Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:13:33 GMT

ظریفیان: در اظهارنظرها خیلی مراقب باشیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۲۳۷۰

ظریفیان: در اظهارنظرها خیلی مراقب باشیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه کژاندیش‌ها و نفوذی‌ها در کنار بی‌دقتی‌ها و هیجان‌زدگی‌ها ممکن است منافع ملی را به خطر اندازد، گفت: در شرایط فعلی که دشمنان تلاش دارند تا شرایط سختی را به ما تحمیل کنند، باید در اظهارنظر کردن خیلی مراقب باشیم، زیرا یک اظهارنظر نسنجیده منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا ظریفیان در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح اظهارنظرهای خلاف منافع و امنیت ملی توسط برخی چهره‌ای سیاسی و رسانه‌ای در داخل کشور اظهار کرد: هر کشوری در پاره‌ای از مقاطع حیات خود در شرایط بسیار حساسی قرار می‌گیرد که آن شرایط حساس و ویژه طلب می‌کند که هر کنش و واکنشی به شکل منسجم انجام شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است وقتی رفتارها در شرایط حساس منطق روشنی نداشته باشد، به کل جامعه آسیب سنگینی وارد می‌شود و حرف‌های متناقض یا نسنجیده منافع ملی را به خطر می‌اندازد. البته ممکن است برای دفاع از منافع ملی، تقسیم کاری انجام شود و بر این اساس اظهارات متفاوتی بیان شود که این اظهارات متفاوت باید بر مبنای تقسیم کار ملی و اندیشیده شده‌ای انجام شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در برجام تمام تلاش ایران این بود که ایران به عنوان یک کشور تأمین کننده امنیت منطقه شناخته شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی که دشمنان تلاش دارند تا شرایط سختی را به ما تحمیل کنند، باید در اظهارنظر کردن خیلی مراقب باشیم. گاهی فردی برای گروه خود صحبت می‌کند و هزینه‌های صحبت‌های او متوجه گروه‌اش می‌شود، اما گاهی یک اظهارنظر نسنجیده منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

ظریفیان خاطرنشان کرد: انسجام، امنیت، وحدت و منافع ملی ما ذیل این مساله حاصل می‌شود که ما خود را به عنوان ملتی به جهان معرفی کنیم که خواهان ایفای نقش سازنده و صلح آمیز در حیات سیاسی جهان هستیم و در عین حال زیر بار حرف زور نمی‌رویم و روی پای خود می‌ایستیم. ممکن است برخی تصور کنند که انسجام ملی ما با راه انداختن جنگ ایجاد می‌شود که این تصور اشتباه است. ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور خود کنار هم ایستاد و از جان و مال خود گذشت، در واقع هر وقت به این کشور تعدی شود، ملت ما منسجم در کنار هم مقاومت می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ملت ما زیر بار حرف زور نمی‌رود و در برابر دشمن، متحد و یکپارچه است، گفت: بنابراین نیازی به اظهارنظرهای نسنجیده یا تلاش برای راه انداختن جنگ با هدف منسجم کردن مردم یا دفاع از منافع ملی نیست. کژاندیش‌ها و نفوذی‌ها در کنار بی‌دقتی‌ها یا هیجان‌زدگی‌ها ممکن است منافع ملی را به خطر اندازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟

عبدالحسین خسروپناه درباره سرنوشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی در کنکور سراسری افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فقط شورا می تواند تغییر دهد و فعلاً مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی تغییر نکرده است.

وی افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه، از مناطق محروم دانشجو جذب شود و افزایش ظرفیت به منظور رفع نیاز آن مناطق طراحی شده بود. ضمن اینکه بر اساس این مصوبه قرار شده بود افرادی که در این ظرفیت جذب شوند باید تعهد خدمت دهند تا در آن مناطق محروم خدمت کنند. قرار بود سازمان برنامه و بودجه هم زیرساخت های وزارت بهداشت را تامین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از این مصوبه که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش بود، اجرا شد و در بخش هایی هم بیش از ۲۰ درصد ظرفیت اضافه شد. طبیعتاً تامین نشدن زیرساخت ها ما را در آینده با افت تحصیلی در آموزش پزشکی مواجه کند و می تواند برای آینده خطرناک باشد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کمیسیون سلامت هم پزشکان، هم مهندسان مرتبط با مباحث پزشکی، هم روانشناسان و هم دیگر دست اندرکاران و صاحب نظران علم و فناوری کشور حضور دارند، از این رو  شایبه تعارض منافع منتفی است. موضوع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی در این کمیسیون در حال بررسی است.

خسروپناه اظهار داشت: این مصوبه در کمیسیون سلامت در حال بررسی است و در حال جمع آوری اطلاعات جامعی در این زمینه هستند که آن را در صحن شورا ارائه کنند. اگر اعضای شورا این جمع بندی را پذیرفتند و آن را مصوب کردند یک مهلتی برای سال های آینده برای اجرای این مصوبه درنظر گرفته می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست