شده در صورت تزريق اعتبارات لازم، مديريت آب کشاورزي دهستان درام از طريق اخذ مجوز خريد لوله توسط جهاد کشاورزي و لوله گذاري نهر اصلي شمالي درام به جاي پوشش اين نهر از جمله مواردي بود که مقام عالي دولت در استان در دهستان درام با حضور مديران کل استاني و شهرستاني مورد بررسي و ارزيابي قرار داد.
**تسريع در اجراي طرح کاداستر کشاورزي به همکاري مردم نياز دارد
استاندار زنجان در دومين برنامه ديدار مردمي خود در روستاي پاوه رود ضمن اشاره به اهميت حد نگاري زمين هاي کشاورزي و اجراي طرح کاداستر خاطر نشان کرد: اجراي طرح کاداستر موجب کاهش اختلافات تصرفي، کاهش عوامل موثر در تخريب منابع طبيعي و استفاده صحيح از منابع آب خواهد شد که اجراي اين طرح مهم در روستاها نياز به همکاري مردم با مسئولان دارد و مردم بايد به راحتي اطلاعات لازم را به دستگاههاي مربوطه ارائه دهند.
فتح الله حقيقي حضور مديران استاني در شهرستانها و روستاها را يکي از عوامل اصلي رفع سريع مشکلات روستاها عنوان کرد و افزود: حضور مديران در روستاها نشان دهنده اراده خدمت رساني آنها به روستاييان زحمت کش و مراکز توليد است.
حقيقي کشور جمهوري اسلامي ايران را طرفدار صلح، دوستي و آزادي عنوان و خاطرنشان کرد: در طول تاريخ هميشه ظلم و بي عدالتي در دنيا وجود داشته است و در تاريخ معاصر نيز اين ظلم و بي عدالتي توسط آمريکا و همدستانش همچنان ادامه دارد و با توجه به اينکه جمهوري اسلامي ايران از اول انقلاب تاکنون طرفدار صلح و مخالف بي عدالتي است، هميشه مورد غضب زورگويان بويژه آمريکا بوده است.
وي اظهار داشت: مدت تاسيس کشور آمريکا در مقابل تاريخ و تمدن کشورمان بسيار ناچيز است و اين در حالي است که در همين مدت اندک مخصوصا در طول چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامي ايران توطئه و شيطنت هاي مختلفي بر عليه ايران داشته است.
اين مسوول عنوان کرد: با توجه به ضريب نفوذ 85 درصدي اينترنت در بين مردم ايران ، يکي از اهداف آمريکا استفاده مخرب مردم ايران از فضاهاي موجود در اينترنت است و ضروري است که توطئه هاي و شيطنت ها اين شيطان بزرگ شناسايي و در جهت مقاوم سازي در مقابل اين شيطنت ها تلاش شود.
استاندار زنجان بزرگترين عزم آمريکا بر عليه ايران را ايجاد اعتراض هاي مردمي از طريق اعمال تحريم ها و نشان دادن عدم کفايت مسوولين در امور کشور داري برشمرد و افزود: مردم ايران با وجود شرايط نامساعد اقتصادي در مقابل حفظ عزت، دين و آزادگي هميشه در مقابل آمريکا ايستادگي خواهند کرد.
حقيقي خاطرنشان کرد: مدت پنج سال است که کشور از لحاظ کشاورزي خود کفا شده و در امور نظامي در صدر کشورهاي منطقه و در حد اعلا مي باشد و اين يک موفقيت بزرگ در جمهوري اسلامي ايران است که چشم دشمنان ياراي ديدن اين همه پيشرفت را ندارد.
وي از خريدران و فروشندگان کالاها دعوت نمود که در اين شرايط اقتصادي با رعايت اصول انساني از نوسانات قيمت کالاها و ايجاد گرانيها جلوگيري کنند.
رفع فرسودگي شبکه توزيع آب شرب روستاي پاوه رود تا پايان سال، اجراي پروژه گازرساني به روستاي پاوه رود تا چهار ماه آينده، رفع افت ولتاژ برق اين روستا در صورت جلب رضايت معارضان، توسعه اراضي شيب دار در صورت اخذ مجوز برداشت آب از وزارت نيرواز جمله مواردي بود که مقام عالي دولت در استان در روستاي پاوه رود مورد بررسي و ارزيابي قرار داد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعيت (حدود 5 درصد جمعيت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کيلومتري شمال شرقي زنجان واقع شده و با استانهاي قزوين، اردبيل و گيلان همسايه است.
9886/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود

استاندار زنجان با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، گفت: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مراسم روز کارگر شامگاه چهارشنبه در یکی از واحدهای تولیدی استان زنجان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام کارگر، اظهار داشت: درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تایید طبقه‌مندی مشاغل صادر کردم.

وی با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، مطرح کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر سبب ادامه‌دار بودن مشکل می‌شود.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور، گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم، گفت: در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد، مطرح کرد: با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند و این ظرفیت را واحدهای تولیدی بزرگ استان زنجان از جمله ایران ترانسفو دارد.

گفتنی است، در این مراسم، سالار عقیلی خواننده کشورمان نیز حضور داشت و چند قطعه موسیقی خود را در جمع کارگران اجرا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • حوزه انتخابیه زنجان و طارم
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود