Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- میرحسینی گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، سهولت پرداخت هزینه‎های درمانی، شفافیت درآمد و عدالت مالیاتی کارشناسان ضمن بازرسی از تمامی مطبها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی شهرستان لنگرود در صورت عدم استفاده از دستگاه کارتخوان مراتب را با تنظیم صورتجلسه به دادستانی اعلام کنند.

میرحسینی دادستان عمومی انقلاب لنگرود در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از صدور دستور قضایی به رئیس شبکه بهداشت و درمان و نظام پزشکی مبنی بر الزامی شدن استفاده از دستگاه کارت خوان در مطب پزشکان در شهرستان لنگرود خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظر به اینکه برخی از پزشکان جهت فرار از پرداخت مالیات روش‌های مختلفی از جمله قرار ندادن کارتخوان در مطب و ثبت نکردن کارتخوان به نام خود، اتخاذ می‌کنند، لذا با توجه به (بند‌ی تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) تمامی مطب‌های پزشکان ملزم به استفاده از دستگاه کارت خوان هستند.

دادستان لنگرود افزود: از آنجاییکه حفظ حقوق عمومی و تعقیب متهمین و اقامه دعوی لازم از جهت حیثیت عمومی بر عهده دادستان است، لذا مقرر است در راستای حفظ حقوق عامه، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، سهولت پرداخت هزینه‎های درمانی، شفافیت درآمد پزشکان و اخذ مالیات متناسب با درآمد و عدالت مالیاتی و نیز اجرای قانون از دستگاه کارت خوان استفاده شود.

میرحسینی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ضمن بازرسی از تمامی مطب‌ها و داروخانه‌ها و مراکز درمانی شهرستان لنگرود در صورت عدم استفاده از دستگاه کارتخوان به لحاظ اینکه ادامه فعالیت آنان زمینه ارتکاب اعمال مجرمانه (فرار مالیاتی) رافراهم می‎کند جهت جلوگیری از ادامه فعالیت و تعقیب آنان مراتب با تنظیم صورتجلسه به این مرجع اعلام شود.

گفتنی است: (بند‌ی تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) مقرر داشته است: کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلفند که در چارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ از ابتدای سال جاری از پایانه‌های فروشگاهی (دستگاه‌های کارتخوان) در مطب و مراکز درمانی خود جهت دریافت وجه خدمات ارائه شده استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارت خوان دستگاه کارت خوان شهرستان لنگرود فرار مالیاتی میرحسینی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است