Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@03:48:48 GMT

هشدار آتش‌نشانی به آشفتگی سیم‌های برق در بازار تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۲۹۲۸

هشدار آتش‌نشانی به آشفتگی سیم‌های برق در بازار تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه روکش سیم‌های برق نواحی بازار همچنان پارچه‌ای است، به بازاریان توصیه کرد که ایمنی مغازه‌ها باید به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان مورد بازدید و بررسی قرار گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وقوع حوادث مرتبط با برق در بازار تهران اظهار کرد: حوادث برق درصد قابل توجهی از حوادث بازار تهران را شکل می‌دهد به طوری که می‌توان آن را مهم‌ترین عامل حوادث بازار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نواقص برقی از جمله اتصالی‌ها، کشیدن بار اضافه از مدار، پوسیده و فرسوده بودن سیم‌های برق، دستکاری در مدار، دستکاری فیوزها و... می‌تواند موجب بروز حوادث برقی شود که این تخلفات به خصوص در کارخانه‌ها، مراکز صنعتی، کارگاه‌ها دیده می‌شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به قدمت بازار تهران گفت: در سیم‌کشی‌های برخی نواحی از بازار تهران شاهد آشفتگی بسیاری هستیم، با این حال که در سال‌های گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شده است اما اقدامات در زمینه ایمن‌سازی بازار تهران باید ادامه دار باشد و اتحادیه‌ها، صنوف و... باید با همکاری یکدیگر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

ملکی با بیان اینکه برخی از سیم‌کشی‌های بازار تهران حدود ۵۰ یا ۶۰سال قدمت دارد گفت: این سیم‌کشی‌ها گاهی به یکدیگر متصل هستند و دیده می‌شود که سیم‌کشی‌های ۱۰۰مغازه به یکدیگر گره خورده است، در این صورت اگر آتش‌سوزی در این منطقه اتفاق بیفتد از طریق برق می‌تواند به دیگر مغازه‌ها نیز سرایت کند. مواردی وجود داشته است که پس از وقوع آتش‌سوزی در یک مغازه بیش از ۱۵مغازه دیگر نیز از طریق سیم‌کشی‌های برق درگیر آتش‌سوزی شده‌اند. این سیم‌ها باید به صورت مجزا و از داخل لوله‌های مجزا عبور داده شوند تا در معرض باران، برف و.. نیز قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه در نواحی از بازار تهران همچنان بعضی از سیم‌های برق دارای روکش پارچه‌ای هستند گفت:‌ این سیم‌ها دیگر تولید نمی‌شود و بسیار قدیمی هستند. در نواحی دیگری سیم‌کشی‌ها دچار پوسیدگی شده‌اند و روکشی ندارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: بخشی از رسیدگی به ایمنی بازار تهران وظیفه شهروندی محسوب می‌شود، چرا که وظیفه اداره برق تا کنتور برق است و از آن‌جا به بعد به عهده شهروندان است. در این زمینه هیئت مدیره‌ها نقش بسیار پررنگی دارند و باید در زمینه ایمن سازی ساختمان تلاش کنند، باید به شهروندان یادآوری کنند که ایمن سازی قبل از وقوع حادثه خسارات جانی و مالی را به شدت کاهش می‌دهد و از به وجود آمدن آسیب برای خود و دیگران جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه به بازایان توصیه کرد که به ایمنی مغازه‌ها خصوصا سیم‌کشی‌های برق باید وجه بیشتری شود، این سیم‌ها، به خصوص آن‌هایی که در معرض تابش آفتاب، بارش برف، باران و.. هستند باید به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرند تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آتش نشانی هشدار بازار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

به گزارش صدای ایران از ایسنا، فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازار‌های رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

تقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشد‌هایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.



با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است. قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته، اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحد‌ها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود، اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده ولی هنوز تثبیت نشده است.

دیگر خبرها

  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!