Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: منتظر واقعی امام زمان (عجل الله) کسی است که ویژگی اصحاب سید الشهدا (ع) را داشته باشد.

عبدالصالح شمس‌اللهی محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره ویژگی‌های منتظر واقعی گفت: منتظر واقعی کسی است که ظرفیت یاری امام زمان (عجل الله) برای آرمان و اهدافی که حضرت ولیعصر (عجل الله) دنبال می‌کنند، را داشته باشد و به دنبال ایجاد همین ظرفیت‌ها در وجود خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اینکه بگوییم منتظر امام زمان (عجل الله) هستیم، اما حرکتی نکنیم به معنای منتظر واقعی بودن نیست بلکه صرفا دوستن داشتن ایشان است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تصریح کرد: کسی که می‌خواهد خود را آماده یاری امام زمان (عجل الله) کند باید خصوصیاتی داشته باشد که در اصحاب سید الشهدا (ع) قابل جستجو است برای مثال تبعیت محض از مقام امامت یکی از ویژگی‌هایی است که باید منتظر واقعی داشته باشد.

وی افزود: کسی که تبعیت محض از مقام امامت ندارد نمی‌تواند تبعیت محض از امام زمان (عجل الله) داشته باشد.

شمس‌اللهی اظهار کرد: یکی دیگر از خصوصیات منتظران واقعی خودساخته بودن آن‌ها است، زیرا کسانی که انحراف عقیدتی، انحراف فکری و انحراف اجتماعی داشته باشند در زمره اصحاب امام زمان (عجل الله) قرار نمی‌گیرند و نمی‌توانند دستورات ایشان را تحمل کنند و به اجرا در آورند.

وی ادامه داد: منتظران واقعی حضرت ولیعصر (عجل الله) انسان‌های بصیری هستند که قدرت تحلیل و توان گذشتن از همه چیز را دارند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تاکید کرد: منتظر امام زمان (عجل الله) به دنبال فهم دقیق دین است و ضمن دین‌شناسی، قدرت تحلیل دارد یعنی یار امام زمان (عجل الله) دین واقعی را می‌شناسد و همان را مبنای عمل خود قرار می‌دهد.

وی درباره راهکار‌ها برای منتظر واقعی شدن عنوان کرد: انسان باید دین را از سرچشمه بگیرد، اهل مطالعه اهل حدیث اهل بیت (ع) و قرائت قرآن باشد و تفسیر قرآن، فلسفه، عرفان و سایر مباحث حوزه دین را دنبال کند و اگر در جایی سوالی برایش بوجود آمد به دین‌شناسان و علمای ربانی مراجعه کند.

شمس‌اللهی خاطرنشان کرد: دین حقیقی در تلگرام، اینترنت و ماهواره عرضه نمی‌شود بلکه در بستر قرآن و حدیث اهل بیت (ع) و با راهبری علمای ربانی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام زمان عجل الله منتظر واقعی قرآن کریم دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۳شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در بزرگراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، مسیر شهید سلیمانی _ صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب _ نیروی زمینی، زین الدین_ روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگرا ههای شیخ فضل الله _ روی پل یادگار سنگین، آبشناسان _ سردار جنگل سنگین، همت _ جنت آباد، چمران _ نهج البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله سنگیناست.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی در حال اجراست و این طرح به این منظور انجام می شود که برخی از رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از بقیه رانندگانی که در انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری منظم دارند وارد شوند و به قول معروف زرنگی کنند که تیم های پلیس راهور تهران بزرگ، با حضور خود در این مقاطع از این اقدام رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

کد خبر 6092675

دیگر خبرها

  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مطهری امام
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت