Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:09:45 GMT

قنادی که تبدیل به نقاش خود آموخته شد + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۲۴۸۳

قنادی که تبدیل به نقاش خود آموخته شد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به دور از هیاهو هر روز ساعت‌ها در این گالری به سر می‌برد و با دنیایی از رنگ‌ها خلوت می‌کند.

علی سعیدی هنرمند ۴۸ ساله فریدونکناری به خاطر علاقه‌ دوران کودکی دست از همه‌ کار‌های خود کشید و به این هنر رو آورد.

هنرمند فریدونکناری به سابقه‌ ۳۰ ساله‌ خود در شغل قنادی اشاره کرد و افزود: پس از قنادی ۵ سال خوانندگی تمرین کرد، اما به جایی نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدی با بیان اینکه نقاشی تمام زندگی او شده ، گفت: از ده ساعت به بالا تا ۱۸ ساعت، ۲۴ ساعت و حتی تا ۴۸ ساعت هم نقاشی می‌کشد.

وی نقاشی را به عنوان یکی از علایق دوران کودکی خود دانست و گفت: نقاشی مانند جریان خون در رگ‌های من شده است.

این نقاش فریدونکناری که مدرسه را تا سوم راهنمایی ادامه داد ۷ سال است که نقاشی می‌کشد و باور دارد که یک نیروی درونی او را به نقاشی می‌کشد.

سعیدی با اشاره به اینکه نقاش خود آموخته است، افزود: نقاشی را بدون حضور در هیچ کلاس درسی یاد گرفت.

نوریان کارشناس نقاشی این هنرمند نقاش را پیرو سبک نائیو و یا خودآموخته دانست و گفت: این هنرمندان از قبل تصویری ندارند و مانند یک بوم سفید زمانی که دست به قلم می‌شوند آن چشمه از سر چشمه جاری می‌شود.

خلق یک اثر هنری در کمتر از دو دقیقه

اما علاقه‌ زیاد این نقاش خود آموخته به هنر باعث شد تا با سرعتی بی نظیر در کمتر از دو دقیقه و بدون هیچ الگویی اثری خلق کند که موجب شگفتی هر هنرمندی می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه با علاقه و پشتکار نقاشی را پیگیری می‌کند، گفت: آن قدر عاشق نقاشی هستم که روی هر چیزی از روی در کابینت، شیشه، سکوریت، در منزل تا روی بوم نقاشی می‌کشم.

احمدی کارشناس هنر‌های نمایشی با اشاره به اینکه بسیاری از آثار علی سعیدی فرم‌های دراماتیک هست، گفت: تابلو‌هایی که علی سعیدی به تصویر می‌کشد، شبیه به صحنه‌های نمایش و تئاتر است.

عابد پور کارشناس نقاشی نیز سرعت بی نظیر علی سعیدی را نقطه‌ قوت و تمایز آثار او نسبت به دیگر هنرمندان دانست و گفت: هر هنرمندی که کار‌های این نقاش سرعتی را می‌بیند یک دریافت خاص و متفاوت دارد.

ما هم زمان گرفتیم تا سرعت این نقاش خودآموخته را بسنجیم

نوریان  سرعت نقاشی این هنرمند را به سرعت باد تشبیه کرد، افزود: آثار سعیدی به دلیل سرعت عمل و محتوای خوب قابل ستایش و بسیار شگفت انگیز است.

وی با بیان اینکه افرادی مانند این نقاش خودآموخته کم هستند مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، گفت: هر فردی در تخصص خود یک رکورد دارد علی سعیدی هم این قابلیت را دارد که اسم او در کتاب جهانی گینس به عنوان نقاش سرعتی ثبت شود.

از دغدغه‌ داشتن یک گالری تا ثبت عنوان در کتاب گینس

فضای ۳۵ متری گالری این نقاش سرعتی جوابگوی انبوه آثارش نیست و این کمبود فضا سبب از بین رفتن برخی از آثارش شده است.

هنرمند فریدونکناری به فضای اندک گالری خود اشاره کرد و گفت: آثار زیادی خلق کردم، اما برای به نمایش گذاشتن آثار خود به گالری بزرگتری نیاز دارم.

فدایی معاون اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فریدونکنار که از کمبود امکانات این نقاش خودآموخته اظهار بی اطلاعی کرد، گفت: در قدم اول مکانی در اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان را در اختیار این هنرمند قرار می‌دهیم تا هفته‌ای ۳ بار به فعالیت خود را ادامه دهد.

سعیدی که نقاشی تمام زندگی او شد تا به حال بیش از ۲ هزار اثر هنری خلق کرد.

این هنرمند خودآموخته از مسئولان می‌خواهد تا کمک کنند اسم او به عنوان سریع‌ترین نقاش حال حاضر در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گزارش از مهسا اسبویی زنگیانی

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی حاشیه های هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از راه‌اندازی غرفه فرهنگ و هنر و برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در این شهرستان خبر داد.

محمد پیشان شامگاه ۱۱ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان اظهار کرد: خلیج فارس هویت ملی ماست و نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس فرصتی ارزشمند است تا با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سراسر کشور و به ویژه در سواحل خلیج فارس این نماد هویت ملی را پاسداری نماییم.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با همراهی انجمن هنرهای تجسمی شهرستان با هدف پاسداشت روز ملی خلیج فارس مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع خلیج فارس در سطح شهرستان سیریک برگزار نمود، در این مسابقه هنرمندان شهرستان نقاشی های مختلفی با موضوع خلیج فارس ترسیم کردند و این روز بزرگ را گرامی داشتند. آثار هنرمندان شرکت کننده در غرفه فرهنگ و هنر شهرستان جهت بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک تصریح کرد: در پایان این مسابقه از فاطمه ملاحی، زینب جمالدینی و زهرا ملاحی به عنوان سه نفر برتر مسابقه طراحی و نقاشی با هدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط