Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در آرامگاه فردوسی با اشاره به‌زیبایی حماسه آفرینی جوانان در برابر استکبار گفت: جنگ اگرچه منفور است، ولی یک واقعیت در زندگی بشر است.
وی تصریح کرد: بشر را از جنگ گزیری نیست چرا که همیشه مستکبر، ظالم، نابکار و تبهکار وجود دارد و تا زمانی که استکبار، ظلم و ظالم باشد همیشه باید کسانی باشند که در مقابل آن حماسه‌ها بیافرینند، بنابراین روح حماسه ملت ایران کارساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: امروز هم در مقابل دنیای استکبار ما نیاز به روحیه حماسی داریم.

سردار نظری افزود: اگر روحیه حماسه وجود داشته باشد و ما مبتنی بر معنویات کار کنیم هیچ کس را یارای تسلط بر این جامعه، مردم و نظام نخواهد بود.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار اگرچه در ظاهر هیبتی دارد، اما در باطن تو خالی است، آن‌ها یک شاکله قوی دارند، اما استخوان آن‌ها پوکیده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: مردم ایران در طول ۴۰ سال گذشته دائم ثابت کرده‌اند از روحیه حماسی مبتنی بر اعتقادات اسلامی و اصول اعتقادی برخوردار هستند و درست همینجا است که این روحیه کارساز می‌شود و شما شاهد صحنه‌های حماسی و کارساز در طول این ۴۰ سال هستید.

سردار نظری افزود: ما می‌توانیم با تکیه بر معنویت رضوی و اسلامی و حماسه‌هایی که آفریده شده است، بار دیگر از این صحنه‌ها پیروزمندانه بیرون بیاییم و صحنه و صفحات دیگری در تاریخ نظام مقدس اسلامی اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز فردوسی در قید حیات بود نیاز به افسانه‌سازی و خلق تصاویر ذهنی نبود، امروز ما بزرگان زیادی داریم که فردوسی می‌توانست با تصویر آن‌ها و زندگی آن‌ها واقعیات را با کلمات و جملات زیبا به‌شاهنامه بیاورد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: روحیه حاکم بر اصول اعتقادی و معنویت بسیار کارساز است، چرا که امروز ما شهدای عزیزی که در دفاع از حرم و مرز‌های اعتقادی و جغرافیایی تقدیم کردیم، آن حماسه فردوسی مبتنی بر اعتقادات دینی و اسلامی را به منصه ظهور در می‌آورد و در اینجا ما باید به‌بزرگان خودمان افتخار کنیم.

سردار نظری افزود: اینجا مشهدالرضا، مبتنی بر گنجینه بسیار مهم و ارزشمند و قابل استفاده است که ما با توجه به این منبع پرفیض الهی و وجود شخصیت‌هایی مانند فردوسی می‌توانیم مشهد را به‌عنوان نماد معنویت حفظ و معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم حماسه مبتنی بر معنویت را به همه کسانی که به‌عنوان زائر به مشهد می‌آیند و افتخار پابوسی پیدا می‌کنند، ارائه دهیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: برادران گرامی و مسؤولان محترم از این گنجینه‌های معنوی استفاده کنیم، نیازی نیست به‌جای دیگری برای بهره‌گیری برویم و از آن‌ها سوغات بیاوریم.

سردار نظری افزود: اگر مشهد را به‌معنویت رضوی و حماسه فردوسی بیاراییم، سوغات گرانبهایی است که می‌توانیم آن را به‌زائران عرضه کنیم.   وی با بیان اینکه ما فردوسی را با شاهنامه می‌شناسیم و روح حاکم بر شاهنامه حماسی است، تصریح کرد: شاهنامه اگرچه در قالب جملات و کلمات حماسی بیان شده، میدان‌های رزم را به‌تصویر کشیده و باهدف خاصی این کلمات و جملات حماسی بیان شده است، اما یک پیام دارد و آن حماسه و حماسه‌سرایی است.

 فرمانده سپاه امام رضا (ع) پیام اصلی شاهنامه را «حماسه» دانست و گفت: پیام اصلی آن شخصیت بزرگوار و ادبی «حماسه» است که باید به آن دقت کنیم آن را پاس بداریم و ترویج کنیم.   انتهای پیام//ج.ر   پیام اصلی شاهنامه «حماسه» است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج نماد عظمت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج نماد عظمت و وحدت امت اسلامی است و باید از این فرصت برای نمایش همگرایی بیشتر جامعه اسلامی استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در همایش متمرکز کاروان‌های حج تمتع اردبیل، گفت: چشم جهان همه جهانیان به وحدت و همگرایی امت اسلامی در کنگره عظیم حج دوخته شده تا شکوه و عظمت آنها را در این کنگره بزرگ امت اسلامی شاهد باشند.

وی تصریح کرد: این فرصت استثنایی باید قدر دانسته شده و بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا این آیین ارزشمند امت اسلامی با اقتدار کامل برگزار شده و حجاج ایرانی نیز به عنوان پیشتاز نمایش فرهنگ و عظمت و کرامت جامعه اسلامی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج امسال با توجه به شرایط خاص جامعه اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید در این حج اعلام بیزاری خود را از استکبار جهانی نشان داده و بر همگرایی بیشتر امت اسلامی و دفاع از مظلومان جهان تلاش کنیم.

عاملی افزود: فرصتی که حج فراهم می‌آید، فرصت استثنایی برای نشر معارف اصیل اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام است که هم در مکه و هم در مدینه باید حجاج با اخلاق، رفتار و شایستگی سلوک خود نشان دهند که جامعه اسلامی از غنای فرهنگی، ادبی و معرفتی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خانه خدا انتظار می‌رود در کنار اعمال توحیدی، زمینه برای وفاق و همدلی امت اسلامی فراهم آید تا بتوانند از فرصت فراهم شده برای نمایش وحدت و انسجام بیشتر بهره برده و زمینه خوار شدن استکبار جهانی و تمامی مستکبران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل به حجاج استان اردبیل توصیه کرد تا بیشتر از سایر مسائل حاشیه‌ای، به اصل موضوع حج و آداب آن توجه کرده و با شناخت اسرار و رموز آن سعی کنند تا خود را بیشتر با کاروان و برنامه‌های آن همسو و هم ردیف کنند.

عاملی اضافه کرد: همایش آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در مصلای اردبیل بتوانند اعمال حج را به صورت نمادین انجام داده و بیش از گذشته با اسرار حج و معنی و معارف آن بیش از گذشته آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: امیدواریم در حج امسال شرایطی فراهم آید تا امت اسلامی بتوانند بهترین نمایشی از همبستگی خود را نشان داده و در نقطه مقابل زمینه بیزاری و انزجار از نظام کفر و استکبار فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!