Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@22:54:24 GMT

۵ اقدام برای اینکه ماه رمضان بهتری داشته باشید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۲۳۹۶

ماه مبارک رمضان برای تمام مسلمانان در اطراف جهان شروع شده است، در طول این ماه روند روزه داری از طلوع تا غروب خورشید با اقدامات معنوی و خیرخواهانه‌ای همراه می‌شود؛ زمان بیشتری برای دوستان و خانواده گذاشته شده و به نوعی سبک زندگی مثبتی تشویق می‌شود.

از سویی، بر اساس اعتقادات اسلامی بشر مسئولیت دارد که از کره زمین محافظت کند، به همین دلیل شاید رمضان یک فرصت فوق‌العاده‌ای باشد که روی اقدامات انسان با زمین تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۵ نکته کاری می‌کند که شما رمضان بهتری داشته باشید:

۱: در رمضان سبزیجات بپزید
قطعا چیزی بهتر از این نیست که مطمئن باشید بعد از روزه سخت و طولانی در طول روز یک غذای مناسب برای افطار منتظر شماست. چرا این غذا سبزیجات نباشد؟ رمضان فرصتی است تا بتوانیم مراقب زمین باشیم، پس حذف کردن گوشت از رژیم غذایی هم در این فرهنگ صدق می‌کند. متخصصان می‌گویند مصرف گوشت عامل اصلی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است، همچنین دامپروری منجر مصرف بخش زیادی از منابع آب می‌شود. با استفاده از سبزیجات در ماه رمضان ، این وضعیت را تغییر دهید.

۲: تکنولوژی را ترک کنید
رمضان افراد به زندگی معنوی تشویق می‌کند و از افراد می‌خواهد تا از مادیات دوری کنند، پس اکنون وقت مناسبی است که از تجهیزاتی که به آن‌ها وابسته هستید، دوری کنید. این‌ها می‌تواند موبایل، تلویزیون و یا لپتاپ شما باشد، با این کار نه تنها انرژی زیادی را ذخیره می‌کنید، بلکه از لحاظ روانی هم سود می‌کنید. خواندن یک کتاب خوب، داشتن وقت با کیفیت با افرادی که دوست دارید و ... از مشاهده تلویزیون لذت بخش‌تر است.

۳: زیاد نخواهید، زیاد تلف نکنید
بحث اتلاف غذا به یک مشکل عظیم در جهان تبدیل شده، خدا به مسلمانان توصیه کرده تا با پرهیز از سبک زندگی مصرف‌گرایانه، اتلاف نکنند. در ماه رمضان هم شما می‌توانید در زمانی که روزه هستید، برای غذای خود برنامه‌ریزی کرده و آن‌ها را بسته‌بندی کنید. حواستان به تاریخ انقضا خوراکی‌هایتان هم باشد تا آن‌ها را به موقع مصرف کنید. از میوه و سبزیجات خراب شده هم می‌توانید برای درست کردن سوپ و آب میوه استفاده کنید.

۴: غذای ارگانیک بخرید
هر چیزی می‌خرید مطمئن باشید که یک منبع اخلاقی دارد. مواد غیرارگانیک توسط آفت‌کش‌های مختلف محافظت شده‌اند و این آفت‌کش‌ها به اکوسیستم‌ها آسیب فراوانی می‌بینند. اسلام، به هرشکلی عدالت را تشویق می‌کند، به همین دلیل انجام چنین کاری شما از داشتن یک رمضان عالی مطمئن می‌کند.

۵: فضای زندگی خود را مرتب کنید
در زمانی که در حال مرتب‌سازی ذهن و بدنتان هستید، این کار را با خانه خود هم انجام بدهید. برخی دارایی‌های مادی هم زباله‌های مواد غذایی مضر هستند. شما می‌توانید این وسایل به کسی اهدا کنید و یا از آن‌ها به نوعی دیگر استفاده کنید. همچنین اگر در حال تمیز کردن خانه خود هستید، مطمئن شوید که از لوازم غیررسمی استفاده می‌شود. این لوازم به محیط زیست آسیب کمی وارد می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سبک زندگی ماه رمضان سبزیجات ماه رمضان روزه ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد

مدیر شبکه رادیویی ایران در مراسم تجلیل از برنامه سازان نوروز و رمضان این شبکه اعلام کرد: برنامه «سال مبارک» که ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بوده است در بین ویژه برنامه‌های تحویل سال دیگر شبکه‌های رادیویی بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

 آذرمکان ضمن قدردانی از زحمات برنامه سازان تصریح کرد: رادیو ایران در برنامه «سال مبارک» با ۱۳ ساعت برنامه زنده طولانی‌ترین برنامه را بین شبکه‌های رادیویی تولید کرد و این در حالی است که طبق ارزیابی مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما رادیو ایران، بالاترین نمره را در معاونت صدا کسب کرد.

 وی با اشاره به سختی برنامه سازی در ماه مبارک رمضان افزود: ویژه برنامه‌های سحر و افطار این شبکه رادیویی نیز با تلاش و کوشش و همدلی برنامه سازان برنامه‌هایی قابل توجه و استاندارد ارزیابی شده است که شایسته تقدیر می‌باشد.

 مدیر رادیو ایران با اشاره به برنامه «شهر رمضان» نیز گفت برای اولین بار در ماه مبارک رمضان با همکاری و هم افزایی شهرداری تهران ویژه برنامه‌ای شاد در شب‌های رمضان در بوستان لاله تهیه شد که با استقبال مردم تهران در آن بوستان و همه شنوندگان در سراسر کشور مواجه شد.

 مهدی رستمی مدیر گروه معارف و تاریخ رادیو ایران، به تجربه برنامه سحرگاهی و ایجاد موقعیت برای مخاطبان که طرح جدیدی بود اشاره کرد و افزود: برنامه «قرار بی قراران و قرار آسمانی» هر دو با تمرکز به بندگی به روی آنتن رفت.

 وی هدف این برنامه‌ها را معرفت‌افزایی و ایجاد لحظه‌ها و خاطره‌های به یادماندنی و تاثیرگذار برای شنوندگان توصیف کرد.

 یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و تمدن، به توجه رادیو ایران به موضوع هم افزایی اشاره کرد و گفت بعد از طرح هفته‌های ایرانی در این شبکه موضوع هم افزایی در برنامه‌های شبکه پر رنگ‌تر شد.

مرضیه محمودی مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران نیزحضور ایرانیاران را در ویژه برنامه تحویل سال «سال مبارک» اقدام رسانه‌ای مناسبی دانست و افزود: گزارش‌های ایرانیاران از سراسر ایران، حضور پیشکسوتانی مثل عذرا وکیلی، فاطمه نیرومند و علیرضا جاویدنیا و میزبانی رادیو ایران از سایر شبکه‌های رادیویی سال را مبارک کرد.

 غلامحسین طالبی مدیر طرح و برنامه رادیو ایران نیز به استقبال بی نظیر از پویش «دلنامه» در راستای همدلی با کودکان و مادران غزه اشاره کرد.

 در پایان این نشست دکتر مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ایران با اهداء لوح تقدیر و هدیه نقدی از تلاش‌های برنامه سازان ویژه برنامه‌های تحویل سال و ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • اعتراف کارلتو: بایرن نمایش بهتری داشت
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند