Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضامیرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نقشه تعیین حریم رودخانه کشکان هفتم اردیبهشت به صورت فایل (utm) در اختیار استانداری، مدیریت بحران، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی بیان داشت: بنا به درخواست دستگاه‌های اجرایی، نقشه‌های تعیین حد بستر و حریم به صورت کاغذی بر روی نقشه طرح هادی شهر‌ها و روستا‌ها در ۲۲ اردیبهشت پیاده سازی شد و تحویل بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط گردید.

وی گفت: میزان حریم کمی رودخانه طبق قانون و آیین نامه مربوط به تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بلافاصله پس از بستر سیلابی با دوره بازگشت ۲۵ ساله تعیین گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: در صورتی که کاربری غالب و مجاور محدوده بستر رودخانه، کاربری مسکونی باشد در جهت کنترل ریسک سیلاب در قسمت با تراکم جمعیت بالا (شهر پلدختر و معمولان) مقطع دیواره ساحلی با دوره بازگشت پیشنهادی ۲۰۰ ساله با احتساب ارتفاع آزاد دیواره احداثی به میزان یک و نیم متر و در صورت تراکم جمعیت پایین (محدوده روستاها) مقطع دیواره ساماندهی با دوره بازگشت پیشنهادی ۱۰۰ ساله با احتساب ارتفاع آزاد یک و دو دهم (۱/۲) متر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ر

تعیین نقشه حریم رودخانه کشکان برای بازسازی مناطق سیلزده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای لرستان حریم رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه